Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Uberhaupt lekkere redenatie, "De bus staat vaker in de file, dus ik neem de auto."

Ja, hoe denk je dat die files ontstaan? Meer autogebruikers!
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door waldo79 »

Hoeveel keuzereizigers zijn er op dit traject?
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Vandaag had mijn lijn 4 (bus 5341) ineens in/uitcheckpaaltjes en een scherm voor de chauffeur in OV Regio IJsselmond-stijl. Is dit nieuw en wordt het ook uitgerold naar de andere bussen of is dat specifiek iets van deze bus? Had wel gewoon een blauw dak en alle stickers namelijk.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door busentrein »

Ze zijn dit inderdaad aan het uitrollen. Enkele TCR wagens hadden dit vorige week al. Het Breng gebied wordt als laatste gebied omgebouwd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij cico's in OV Regio IJsselmond stijl?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank93 »

Ik denk dat het over de ticketbox gaat.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

JothamvW schreef:Vandaag had mijn lijn 4 (bus 5341) ineens in/uitcheckpaaltjes en een scherm voor de chauffeur in OV Regio IJsselmond-stijl. Is dit nieuw en wordt het ook uitgerold naar de andere bussen of is dat specifiek iets van deze bus? Had wel gewoon een blauw dak en alle stickers namelijk.
Alle bussen van Breng worden omgebouwd van Infoxx naar Viribus (Ticketbox) en krijgen nieuwe kaartlezers met barcodescanner.
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Ambassadorfan »

Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Waarschijnlijk staan de autoriteiten dat niet toe.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Is voorheen ook nooit geweest in het Connexxion-tijdperk (ik ben en was inwoner van het voormalige KAN-Noord). Persoonlijk vind ik dat ook mooier dan die reclames op de Syntus Veluwe-bussen, dus ik hoop dat Rijn-Waal ook reclameloos wordt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

Ambassadorfan schreef:Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?
In de consesie regels staat oa dat het niet toegestaan is om reclameuittingen op de bussen te hebben, een uitzondering was (misschien mag het nu niet meer) de Vitesse vlaggetjes op de Trolleybussen tijdens wedstrijddagen.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Ik heb het vorig seizoen nog gezien; dus ik neem aan dat het gewoon nog mag.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Ambassadorfan »

Ik ben overigens niet bepaald fan van al die consessie uitbestedingen tegenwoordig, waardoor het ov juist duurder voor de passagiers is geworden.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door omaylie »

De Connexxion bussen 6690 en 6752 (MAN Lion's City CNG die eerst reden bij Haaglanden Streek) zijn inmiddels al in hun Breng jasje gestoken: http://pvopdelftsewielen.nl/OV/6752%20Breng/Breng.htm
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Nou, d'r mag nog wel het e.e.a beplakt worden, zo te zien. :)

Moeizame week voor Breng in de regio Arnhem.. punctualiteit zal deze week een ravijn laten zien in de jaargrafiek, schat ik zo in... door de werkzaamheden aan de Pleij route..

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... m-opgelost
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

omaylie schreef:De Connexxion bussen 6690 en 6752 (MAN Lion's City CNG die eerst reden bij Haaglanden Streek) zijn inmiddels al in hun Breng jasje gestoken: http://pvopdelftsewielen.nl/OV/6752%20Breng/Breng.htm
Gaan er in totaal 11 naar Breng. Waarschijnlijk gaan dan de 3370 en 3379 eruit samen met de 9 dieselgelede bussen die nog in de consessie rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Die dieselgeledes rijden er toch nog maar relatief kort (de gelede MANs bedoel ik dan).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

De geledes rijden sinds begin 2018 in de kleuren van Breng.

Krijgen deze 'nieuwe' wagens allemaal een blauw dak?
lijntaxi
Berichten: 336
Lid geworden op: ma 14 aug 2017, 20:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door lijntaxi »

Ik ben wel benieuwd welke bussen van Breng gaan rijden met de nieuwe dienstregeling 2020. Zeker nu het doek gevallen is voor Brengflex.
Zie dit bericht op de website van OV Magazine:
https://www.ovmagazine.nl/2019/08/doek- ... flex-1815/

Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”

Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Er staat in dat de nieuwe dienstregeling misschien met drie maanden verschoven moet worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Breng en dingen vooruit schuiven kan haast alleen maar negatief zijn. -o-
Zeker omdat nu dus al definitief bekend is dat Breng Flex gaat verdwijnen; maar er niks direct terugkomt als de dienstregelingswijziging wordt uitgesteld.
Bovendien zullen treintijden wel weer worden aangepast (in het concessiegebied is bijvoorbeeld het gereedkomen van het dubbelspoor Zevenaar - Didam relevant), en is dus alsnog in ieder geval een tijdswijziging nodig in december.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Zoveel is er niet over met Breng in de Liemers, na al die rondes van inkorten en schrappen. Alleen voor lijn 60 is de aansluiting in Zevenaar belangrijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door KL577 »

Zal er het nodige politiek vuurwerk komen in de Staten van Gelderland na de opmerking van de directeur van Hermes (Juul van Hout):
"Bij Hermes gaan wij niet opnieuw vaste bussen op onrendabele lijnen inzetten. Dat zou de klok echt ver terugdraaien.”

Dit nadat enkele Statenleden de wens hadden uitgesproken om weer bepaalde lijnen te laten rijden.
Dit is toch een ontluisterende opmerking van deze man:

Transdev/Hermes/Connexxion/Breng hebben op kosten van de belastingbetaler drie jaar lang mogen hobbyen met een Uber-achtig model. Op de één of andere manier weten ze dat dan ook nog eens bij andere concessies door de strot te duwen. Ik neem aan dat ze daarmee inmiddels de kosten van de ongetwijfeld dure ritplanningssoftware inmiddels hebben weten te dekken. Maar aan het einde van de rit (letterlijk) is het gewoon één grote mislukking; de beste man zou dankbaar mogen zijn dat we met zijn allen de kosten van zijn mislukte project hebben mogen meefinancieren.

En dat dit op een mislukking zou uitdraaien kan iedereen met een beetje gezond verstand van vervoerseconomie op zijn klompen aanvoelen komen. Breng Flex was een losgezongen systeem zonder enige vorm van tariefintegratie en zonder enige ketenintegratie (Daaag aansluitende bus!). En zoals iemand eerder ergens op dit forum opmerkte (credits aan wie het toekomt): “if it doesn’t scale, it doesn’t make sense”. Met andere woorden er zit geen enkele vorm van schaal-economieën in Breng Flex, bij meer reizigers blijven de kosten onveranderd hoog.

Daarmee is de business case van Breng Flex net zo mager als van Uber of Lyft. Ook daar zingen subsidies van 10 tot 20 dollar per rit rond. Vooralsnog hebben zij nog enkele maanden respijt van investeerders met diepe zakken, maar bezien de laatste kwartaalcijfers bij Uber zou het niet lang meer hoeven duren voordat ook zij hun laatste rit inplannen.

Wat deze meneer van Hout zich toch echt vooral zelf mag aanrekenen is het volledige gebrek aan enige vorm van innovatie dat ze in deze pilot van drie jaar hebben getoond. Op geen enkele manier hebben ze geprobeerd hobbels met tarief of ketenintegratie te beslechten. Of had de business case dan nog dramatischer uitgepakt? En was dit de manier voor Transdev/Hermes/Connexxion/Breng om zo snel mogelijk de investeringskosten terug te verdienen.

Al met al ontluisterend hoe het systeem van concessie-gunningen toch eigenlijk werkt.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Ik krijg nogal jeuk van die reactie. Een busvervoerder die geen bussen wil rijden... In het begin van de concessie kon het wel.

De provincie heeft ook wel liggen slapen, trouwens.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door AppleMoose »

Wolfje98 schreef:
Ambassadorfan schreef:Komt er bij Breng ook nog reclame aan de buitenkant op de zijkanten van de bussen want dat zie ik tegenwoordig alleen nog bij andere vervoerders. Wat is de reden dat dit tot op heden niet gebeurd? Weet iemand dat?
In de consesie regels staat oa dat het niet toegestaan is om reclameuittingen op de bussen te hebben, een uitzondering was (misschien mag het nu niet meer) de Vitesse vlaggetjes op de Trolleybussen tijdens wedstrijddagen.
Sorry voor de late reactie, ik bekijk dit topic niet frequent. In het hele begin was er inderdaad sprake van een verbod van de voetbalvlaggetjes, omdat dit als reclame-uiting werd gezien en het niet paste bij de uniformiteit die ze wilden uitstralen. De nieuwste trolleybussen zouden ook geen vlaggenhouder krijgen. Na veel protest van chauffeurs (die gewoon eigenwijs toch een vlaggetje op de bus prikten), reizigers en supporters van Vitesse is men hiervan teruggekomen en sindsdien mogen de vlaggetjes weer. Hetzelfde verhaal gaat ook op voor NEC-vlaggetjes in Nijmegen op de stadsdienst.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten