Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5237
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb ook last van bepaalde topics die keer op keer in mijn meldingenoverzicht staan en waar ik niets te zoeken heb. Het zou voor mij schelen als ik notificaties van die topics kan uitzetten zonder dat op een heel forumdeel te hoeven doen.
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Ah, een opt-out. Klinkt niet gek, al denk ik dat het ingewikkeld wordt om het te implementeren.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Opzich heb ik inderdaad zoiets van laat de kinders lekker, voordat je weer Au!-'t-is-me-wat-toestanden krijgt. *O*

Aan de andere kant kunnen die drie "gefeliciteerd #jarige" berichtjes ook prima in MIEK wat mij betreft. :Y

En qua zinloze topics, schaf al die busdingen ook maar af ja (A)
Alargule

Re: Denk mee!

Bericht door Alargule »

Aking schreef:[...]

Aan de andere kant kunnen die drie "gefeliciteerd #jarige" berichtjes ook prima in MIEK wat mij betreft. :Y

[...]
Ja dat kan ook. Dan raken ze waarschijnlijk al snel weer overstemd door andere berichten, maar blijft er geen apart topic als ongelezen gemarkeerd ergens bovenaan staan. En goed kans dat de lol van het prikbordfeliciteren er dan snel af gaat. Win-win.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8793
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door ArrivaBas »

We hebben al een negeerlijst voor gebruikers. Is zoiets voor topics ook mogelijk in de forumsoftware?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Op SMF-forums heb je de mogelijkheid om topics te verbergen, die optie mis ik hier oprecht.

Er zijn hier best wel een aantal topics die [Maarten van Rossem-modus] van totale stompzinnigheid aan elkaar hangen en waar de lust om te leven door naar een absoluut nulpunt daalt [/Maarten van Rossem-modus]. Ik gun andere gebruikers op dit platform die topics van harte, maar ik zie ze liever gewoon niet op mijn overzicht voorbij komen.

Zo'n optie is ook verdomd handig in het geval er weer een of andere 'pedaalemmerzak' opduikt en het hele forum loopt te vervuilen.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Geen problemen mee. Ik zie meestal in een oogopslag wel welke topics ik interessant vind en de rest negeer ik gewoon zelf. Heb ik geen knopje voor nodig en ik erger me er ook niet aan.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Wajoow! Jij ben goed G! :o
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

8-)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Denk mee!

Bericht door ODRAIL »

Is mogelijk om voor het topic "De mini aanbesteding" een apart forumgedeelte te maken. Zodat de berichten per aanbesteding bij elkaar gebracht kunnen worden. Dit is wel zo helder en leesbaarder.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Alsjeblieft niet zeg, hou dat spel lekker in 1 topic :roll:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chrysa
Berichten: 7986
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Denk mee!

Bericht door Chrysa »

Jij was toch zo goed in zelf topics negeren? :6
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Dat betekent nog niet dat men voor zo'n spelletje maar tig topics aan hoeft te maken :6
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Denk mee!

Bericht door albertjan96 »

Hoezo zijn in "OV in Oost-Nederland" de topics Alledaagse gebeurtenissen Arnhem Nijmegen & Alledaagse gebeurtenissen IJsselmond en Lelystad eigenlijk sticky gemaakt? Is daar een logische reden voor?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daantje »

De alledaagse gebeurtenissen topics zijn allemaal, overal sticky.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3405
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Denk mee!

Bericht door Zugführer »

We hebben dat expres gedaan met alle "Alledaagse Gebeurtenissen" topics, toen we de reiservaringen topics hebben opgeheven. Het idee is dat op deze manier deze topics voor elk gebied van Nederland altijd makkelijk terug te vinden zijn.
Bemined
Berichten: 5863
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Denk mee!

Bericht door Bemined »

Met zoveel Alledaagse gebeurtenissen in Bladiebla onderwerpen, kunnen die titels niet andersom met plaats/regionaam eerst? Nu ziet de hoofdpagina er vaak zo uit:
Afbeelding
Je moet altijd naar de mouse-over of naar het forum om te zien in welk onderwerp er gereageerd is. Als er "Rotterdam: alledaagse gebeurtenissen" zou staan kan je gelijk doorklikken naar je favoriete stad/regio.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

Kan er meteen gedacht worden of dat die titels überhaupt "Alledaagse gebeurtenissen" moeten heten of een andere, kortere naam kunnen dragen.

En ook de wirwar aan concessies en bijbehorende afkortingen, ik moet maar begrijpen dat GD voor Groningen/Drenthe staat. Onmogelijk voor een buitenstaander, zoals ik, te volgen. Dus mijd ik het maar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Is ook allemaal busfapperitis, dus echt, je mist er niets aan hoor.

Maar ik ben er gewoon voor om tags te gaan gebruiken. Dus dan krijg je dit:

[GroningenDrenthe] Alledaagse gebeurtenissen;
[Brabant] Alledaagse gebeurtenissen;
[Spoorwegen] Doorgeefluik;
[Uithoflijn] Project valt duurder uit.
Etc.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3405
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Denk mee!

Bericht door Zugführer »

De huidige situatie met al die sticky Alledaagse Gebeurtenissen topics is niet ideaal, maar een goed alternatief voor die naamgeving hebben we nog niet weten te verzinnen. "AG" is weer een nietszeggende afkorting voor een buitenstaander en daar houd ik persoonlijk ook niet zo van. In de meeste Alledaagse Gebeurtenissen topics worden meerdere concessies besproken, wat enerzijds handig is om het aantal topics overzichtelijk te houden, maar anderzijds natuurlijk weer voor verwarring kan zorgen.
We spelen met de gedachten om de Alledaagse Gebeurtenissen topics samen te laten gaan met de Concessie topics, zodat er gewoon één topic per concessie over blijft. Het nadeel daaraan is echter dat het risico bestaat dat grote lijnen (ontwikkelingen in de concessie) en details (er reed vandaag een bus van TCR op lijn 123) door elkaar gaan lopen.
Het idee met tags is al eens eerder voorgesteld, maar ik twijfel of dat in de praktijk handig gaat zijn. Zeker als je een tag zoals [Uithoflijn] voorstelt, er is waarschijnlijk maar één topic over, dus wat is dan de toegevoegde waarde van die tag?
Mikos schreef:En ook de wirwar aan concessies en bijbehorende afkortingen, ik moet maar begrijpen dat GD voor Groningen/Drenthe staat. Onmogelijk voor een buitenstaander, zoals ik, te volgen. Dus mijd ik het maar.
In principe zouden de topics inmiddels allemaal de naam van de concessie met de looptijd tussen haakjes moeten hebben, gelijk aan hoe ze op de wiki vermeld staan. Dat lijkt mij het meest consequente systeem. Volgens mij is Groningen-Drenthe de enige concessie die een afkorting gebruikt in de officiële naam van de concessie. Zijn er nog andere voorbeelden?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10506
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Denk mee!

Bericht door trolly »

Als het kort en snel herkenbaar moet zijn is dit ook een optie:

GroningenDrenthe: actueel
Brabant: actueel

Desgewenst met als tegenhanger iets als

GroningenDrenthe: conscessie (looptijd)
Brabant: concessie (looptijd)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Suus »

Of gewoon Alledaagse weglaten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9136
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat maatwerk het belangrijkste is. Je kan voor elke concessie wel een AG en concessie topic aanmaken, maar als er eenmaal per maand een reactie is over een bepaalde concessie dan kan je het AG topic wat mij betreft gewoon schrappen. Alle berichten kunnen dan gewoon in het concessie topic.

Daarnaast is het verschil tussen AG en concessie topic niet altijd even duidelijk op dit moment. Bijvoorbeeld in Amsterdam en Rotterdam worden AG topics gebruikt voor alles. Van mij mogen de topic titels wat meer structuur krijgen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door reisthijs »

Bemined schreef:Nu ziet de hoofdpagina er vaak zo uit:
Wat is "de hoofdpagina" en waarom heb ik dit probleem niet? Ik zie altijd gewoon de hele titel in beeld, lange titels gaan door op de volgende regel.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Mikos »

Ik vraag me een beetje af hoe de subfora Vraagbaak en Vragen&Meldingen beter zouden kunnen. Ik heb nu namelijk het idee dat er heel veel overlap is, terwijl de eerste met opzet is opengesteld voor iedereen zonder account. Maar in Vraagbaak staan nu een flink aantal topics met één vraag en één of een handvol antwoorden, terwijl in Vragen&Meldingen het topic 'Korte vragen' staat, waarin eenzelfde soort vragen staat met een of een handvol antwoorden.

Is er, buiten het openstellen voor de niet-forumleden, een andere reden dat dit twee subfora zijn met overlap? Of staat wellicht het topic 'Korte vragen' in het 'verkeerde' subforum, waardoor het lijkt alsof er overlap is?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten