ProRail: stations rookvrij

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
CB-e-bike-ov
Berichten: 120
Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door CB-e-bike-ov »

Durashift schreef: Niet dat ik verwacht dat een totaalverbod op tabak het roken zal doen stoppen.. dat laat het wiet/drugsbeleid wel zien..
Moet je voor de gein eens bij het Haagse Binnenhof eens kijken in de pauzes van een lange vergadering, debat etc hoeveel politici buiten even een sigaret roken. Ook onze koning is niet vies van een peuk en van een pintje ...

Ten eerste is het zo dat zolang dergelijke figuren er nog op los paffen dit nooit en te nimmer volledig verboden zal worden.
En wat denk je van de accijns??? Werkelijk een goudmijntje.

Ik ben nu 42 en ik denk niet dat ik in mijn leven nog een totaalverbod op tabak mee zal maken, wel extreme prijsverhogingen en extreme mate van betutteling ....
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Suus »

Per 1 januari gaat de accijns op tabaksproducten met € 1,00 omhoog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Suus »

NS gaat twee medewerkers aanspreken die van de week werden betrapt op roken buiten de rookzone: https://www.ad.nl/rotterdam/ns-keurt-ge ... ~aca33422/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door JordiBrabant »

/s Is er toevallig al bekend wanneer er acties door het personeel gehouden gaan worden vanwege een werkgever die zijn werknemers bespiedt?
Of moet een deel van het spoorwegpersoneel zich toch maar netjes aan de huisregels van het station gaan houden? /s
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Aking »

Volgens mij hebben reizigers de foto gemaakt, en is er dus niks door de werkgever bespiedt *O*
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Durashift »

.. mag de werkgever dan die info zomaar gebruiken?

Die reizigers hadden beter het lef gehad om de betreffende medewerkers aan te spreken op hun gedrag.
Maar ja, die tijd is wel een beetje geweest, vrees ik.
Meteen 'aan de schandpaal ermee' is het tegenwoordig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Aking »

Ach, als je ergens iets van zegt heb je een vrij grote kans op een grote bek of erger tegenwoordig, dus begrijpelijk dat veel mensen niets meer zeggen. :X

En qua mogen ze dit zomaar gebruiken; ze krijgen een "klacht" van een klant, lijkt me dat ze daar iets mee mogen doen ja :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Mikos »

De grote grap is dat in Rotterdam, waar de betreffende foto genomen is, de rookzone vrijwel direct achter de Kiosk ligt. Laten de collega's daar nu net op deze foto staan. :X
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Mikos »

Rokende NS-medewerkers zaten wél goed

12 augustus 2019

De twee NS-medewerkers die vorige week een sigaretje opstaken op het perron van Rotterdam Centraal valt waarschijnlijk toch niets te verwijten. Over hun gedrag ontstond vorige week enige beroering: roken op de perrons is namelijk alleen toegestaan in de buurt van rookzuilen.

Aanleiding voor de commotie is een foto die de lezer stuurde naar deze krant. Hij ergerde zich aan het gedrag van de twee en de Nederlandse Spoorwegen gaf hem aanvankelijk gelijk. Het spoorbedrijf komt daar nu van terug, want wat op de foto niet is te zien, is dat in de buurt een rookzuil staat. De FNV neemt het ook op voor de twee. Roken op het perron mag, mits de roker in een cirkel van drie meter van een rookzuil staat.

Bron en meer...
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Durashift »

Volgens mij stonden ze op het perron.. of heb je tegenwoordig ook comfortabele rookstoelen bij zo'n rookzuil? :wink:

Goed dat het AD erop terugkomt.
Nu die twitteraar nog ff aanspreken (aanpakken) voor het schenden van het portretrecht van NS medewerkers. :!:

https://nieuws.ns.nl/filmen-en-fotograferen/
(pdf link naar de veiligheidsvoorschriften).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Vinny »

Het is ook zo middeleeuws: foto's van mensen publiceren om ze figuurlijk aan de schandpaal te hangen... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Suus »

Ik betwijfel eerlijk gezegd dat het binnen drie meter van de rookzuil was. Als ik even inzoom op de situatie ter plekke met een uitsnede van een zelfgemaakte foto, dan denk ik dat de drie meter hier wel heel ruim zijn genomen...

Afbeelding

Op deze foto niet te zien, maar 3 meter is maximaal 10 stoeptegels van de rookpaal vandaan en dit lijkt mij duidelijk verder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Aking »

Ga er ff langs met een meetlint en bewijs ons Ome Mikos zijn ongelijk *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Hainje »

Zie hier de perfecte reden om roken op stations te verbieden.
Hebbie dees mierenneukerij ook niet.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Aking »

:Y
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door marvinkok »

In Duitsland is er gewoon een geel vak om de asbak getrokken. En om de zoveel tijd een mededeling dat "roken alleen is toegestaan in de daarvoor aangewezen gebieden", het Raucherbereich
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Aking »

Alleen wordt daar volgens mij nog minder gehandhaafd dan hier. Als je in het Fernverkehr zit zie je op elk station wel mensen naar de deur rennen die dan in de deuropening of gelijk er naast staan te doken...
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door quakkerillo »

Toen ik paar weken geleden naar Berlijn ging stonden ergens - ik geloof Bielefeld - naast de deur waar ik zat 2 conducteurs en 3 reizigers te roken naast een verboden-te-roken bordje. Dus tsja. ;-)

Maar in dit geval, wat is precies 3 meter? Ik weet het niet zo op zicht. En ze gebruikten de vuilnisbak ook als tafeltje voor een bekertje. Je hebt bij roken ten slotte vaak een hand minder beschikbaar. Ik ben geen fan van roken, maar die halve meter die ze evt verder staan dan toegestaan om hun kopje koffie even neer te zetten maakt mij ook niet uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Suus »

Kick: NS gaat morgen aankondigen dat alle stations rookvrij worden. Al eerder stopt de verkoop van tabak.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... sigaretten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Z2N »

Feest! *O* Nu alleen nog alle bushaltes, terrassen en publiek toegankelijke straten, maar dit is alvast een stap in de goede richting. :)

Hoezo trouwens "gaat morgen bekend maken"? Ik kreeg de melding hierover toch echt vandaag al. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Suus »

In eerste instantie stond in het artikel dat NS het morgen bekend zou maken. Nadat het nieuws was uitgelekt is het vandaag al bekend gemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door isadora »

Z2N schreef:Feest! *O* Nu alleen nog alle bushaltes............
En laat de rokende buschauffeurs vooral het goeie voorbeeld geven. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jeroen78
Berichten: 61
Lid geworden op: di 23 jan 2018, 21:26

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Jeroen78 »

Hopelijk gaat men dit dan ook handhaven. Anders is zo'n verbod nutteloos.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: ProRail: stations rookvrij

Bericht door Aking »

Ja, want dat gaat nu al zo lekker met het rookverbod op de stations :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten