Typefout, 156 is verdwenen.luka23 schreef:Ik zie 126 er nog gewoon in staan.
Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dienstregeling van 30 september is vrijgegeven!
http://retdr.bemined.nl/7874-ABC-Oost.html
http://retdr.bemined.nl/7874-ABC-West.html
http://retdr.bemined.nl/7874-ABC-Oost.html
http://retdr.bemined.nl/7874-ABC-West.html
Ombouw Hoekse Lijn
Hé, de metro start vroeger met rijden :o
Nu vertrekt als eerste metro op Marconiplein om 5:39 een B naar Schiedam Centrum, maar ik zie in deze dienstregeling een B om 5:15 naar Hoek van Holland Haven :D
Nu vertrekt als eerste metro op Marconiplein om 5:39 een B naar Schiedam Centrum, maar ik zie in deze dienstregeling een B om 5:15 naar Hoek van Holland Haven :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Deze rit heeft al eens in de reizigersdienst gereden, maar is tegenwoordig een lege rit naar Schiedam voor de terugrit van 05:40.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Leuk... om 04:33 dus een lege rit naar Hoek van Holland vanaf Kralingse Zoom... die tijdstippen mogen op bijvoorbeeld Lijn E ook wel worden ingevoerd voor een lege rit naar Den Haag, ipv na 05:00.Bemined schreef:Dienstregeling van 30 september is vrijgegeven!
http://retdr.bemined.nl/7874-ABC-Oost.html
http://retdr.bemined.nl/7874-ABC-West.html
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Kunnen er geen metro’s ergens op de Hoekse Lijn opgesteld worden? Er zijn volgens mij voorzieningen bij Hoek van Holland Haven aangelegd, daar staan nu ook al regelmatig metro’s.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er staan 1 of 2 opstelsporen, maar als ik het goed heb zat er in één eerder plan ook een klein opstelterrein ingepland maar dit is er later weer uitgehaald.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er wordt inderdaad geen metro's opgesteld in Hoek van Holland, ondanks de aanwezigheid van spoor 20 (of 1 en 2).
Daarvoor komt er dus om 05:15 eentje leeg aan voor de rit van 05:17, met dus doorkomsttijd te Kralingse Zoom om 04:33.
Daarvoor komt er dus om 05:15 eentje leeg aan voor de rit van 05:17, met dus doorkomsttijd te Kralingse Zoom om 04:33.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En hoelaat is de laatste (lege) rit uit Hoek van Holland dan terug "binnen"?
Je zou bijna denken dat het goedkoper is om die, met bestuurmeneervrouw daar een uurtje of 2 extra te laten staan koffiedrinken. Want die bakkilometers kosten ongetwijfeld ook iets...
Je zou bijna denken dat het goedkoper is om die, met bestuurmeneervrouw daar een uurtje of 2 extra te laten staan koffiedrinken. Want die bakkilometers kosten ongetwijfeld ook iets...
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En waar zit de stalling? en hoelaat is het ding daar?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hoe bedoel je exact ?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hoe laat komt de laatste metro uit HvH binnen in de stalling, en hoe laat gaat de eerste daar weer weg. Alsin, hoeveel tijd zit daar tussen, en kan die metro dan niet beter met personeel in HvH blijven staan. Wegen de personeelskosten dus op tegen de bakkilometers, stroom en weet ik het wat allemaal of niet?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
04:33 dus doorkomsttijd Kralingse Zoom (eerste station na Remise 's-Gravenweg)
25:44 doorkomsttijd Kralingse Zoom (laatste station voor Remise 's-Gravenweg).
Maar, vergeet niet dat dit op vrijdag en zaterdag niet het geval is door de nachtmetro, waardoor daarna een nóg latere rit zal volgen (vanaf Schiedam) en op zondag t/m donderdag de inrukker van 25:44 slechts uit 1 stel bestaat, nadat deze eerder in de avond is ontkoppelt. De uitrukker van 04:33 zijn dus 2 stellen.
25:44 doorkomsttijd Kralingse Zoom (laatste station voor Remise 's-Gravenweg).
Maar, vergeet niet dat dit op vrijdag en zaterdag niet het geval is door de nachtmetro, waardoor daarna een nóg latere rit zal volgen (vanaf Schiedam) en op zondag t/m donderdag de inrukker van 25:44 slechts uit 1 stel bestaat, nadat deze eerder in de avond is ontkoppelt. De uitrukker van 04:33 zijn dus 2 stellen.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Eindpuntopstelruimtes zijn vandalisme-gevoelig. Ik vermoed dat dat de reden is dat ze liever metro's laten aanrukken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Daar zijn gewoon maatregelen voor te nemen. Er staan ook treinen in plaatsen als Mariënberg, Tiel en Goor. Dat moet in Hoek van Holland ook kunnen.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Maar ondertussen is er in Spijkenisse al een kleine 17 jaar een 4-tal opstelsporen waar toch metro's worden opgesteld, deze sporen zijn destijds aangelegd door de ingebruikname van de Beneluxlijn (Marconiplein-Tussenwater).Vinny schreef:Eindpuntopstelruimtes zijn vandalisme-gevoelig. Ik vermoed dat dat de reden is dat ze liever metro's laten aanrukken.
En terwijl de afstand tussen De Akkers en de remise aan de 's-Gravenweg aanzienlijk korter is, in mijn beleving.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Klein verschil is dat bij Akspark de metro's op een viaduct dat zowat in een plas ligt staan opgesteld en bij HvH er alleen een hek voor staat.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Scheelt maar 3 minuten, hemeldbreed is het weliswaar flink verder maar de baanvaksnelheid van de Hoekse Lijn is hoger. Overigens gaat er 's ochtends volgens mij ook een lege metro vanaf de 's-Gravenweg naar De Akkers, bovenop de metro's die daar overnachten.MetroRET schreef:En terwijl de afstand tussen De Akkers en de remise aan de 's-Gravenweg aanzienlijk korter is, in mijn beleving.
Maar naast vandalisme zijn er nog andere aspecten te bedenken. Zo heb je, als je de eerste metro vanaf de opstelsporen in Hoek van Holland wil laten starten, een personeelsdienst nodig die rond 5 uur 's ochtends in Hoek van Holland start. Die dienst kun je vervolgens niet aan de andere kant van de stad laten eindigen, dan krijg je waarschijnlijk bonje met de vakbonden. Daarnaast is er ook een schaalverschil tussen De Akkers en Hoek van Holland. In Hoek van Holland passen slechts twee treinen op het opstelspoor, in De Akkers een veelvoud hiervan, waardoor het rendabeler zou zijn hier rijtuigen op te stellen.
Kan overigens prima dat men in de toekomst wel rijtuigen gaat opstellen in Hoek van Holland, maar dat men ervoor gekozen heeft dat in deze fase nog niet te doen.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Twee treinen of twee treinstellen?
Als je twee treinen kan opstellen kan je om kwart over vijf en vijf over half zes gaan rijden met de treinen die ik HvH staan opgesteld, daarna zijn er inmiddels treinen uit de stad gearriveerd om de dienst verder op te starten.
Als je twee treinen kan opstellen kan je om kwart over vijf en vijf over half zes gaan rijden met de treinen die ik HvH staan opgesteld, daarna zijn er inmiddels treinen uit de stad gearriveerd om de dienst verder op te starten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Misschien zijn die Hoekse windvlagen met zeezout en zeezand niet zo goed voor de levensduur van je materieel, en wil je het liever wat verder bij de kust vandaan stallen?Wubbo schreef:Daar zijn gewoon maatregelen voor te nemen. Er staan ook treinen in plaatsen als Mariënberg, Tiel en Goor. Dat moet in Hoek van Holland ook kunnen.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Op 28 september mag het publiek mee met de voorlaatste testdag :D
https://www.rijnmond.nl/nieuws/186015/R ... g-beproefd
https://www.rijnmond.nl/nieuws/186015/R ... g-beproefd
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Het hoeven ook niet steeds dezelfde treinstellen te zijn. En met dit soort tijden is het vaak goedkoper om iemand gewoon een nachtdienst te geven in plaats van iemand die heel laat eindigt en iemand die heel vroeg begint, daarmee is het vroeg-aankomen-probleem ook opgelost. Ervan uitgaande dat er een koffie-automaat en een toilet is in de Hoek, anders wordt het wel erg vervelend.Roeland schreef:Misschien zijn die Hoekse windvlagen met zeezout en zeezand niet zo goed voor de levensduur van je materieel, en wil je het liever wat verder bij de kust vandaan stallen?Wubbo schreef:Daar zijn gewoon maatregelen voor te nemen. Er staan ook treinen in plaatsen als Mariënberg, Tiel en Goor. Dat moet in Hoek van Holland ook kunnen.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Is men bij de metro dan wel 'gewend' aan gebroken diensten?
Betaald een uur of 3 koffie drinken.. lijkt mij niet helemaal de bedoeling t.o.v. de reguliere diensten.
Hoe doet men dan de schoonmaak van metrostellen op de Akkers?
Alleen binnenkant, denk ik?
Betaald een uur of 3 koffie drinken.. lijkt mij niet helemaal de bedoeling t.o.v. de reguliere diensten.
Hoe doet men dan de schoonmaak van metrostellen op de Akkers?
Alleen binnenkant, denk ik?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Is de dienstregeling die men zaterdag tijdens het evenement op de lijn tussen Sdn en Hvh al bekend?
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 72 gasten