Die kan dus in dezelfde aparte roulering gezet worden dan?htm_tram schreef:Of ik nou om 04:30 uur moet beginnen voor de veilingritten of voor de airport bus maakt dat ook niet meer uit.
Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Van mij mag het. Geef mij dan maar op zaterdag de extra late rit op lijn 45 die er bij konen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :XJordiBrabant schreef:Ik vermoed dat te maken heeft met hoe vroeg die ritten zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Klopt, maar in het buitenland stopt men dan ook weer vroeg met rijden, hier blijft bijna alles tot zeker 24uur rijden.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 aug 2019, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
In Nederland krijgen buschauffeurs een toeslag voor diensturen op werkdagen die voor 7:30 vallen: tussen 0:00 en 5:30 40%, tussen 5:30 en 6:00 30%, tussen 6:00 en 7:30 15% van het uurloon.ArrivaBas schreef:Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :XJordiBrabant schreef:Ik vermoed dat te maken heeft met hoe vroeg die ritten zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Wat wil je met dit bericht zeggen?Lucsroof schreef:https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... udersplein
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
We hadden het toch over 42 en dit is de route ervan met de haltes, ik neem aan dat dat wel in naam van de interpagina staat. En waarom mot je dat weten
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 aug 2019, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Nou, je post hier een bericht met alleen een link zonder enige toelichting. En dat je de route op de wiki kan vinden is over het algemeen wel bekend. Daar hoef je niet zo'n nikszeggend bericht voor te plaatsen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Eigenlijk is het ov wiki in zonder dat op de site ebs-ov iets stond over de tijden wisten ze toch hoe die gaat reiden en waar.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 aug 2019, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Chauffeurs zijn echter net mensen en dus zit niet iedereen er om te springen om koste wat kost die toeslag binnen te harken.Suus schreef:In Nederland krijgen buschauffeurs een toeslag voor diensturen op werkdagen die voor 7:30 vallen: tussen 0:00 en 5:30 40%, tussen 5:30 en 6:00 30%, tussen 6:00 en 7:30 15% van het uurloon.ArrivaBas schreef:Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :XJordiBrabant schreef:Ik vermoed dat te maken heeft met hoe vroeg die ritten zijn.
Dus als dat opgelost zou kunnen worden met een selecte groep chauffeurs zou dat mooi zijn.
Bijkomend voordeel is dat niet het complete chauffeurs korps die lijnen hoeft te leren.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Wordt lijn 53 tijdens de spits door Noot of door EBS zelf gereden?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Gedeelte van de chauffeurs inhuren via een tourboer of taxiboer (bijvoorbeeld TCR) is natuurlijk ook een oplossing. Dan heb je die selecte groep chauffeurs bij elkaar.Daan76 schreef:Chauffeurs zijn echter net mensen en dus zit niet iedereen er om te springen om koste wat kost die toeslag binnen te harken.Suus schreef:In Nederland krijgen buschauffeurs een toeslag voor diensturen op werkdagen die voor 7:30 vallen: tussen 0:00 en 5:30 40%, tussen 5:30 en 6:00 30%, tussen 6:00 en 7:30 15% van het uurloon.ArrivaBas schreef:Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :XJordiBrabant schreef:Ik vermoed dat te maken heeft met hoe vroeg die ritten zijn.
Dus als dat opgelost zou kunnen worden met een selecte groep chauffeurs zou dat mooi zijn.
Bijkomend voordeel is dat niet het complete chauffeurs korps die lijnen hoeft te leren.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Maar daar heeft EBS dus niet voor gekozen..
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De dienstregeling staat al bekend via de OVinfo app.Lucsroof schreef:Eigenlijk is het ov wiki in zonder dat op de site ebs-ov iets stond over de tijden wisten ze toch hoe die gaat reiden en waar.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Door EBS chauffeurs zelf.OVspotter070 schreef:Wordt lijn 53 tijdens de spits door Noot of door EBS zelf gereden?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geen idee of dit al gezegd is, maar
Zijn de E-Citea’s voor Delft en Zoetermeer al geleverd?
Zijn de E-Citea’s voor Delft en Zoetermeer al geleverd?
999 Sorry, buiten dienst
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Van wat ik heb gehoord komen die E-bussen woensdag in Delft en zeer waarschinlijk Zoetermeer. Is nog niet zeker.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ah oke, bedankt voor je reactie!
Heeft EBS trouwens reservebussen achter de hand voor als de E-Citea’s “opstartproblemen” krijgen?
Heeft EBS trouwens reservebussen achter de hand voor als de E-Citea’s “opstartproblemen” krijgen?
999 Sorry, buiten dienst
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Nou, volgens mij zijn er in NL toch best wel wat stallingen waar voor 6 uur toch ook al activiteiten zijn.. al is het maar om de MAT rit richting vertrekpunt te moeten starten..ArrivaBas schreef: (..)
Buiten Nederland is een opstart van de dienstregeling tussen 4 en 6 uur de normaalste zaak van de wereld. :X
... maar.. 4:30 starten bij een vertrekpunt.. dat zal voor menig chauffeur wel inhouden om rond 3 uur het bed uit te moeten... Niet lekker voor je ritme, lijkt mij.
Misschien is het nog wel een idee om er een gebroken dienst voor te maken.. de laatste avond/begin nachtritten rijden.. dan 3 uur pauze (ook ruk maar misschien een net genoeg om voorbij de remslaap te komen? ) en dan de eerste veilingritten rijden en rond 6 uur wisselen met een collega.. waarna chauffeur naar huis kan..
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
De ex HTM MAN's blijven (deels) rijden onder de vlag van EBS zolang de werkzaamheden aan de Sint Sebastiaansbrug in Delft niet voltooid zijn. Deze zouden ook als reserve kunnen fungeren.intercity02 schreef: Heeft EBS trouwens reservebussen achter de hand voor als de E-Citea’s “opstartproblemen” krijgen?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Kwam net op de snelweg bij Hoorn in de buurt een nieuwe elektrische citea voor EBS Haaglanden tegen met groene platen. Zo te zien was de apperatuur al ingebouwd. Wat deed die helemaal daar?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Van VDL via de Afsluitdijk naar Haaglanden rijden allicht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Misschien gaat hij wel via het hoofdkantoor van EBS ergens in Waterland
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Oja zou allemaal kunnen ja. Was in ieder geval een mooi ding die bus.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Ik zag een VDL in de MRDH kleuren op centrum West met zijn panto omhoog. Weet iemand wat die bus daar heeft gedaan?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten