Ruimtereserveringen op het spoor/bij stations

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Ruimtereserveringen op het spoor/bij stations

Bericht door trolly »

In Diemen Zuid is een strook vrijgehouden voor een metrolijn uit het Plan Stadsspoor die er waarschijnlijk nooit zal komen. Zo'n beetje vanaf station Verrijn Stuartweg richting de Middenweg.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Ruimtereserveringen op het spoor/bij stations

Bericht door Bemined »

Als we metro's ook mee gaan nemen, onder de stationshal van station Rotterdam Lombardijen ligt de ruwbouw van een metrostation haaks op het spoor :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ruimtereserveringen op het spoor/bij stations

Bericht door Ardan »

Tsja, dan kunnen we in Amsterdam nog wel even doorgaan :P
De Westtak heeft aan de linkerkant nog ruimte voor nog eens twee sporen, al weet ik niet in hoeverre kunstwerken daar op zijn voorbereid.
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Ruimtereserveringen op het spoor/bij stations

Bericht door dennistd »

De Twekkelertunnel in Enschede is gebouwd voor een weg met 2x2 rijstroken, maar er ligt slechts een weg met 1x2 onderdoor.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Ruimtereserveringen op het spoor/bij stations

Bericht door SLToilet »

Boven de Gasthuisring en het NS-plein in Tilburg liggen zelfs nog enkele stukjes onaangesloten spoor, waarbij ik me afvraag of dat een daadwerkelijke ruimtereservering is of een overblijfsel van de verwijderde sporen naar de oude NS-werkplaats. Desalniettemin kan het beter blijven liggen, mochten concrete plannen voor fly-overs aan de oostkant weer worden ontdooid. Daarnaast is er natuurlijk de welbekende ruimtereservering voor het Tilburgse perronspoor 4. Momenteel is daar alleen een perron van ~50 meter zonder trap.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ruimtereserveringen op het spoor/bij stations

Bericht door Klaasje »

Het zijn overblijfselen inderdaad. Het vierde perronpoor moet binnen vijf jaar in dienst zijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten