Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Uberhaupt lekkere redenatie, "De bus staat vaker in de file, dus ik neem de auto."
Ja, hoe denk je dat die files ontstaan? Meer autogebruikers!
Ja, hoe denk je dat die files ontstaan? Meer autogebruikers!
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Hoeveel keuzereizigers zijn er op dit traject?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Vandaag had mijn lijn 4 (bus 5341) ineens in/uitcheckpaaltjes en een scherm voor de chauffeur in OV Regio IJsselmond-stijl. Is dit nieuw en wordt het ook uitgerold naar de andere bussen of is dat specifiek iets van deze bus? Had wel gewoon een blauw dak en alle stickers namelijk.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ze zijn dit inderdaad aan het uitrollen. Enkele TCR wagens hadden dit vorige week al. Het Breng gebied wordt als laatste gebied omgebouwd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij cico's in OV Regio IJsselmond stijl?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik denk dat het over de ticketbox gaat.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Alle bussen van Breng worden omgebouwd van Infoxx naar Viribus (Ticketbox) en krijgen nieuwe kaartlezers met barcodescanner.JothamvW schreef:Vandaag had mijn lijn 4 (bus 5341) ineens in/uitcheckpaaltjes en een scherm voor de chauffeur in OV Regio IJsselmond-stijl. Is dit nieuw en wordt het ook uitgerold naar de andere bussen of is dat specifiek iets van deze bus? Had wel gewoon een blauw dak en alle stickers namelijk.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Waarschijnlijk staan de autoriteiten dat niet toe.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Is voorheen ook nooit geweest in het Connexxion-tijdperk (ik ben en was inwoner van het voormalige KAN-Noord). Persoonlijk vind ik dat ook mooier dan die reclames op de Syntus Veluwe-bussen, dus ik hoop dat Rijn-Waal ook reclameloos wordt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
In de consesie regels staat oa dat het niet toegestaan is om reclameuittingen op de bussen te hebben, een uitzondering was (misschien mag het nu niet meer) de Vitesse vlaggetjes op de Trolleybussen tijdens wedstrijddagen.Ambassadorfan schreef:Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik heb het vorig seizoen nog gezien; dus ik neem aan dat het gewoon nog mag.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik ben overigens niet bepaald fan van al die consessie uitbestedingen tegenwoordig, waardoor het ov juist duurder voor de passagiers is geworden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De Connexxion bussen 6690 en 6752 (MAN Lion's City CNG die eerst reden bij Haaglanden Streek) zijn inmiddels al in hun Breng jasje gestoken: http://pvopdelftsewielen.nl/OV/6752%20Breng/Breng.htm
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Nou, d'r mag nog wel het e.e.a beplakt worden, zo te zien. :)
Moeizame week voor Breng in de regio Arnhem.. punctualiteit zal deze week een ravijn laten zien in de jaargrafiek, schat ik zo in... door de werkzaamheden aan de Pleij route..
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... m-opgelost
Moeizame week voor Breng in de regio Arnhem.. punctualiteit zal deze week een ravijn laten zien in de jaargrafiek, schat ik zo in... door de werkzaamheden aan de Pleij route..
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... m-opgelost
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Gaan er in totaal 11 naar Breng. Waarschijnlijk gaan dan de 3370 en 3379 eruit samen met de 9 dieselgelede bussen die nog in de consessie rijden.omaylie schreef:De Connexxion bussen 6690 en 6752 (MAN Lion's City CNG die eerst reden bij Haaglanden Streek) zijn inmiddels al in hun Breng jasje gestoken: http://pvopdelftsewielen.nl/OV/6752%20Breng/Breng.htm
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Die dieselgeledes rijden er toch nog maar relatief kort (de gelede MANs bedoel ik dan).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
De geledes rijden sinds begin 2018 in de kleuren van Breng.
Krijgen deze 'nieuwe' wagens allemaal een blauw dak?
Krijgen deze 'nieuwe' wagens allemaal een blauw dak?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik ben wel benieuwd welke bussen van Breng gaan rijden met de nieuwe dienstregeling 2020. Zeker nu het doek gevallen is voor Brengflex.
Zie dit bericht op de website van OV Magazine:
https://www.ovmagazine.nl/2019/08/doek- ... flex-1815/
Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”
Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.
Zie dit bericht op de website van OV Magazine:
https://www.ovmagazine.nl/2019/08/doek- ... flex-1815/
Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”
Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Er staat in dat de nieuwe dienstregeling misschien met drie maanden verschoven moet worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Breng en dingen vooruit schuiven kan haast alleen maar negatief zijn. -o-
Zeker omdat nu dus al definitief bekend is dat Breng Flex gaat verdwijnen; maar er niks direct terugkomt als de dienstregelingswijziging wordt uitgesteld.
Bovendien zullen treintijden wel weer worden aangepast (in het concessiegebied is bijvoorbeeld het gereedkomen van het dubbelspoor Zevenaar - Didam relevant), en is dus alsnog in ieder geval een tijdswijziging nodig in december.
Zeker omdat nu dus al definitief bekend is dat Breng Flex gaat verdwijnen; maar er niks direct terugkomt als de dienstregelingswijziging wordt uitgesteld.
Bovendien zullen treintijden wel weer worden aangepast (in het concessiegebied is bijvoorbeeld het gereedkomen van het dubbelspoor Zevenaar - Didam relevant), en is dus alsnog in ieder geval een tijdswijziging nodig in december.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Zoveel is er niet over met Breng in de Liemers, na al die rondes van inkorten en schrappen. Alleen voor lijn 60 is de aansluiting in Zevenaar belangrijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Dit is toch een ontluisterende opmerking van deze man:Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”
Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.
Transdev/Hermes/Connexxion/Breng hebben op kosten van de belastingbetaler drie jaar lang mogen hobbyen met een Uber-achtig model. Op de één of andere manier weten ze dat dan ook nog eens bij andere concessies door de strot te duwen. Ik neem aan dat ze daarmee inmiddels de kosten van de ongetwijfeld dure ritplanningssoftware inmiddels hebben weten te dekken. Maar aan het einde van de rit (letterlijk) is het gewoon één grote mislukking; de beste man zou dankbaar mogen zijn dat we met zijn allen de kosten van zijn mislukte project hebben mogen meefinancieren.
En dat dit op een mislukking zou uitdraaien kan iedereen met een beetje gezond verstand van vervoerseconomie op zijn klompen aanvoelen komen. Breng Flex was een losgezongen systeem zonder enige vorm van tariefintegratie en zonder enige ketenintegratie (Daaag aansluitende bus!). En zoals iemand eerder ergens op dit forum opmerkte (credits aan wie het toekomt): “if it doesn’t scale, it doesn’t make sense”. Met andere woorden er zit geen enkele vorm van schaal-economieën in Breng Flex, bij meer reizigers blijven de kosten onveranderd hoog.
Daarmee is de business case van Breng Flex net zo mager als van Uber of Lyft. Ook daar zingen subsidies van 10 tot 20 dollar per rit rond. Vooralsnog hebben zij nog enkele maanden respijt van investeerders met diepe zakken, maar bezien de laatste kwartaalcijfers bij Uber zou het niet lang meer hoeven duren voordat ook zij hun laatste rit inplannen.
Wat deze meneer van Hout zich toch echt vooral zelf mag aanrekenen is het volledige gebrek aan enige vorm van innovatie dat ze in deze pilot van drie jaar hebben getoond. Op geen enkele manier hebben ze geprobeerd hobbels met tarief of ketenintegratie te beslechten. Of had de business case dan nog dramatischer uitgepakt? En was dit de manier voor Transdev/Hermes/Connexxion/Breng om zo snel mogelijk de investeringskosten terug te verdienen.
Al met al ontluisterend hoe het systeem van concessie-gunningen toch eigenlijk werkt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Ik krijg nogal jeuk van die reactie. Een busvervoerder die geen bussen wil rijden... In het begin van de concessie kon het wel.
De provincie heeft ook wel liggen slapen, trouwens.
De provincie heeft ook wel liggen slapen, trouwens.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen
Sorry voor de late reactie, ik bekijk dit topic niet frequent. In het hele begin was er inderdaad sprake van een verbod van de voetbalvlaggetjes, omdat dit als reclame-uiting werd gezien en het niet paste bij de uniformiteit die ze wilden uitstralen. De nieuwste trolleybussen zouden ook geen vlaggenhouder krijgen. Na veel protest van chauffeurs (die gewoon eigenwijs toch een vlaggetje op de bus prikten), reizigers en supporters van Vitesse is men hiervan teruggekomen en sindsdien mogen de vlaggetjes weer. Hetzelfde verhaal gaat ook op voor NEC-vlaggetjes in Nijmegen op de stadsdienst.Wolfje98 schreef:In de consesie regels staat oa dat het niet toegestaan is om reclameuittingen op de bussen te hebben, een uitzondering was (misschien mag het nu niet meer) de Vitesse vlaggetjes op de Trolleybussen tijdens wedstrijddagen.Ambassadorfan schreef:Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten