Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nee hoor, er is wel vaker inhuur geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
707 wordt wel door RET uitgevoerd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Je zou verwachten dat de RET voor dit soort gelegenheden ook wel capaciteit in huis heeft om dit zelf te doen.Suus schreef:Nee hoor, er is wel vaker inhuur geweest.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De RET heeft daarvoor onvoldoende gelede bussen, die hier zo te lezen wel worden ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat rijdt er dan op de 707?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Citaro's tot nu toe.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De pendeldienst met de metro leek zo op het eerste ritje vanochtend goed uitgevoerd. Crossplatform overstap te Kralingse Zoom als Capelsebrug. Vanuit lijn C was het 7 minuten wachten tot vertrek, maar te Cpb kon men direct de metro in (lijn A).
Had gehoopt op de terugweg ook met de pendelmetro te gaan, maar de spits duurt kennelijk tot 17:40 bij de RET. Gezien de drukte die erop volgde in de pendelbus (een gelede bus van Bravo) zou nog een extra slag van de metro niet gek geweest zijn. Op Kralingse Zoom was de aansluiting op de C helaas ook slecht met 12 minuten.
Had gehoopt op de terugweg ook met de pendelmetro te gaan, maar de spits duurt kennelijk tot 17:40 bij de RET. Gezien de drukte die erop volgde in de pendelbus (een gelede bus van Bravo) zou nog een extra slag van de metro niet gek geweest zijn. Op Kralingse Zoom was de aansluiting op de C helaas ook slecht met 12 minuten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39216
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Dat de pendelbussen zo druk zijn lijkt me ook wel een bij-effect van de slechte aansluitingen van die pendelmetro. M'n moeder reist ook meerdere dagen in de week over het bewuste traject en kreeg slechts met enige moeite (plannen vanaf een metrostation) überhaupt reisadviezen met de pendelmetro uit de planner.
Vanuit Alexander komen er verder vooral adviezen met lijn 36 naar de Kralingse Zoom uit de reisplanners, terwijl die pendelmetro me toch wel iets meer capaciteit lijkt te bieden dan de reguliere buslijnen.
Vanuit Alexander komen er verder vooral adviezen met lijn 36 naar de Kralingse Zoom uit de reisplanners, terwijl die pendelmetro me toch wel iets meer capaciteit lijkt te bieden dan de reguliere buslijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nou sta ik vandaag weer op halte Varkenoordseviaduct en elke keer vraag ik mij af waarom deze halte gewoon niet hernoemd wordt naar halte station Zuid of desnoods halte Varkenoordseviaduct-Station Zuid. Het station is vanaf de halte duidelijk te zien en de zuidelijke ingangen (dus de ingangen nabij Varkenoordseviaduct) liggen slechts 350 meter van het station verwijderd. Een naamsverandering zou de bekendheid van het toch wel geïsoleerd gelegen station verbeteren.
Ter vergelijking: halte Euromast (tramlijn 8 ) ligt ongeveer 400 meter van de Euromast verwijderd en Diergaarde Blijdorp ongeveer 600 meter(?) van metrostation Blijdorp.
Dus wat mij betreft wordt halte Varkenoordseviaduct hernoemd naar halte station Zuid.
Ter vergelijking: halte Euromast (tramlijn 8 ) ligt ongeveer 400 meter van de Euromast verwijderd en Diergaarde Blijdorp ongeveer 600 meter(?) van metrostation Blijdorp.
Dus wat mij betreft wordt halte Varkenoordseviaduct hernoemd naar halte station Zuid.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ook al doorgespeeld naar de vervoerder? :?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Nu heet het metrostation ook alleen ‘Blijdorp’, naar de wijk en geen Diergaarde Blijdorp. Station Rotterdam Zuid staat op de planning om helemaal gesloopt te worden voor de aanbouw van het nieuwe Intercitystation Rotterdam Stadion.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik weet dat het station Blijdorp heet en vernoemd is naar de wijk Blijdorp. Maar als de metro het station nadert, wordt altijd omgeroepen 'Diergaarde Blijdorp'. Als tramlijn 23 halte Varkenoordseviaduct nadert, wordt niet omgeroepen dat je op de trein kan overstappen bijvoorbeeld.
Nergens heb ik in de plannen gelezen dat station Zuid bij een opening van Station Stadionpark gesloopt zal worden, hoogstens een verplaatsing richting het Entrepot. Zie bijvoorbeeld de Gebiedsvisie Stadionpark en het Feyenoord City Mobiliteitsplan. Dat kan je zo op Google vinden. De kaarten vermelden beide stations. Station Stadionpark komt op de plek van het huidige station Stadion, niet op de plek van het huidige station Zuid, en alleen als het hele Feyenoord City plan doorgaat. Daarnaast wil de NS een soort metroachtige dienstregeling en treinen hebben in de toekomst? Dan zijn extra stations noodzakelijk. Vergeet niet dat er flink gebouwd zal worden in dat gebied, en die mensen moeten ook met de trein, dus zal men niet zo snel dat station sluiten.
Nergens heb ik in de plannen gelezen dat station Zuid bij een opening van Station Stadionpark gesloopt zal worden, hoogstens een verplaatsing richting het Entrepot. Zie bijvoorbeeld de Gebiedsvisie Stadionpark en het Feyenoord City Mobiliteitsplan. Dat kan je zo op Google vinden. De kaarten vermelden beide stations. Station Stadionpark komt op de plek van het huidige station Stadion, niet op de plek van het huidige station Zuid, en alleen als het hele Feyenoord City plan doorgaat. Daarnaast wil de NS een soort metroachtige dienstregeling en treinen hebben in de toekomst? Dan zijn extra stations noodzakelijk. Vergeet niet dat er flink gebouwd zal worden in dat gebied, en die mensen moeten ook met de trein, dus zal men niet zo snel dat station sluiten.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 13 aug 2019, 12:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo 07 aug 2019, 16:30
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zeker weten, ik wacht nog op een antwoord van de RET.bartjemestrom schreef:Ook al doorgespeeld naar de vervoerder? :?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
RET heeft het probleem opgelost, nachtmetro is via een tussentijdse update ingevoerd, gevolg is wel dat de apps sinds gisteren geen actuele reisinformatie meer tonen.MetroRET schreef:Er lijkt echter wel een fout in de dienstregeling te zijn geslopen en hopelijk gaat dat niet kloppen:
LIjn D en E lijken gedurende de periode van de werkzaamheden, op vrijdagen geen nachtmetro te hebben en er wordt in de avond gewoon ontkoppeld, zoals op overige doordeweekse dagen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Niet alleen de apps, gisterenochtend lag het gehele reisinformatiesysteem op de metrostations plat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
En rond 13:30 was de storing alweer opgelost :pos: .
-
- Berichten: 962
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
RET liet zich vanavond niet van zijn beste kant zien. Men zette op lijn D naar de Akkers 1 metrorijtuig ipv 2 of 3 in, dat op een avond dat er in de Kuip 40.000 toeschouwers aan het kijken waren naar Tblisi.
Dat betekende proppen, proppen en proppen op station Wilhelminaplein met vele achterblijvers en een kwartier wachten tot gevolg.... zonde want de uitslag gaf reden tot feest!
Dat betekende proppen, proppen en proppen op station Wilhelminaplein met vele achterblijvers en een kwartier wachten tot gevolg.... zonde want de uitslag gaf reden tot feest!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Tsja ... dat is nou typisch de RET :? .
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Gewonden bij trambotsing op het Weena: https://www.rijnmond.nl/nieuws/184875/G ... am-Centrum
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Hoeveelste trambotsing is dit van dit jaar? Het lijkt maar niet te stoppen :N
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Vandaag op Rotterdam Centraal overgestapt van Lijn E op D (vertrek 15:49). Op het perron stond deze aangekondigd als D naar De Akkers, maar de info op en in de metro zelf gaf aan maar tot Slinge te rijden.
Na Slinge werd in de metro Rotterdam Centraal als eindbestemming aangeven en Zuidplein als eerst volgende station. Dit werd ook nog omgeroepen na de kruising met het Havenspoor. Voor Waalhaven werd echter De Akkers en Rhoon aangegeven.
De tijd op de displays liep ongeveer twee uur achter. Maar de overstaptijden waren wel actueel.
De info gaf wel verwarring want je zag dat op stations reizigers bleven staan en ook op Slinge uitstapten omdat werd omgeroepen dat dit het eindpunt was.
Na Slinge werd in de metro Rotterdam Centraal als eindbestemming aangeven en Zuidplein als eerst volgende station. Dit werd ook nog omgeroepen na de kruising met het Havenspoor. Voor Waalhaven werd echter De Akkers en Rhoon aangegeven.
De tijd op de displays liep ongeveer twee uur achter. Maar de overstaptijden waren wel actueel.
De info gaf wel verwarring want je zag dat op stations reizigers bleven staan en ook op Slinge uitstapten omdat werd omgeroepen dat dit het eindpunt was.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Die citadissen zijn al railslopertjes en nu ook al de nodige aanrijdingen...luka23 schreef:Hoeveelste trambotsing is dit van dit jaar? Het lijkt maar niet te stoppen :N
Ik vraag me af of de remmen wel goed werken... Ik twijfel aan de veiligheid...
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
-
- Berichten: 3933
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Zo dramatisch hoeven we niet te doen. Het was gisteren regenachtig weer (geweest) dus recept voor glijpartijen. Zou best de oorzaak kunnen zijn geweest.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op za 10 aug 2019, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Gaat hier weer k e u r i g met het metrovervangendvervoer tussen Capelsebrug en Kralingse Zoom.
"De metro wacht op aansluitende reizigers" volgens de RET-miep bij de poortjes op KZ, kom ik de trap af, gooit de medebestuurder de deuren dicht, ik manen van ho dit is niet de bedoeling, geeft ie me de vinger.
Lekker gecomminuceerd weer beste mensen van het RET :pos:
"De metro wacht op aansluitende reizigers" volgens de RET-miep bij de poortjes op KZ, kom ik de trap af, gooit de medebestuurder de deuren dicht, ik manen van ho dit is niet de bedoeling, geeft ie me de vinger.
Lekker gecomminuceerd weer beste mensen van het RET :pos:
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten