Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Nee hoor, er is wel vaker inhuur geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

707 wordt wel door RET uitgevoerd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Nee hoor, er is wel vaker inhuur geweest.
Je zou verwachten dat de RET voor dit soort gelegenheden ook wel capaciteit in huis heeft om dit zelf te doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

De RET heeft daarvoor onvoldoende gelede bussen, die hier zo te lezen wel worden ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Wat rijdt er dan op de 707?
PSA: Links gaan, rechts staan
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Matt5154 »

Citaro's tot nu toe.
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MarkNL »

De pendeldienst met de metro leek zo op het eerste ritje vanochtend goed uitgevoerd. Crossplatform overstap te Kralingse Zoom als Capelsebrug. Vanuit lijn C was het 7 minuten wachten tot vertrek, maar te Cpb kon men direct de metro in (lijn A).

Had gehoopt op de terugweg ook met de pendelmetro te gaan, maar de spits duurt kennelijk tot 17:40 bij de RET. Gezien de drukte die erop volgde in de pendelbus (een gelede bus van Bravo) zou nog een extra slag van de metro niet gek geweest zijn. Op Kralingse Zoom was de aansluiting op de C helaas ook slecht met 12 minuten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Dat de pendelbussen zo druk zijn lijkt me ook wel een bij-effect van de slechte aansluitingen van die pendelmetro. M'n moeder reist ook meerdere dagen in de week over het bewuste traject en kreeg slechts met enige moeite (plannen vanaf een metrostation) überhaupt reisadviezen met de pendelmetro uit de planner.
Vanuit Alexander komen er verder vooral adviezen met lijn 36 naar de Kralingse Zoom uit de reisplanners, terwijl die pendelmetro me toch wel iets meer capaciteit lijkt te bieden dan de reguliere buslijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Herkenbaar inderdaad. In de reisplanner krijg ik nagenoeg niet die pendelmetro tevoorschijn, veelal reisopties met lijn 36 of simpelweg de intercity tussen Rtd en Rta. Dat laatste zou ik best willen doen, maar valt helaas buiten mij abonnement.
Treintrambus
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Treintrambus »

Nou sta ik vandaag weer op halte Varkenoordseviaduct en elke keer vraag ik mij af waarom deze halte gewoon niet hernoemd wordt naar halte station Zuid of desnoods halte Varkenoordseviaduct-Station Zuid. Het station is vanaf de halte duidelijk te zien en de zuidelijke ingangen (dus de ingangen nabij Varkenoordseviaduct) liggen slechts 350 meter van het station verwijderd. Een naamsverandering zou de bekendheid van het toch wel geïsoleerd gelegen station verbeteren.

Ter vergelijking: halte Euromast (tramlijn 8 ) ligt ongeveer 400 meter van de Euromast verwijderd en Diergaarde Blijdorp ongeveer 600 meter(?) van metrostation Blijdorp.

Dus wat mij betreft wordt halte Varkenoordseviaduct hernoemd naar halte station Zuid.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door bartjemestrom »

Ook al doorgespeeld naar de vervoerder? :?
GVBeestje
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door GVBeestje »

Nu heet het metrostation ook alleen ‘Blijdorp’, naar de wijk en geen Diergaarde Blijdorp. Station Rotterdam Zuid staat op de planning om helemaal gesloopt te worden voor de aanbouw van het nieuwe Intercitystation Rotterdam Stadion.
Treintrambus
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Treintrambus »

Ik weet dat het station Blijdorp heet en vernoemd is naar de wijk Blijdorp. Maar als de metro het station nadert, wordt altijd omgeroepen 'Diergaarde Blijdorp'. Als tramlijn 23 halte Varkenoordseviaduct nadert, wordt niet omgeroepen dat je op de trein kan overstappen bijvoorbeeld.

Nergens heb ik in de plannen gelezen dat station Zuid bij een opening van Station Stadionpark gesloopt zal worden, hoogstens een verplaatsing richting het Entrepot. Zie bijvoorbeeld de Gebiedsvisie Stadionpark en het Feyenoord City Mobiliteitsplan. Dat kan je zo op Google vinden. De kaarten vermelden beide stations. Station Stadionpark komt op de plek van het huidige station Stadion, niet op de plek van het huidige station Zuid, en alleen als het hele Feyenoord City plan doorgaat. Daarnaast wil de NS een soort metroachtige dienstregeling en treinen hebben in de toekomst? Dan zijn extra stations noodzakelijk. Vergeet niet dat er flink gebouwd zal worden in dat gebied, en die mensen moeten ook met de trein, dus zal men niet zo snel dat station sluiten.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 13 aug 2019, 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Treintrambus
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Treintrambus »

bartjemestrom schreef:Ook al doorgespeeld naar de vervoerder? :?
Zeker weten, ik wacht nog op een antwoord van de RET.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

MetroRET schreef:Er lijkt echter wel een fout in de dienstregeling te zijn geslopen en hopelijk gaat dat niet kloppen:
LIjn D en E lijken gedurende de periode van de werkzaamheden, op vrijdagen geen nachtmetro te hebben en er wordt in de avond gewoon ontkoppeld, zoals op overige doordeweekse dagen.
RET heeft het probleem opgelost, nachtmetro is via een tussentijdse update ingevoerd, gevolg is wel dat de apps sinds gisteren geen actuele reisinformatie meer tonen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Niet alleen de apps, gisterenochtend lag het gehele reisinformatiesysteem op de metrostations plat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

En rond 13:30 was de storing alweer opgelost :pos: :wink: .
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

RET liet zich vanavond niet van zijn beste kant zien. Men zette op lijn D naar de Akkers 1 metrorijtuig ipv 2 of 3 in, dat op een avond dat er in de Kuip 40.000 toeschouwers aan het kijken waren naar Tblisi.

Dat betekende proppen, proppen en proppen op station Wilhelminaplein met vele achterblijvers en een kwartier wachten tot gevolg.... zonde want de uitslag gaf reden tot feest!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... dat is nou typisch de RET :shock: :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Gewonden bij trambotsing op het Weena: https://www.rijnmond.nl/nieuws/184875/G ... am-Centrum
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Hoeveelste trambotsing is dit van dit jaar? Het lijkt maar niet te stoppen :N
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Anne »

Vandaag op Rotterdam Centraal overgestapt van Lijn E op D (vertrek 15:49). Op het perron stond deze aangekondigd als D naar De Akkers, maar de info op en in de metro zelf gaf aan maar tot Slinge te rijden.
Na Slinge werd in de metro Rotterdam Centraal als eindbestemming aangeven en Zuidplein als eerst volgende station. Dit werd ook nog omgeroepen na de kruising met het Havenspoor. Voor Waalhaven werd echter De Akkers en Rhoon aangegeven.
De tijd op de displays liep ongeveer twee uur achter. Maar de overstaptijden waren wel actueel.
De info gaf wel verwarring want je zag dat op stations reizigers bleven staan en ook op Slinge uitstapten omdat werd omgeroepen dat dit het eindpunt was.
CB-e-bike-ov
Berichten: 119
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door CB-e-bike-ov »

luka23 schreef:Hoeveelste trambotsing is dit van dit jaar? Het lijkt maar niet te stoppen :N
Die citadissen zijn al railslopertjes en nu ook al de nodige aanrijdingen...

Ik vraag me af of de remmen wel goed werken... Ik twijfel aan de veiligheid...
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Zo dramatisch hoeven we niet te doen. Het was gisteren regenachtig weer (geweest) dus recept voor glijpartijen. Zou best de oorzaak kunnen zijn geweest.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op za 10 aug 2019, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door julsteren »

Gaat hier weer k e u r i g met het metrovervangendvervoer tussen Capelsebrug en Kralingse Zoom.

"De metro wacht op aansluitende reizigers" volgens de RET-miep bij de poortjes op KZ, kom ik de trap af, gooit de medebestuurder de deuren dicht, ik manen van ho dit is niet de bedoeling, geeft ie me de vinger.

Lekker gecomminuceerd weer beste mensen van het RET :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten