Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hainje schreef:Chauffeurs krijgen wel een routebeschrijving mee, maar ja, een keer een afslag missen en je moet improviseren.
Chauffeurs van een NS stremming moeten zichzelf redden. Ze krijgen alleen de adressen van de stations mee, wat in Rijssen resulteert dat de passagiers aan de achterzijde staan en de bussen aan de voorzijde.
Ik heb geregeld treinstremming gereden en reis geregeld met een NS bus bij een stremming tussen Deventer en Almelo, maar de lokale mensen weten vaak wel waar ze moeten zijn, maar omdat ook dit zo goedkoop mogelijk moet komen de bedrijven vanuit het hele land.
Maar.... je Mag van een beroepschauffeur toch wel verwachten dat hij/zij niet 100% moet vertrouwen op navigatie.
En als de weg bijna breder is dan je bus moet je je afvragen of je er wel in moet rijden, ongeacht wat de navigatie zegt.
In Breda behoort het adres van het centraal station toe aan een straat aan de centrumzijde. Dat de bushalte voor treinstremmingen aan de Belcrumzijde ligt is blijkbaar redelijk bekend onder chauffeurs, zo bleek twee weken terug na een aanrijding.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bij de omreisroute via Hilversum dit weekend is het toch met name jammer dat je een heleboel extra tijd verliest die niet direct door de omweg veroorzaakt wordt. Als voorbeeldje: van Den Haag Centraal naar Amersfoort ben je via Utrecht en Hilversum slechts 10 minuten langzamer dan via Schiphol, maar op de route via Utrecht en Hilversum sta je dan wel 17 minuten ergens op je aansluiting te wachten. Immers mis je vanuit de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] net de extra IC (want die overstaptijd is maar 2 minuten).
Net zoiets is dat de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] net niet aansluit op de Sprinter naar Hilversum, waardoor de overstap 9 minuten wordt en je in Hilversum een trein later hebt. Het verschil wat een net wat betere aansluiting oplevert zie je dan weer mooi aan het reisadvies waarbij je met de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] in Utrecht aankomt: vanuit die trein ben je 10 minuten sneller in Amersfoort dan vanuit alle andere treinen uit Gouda. Maar daarvoor moet je dus wel bewust een kwartier eerder uit Rotterdam vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik ga nu maar tot Amsterdam Centraal met de IC 140, dan kan ik hopelijk nog de laatste ICD halen en daarmee de laatste tram naar huis. Wel 8 minuten vertraging bij aankomst in Bad Bentheim door gedoetjes, dus het wordt nog spannend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bij de omreisroute via Hilversum dit weekend is het toch met name jammer dat je een heleboel extra tijd verliest die niet direct door de omweg veroorzaakt wordt. Als voorbeeldje: van Den Haag Centraal naar Amersfoort ben je via Utrecht en Hilversum slechts 10 minuten langzamer dan via Schiphol, maar op de route via Utrecht en Hilversum sta je dan wel 17 minuten ergens op je aansluiting te wachten. Immers mis je vanuit de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] net de extra IC (want die overstaptijd is maar 2 minuten).
Net zoiets is dat de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] net niet aansluit op de Sprinter naar Hilversum, waardoor de overstap 9 minuten wordt en je in Hilversum een trein later hebt. Het verschil wat een net wat betere aansluiting oplevert zie je dan weer mooi aan het reisadvies waarbij je met de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] in Utrecht aankomt: vanuit die trein ben je 10 minuten sneller in Amersfoort dan vanuit alle andere treinen uit Gouda. Maar daarvoor moet je dus wel bewust een kwartier eerder uit Rotterdam vertrekken.
Wat ik begreep is hij perfect zo ingelegd om aan te sluiten op de [serie=Intercity|2019|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] die van/naar Asd zijn ingelegd in het pad van de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie].
Klopt, hij sluit in Hilversum prima aan (al lijkt het met dergelijke lange treinen nog aardig doorlopen als je helemaal achterin zat, immers is de uitgang naar de tunnel helemaal vooraan in Hilversum). Maar bijkomend gevolg is dat 'ie in Utrecht dus juist voor geen meter aansluit en de klantenservice het druk krijgt met het restitueren van extra reiskosten door de overstap vanaf spoor 1 in Hilversum.
Zou je op een of andere manier vanaf spoor 2 een cross-platform in Hilversum bieden (dat doet nu de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] op de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]) dan had je qua aansluitingen in Utrecht net wat beter uit kunnen komen.
Maargoed, deze optie is sowieso al wel handiger dan de omgeleide IC vanaf Amersfoort die er bij eerdere werkzaamheden was. Die was immers zo traag dat de reguliere IC naar Hilversum en dan op de Sprinter overstappen sneller was. En da's in dit geval in elk geval niet zo voor reizen tot Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Als voorbeeldje: van Den Haag Centraal naar Amersfoort ben je via Utrecht en Hilversum slechts 10 minuten langzamer dan via Schiphol, maar op de route via Utrecht en Hilversum sta je dan wel 17 minuten ergens op je aansluiting te wachten.
Nou, dan reis je toch via Schiphol? Prima alternatief met maar één extra (cross-platform) overstap
Zelfs als de route via Utrecht en Hilversum 10 minuten was geweest, bleef dat een onhandige route met extra overstap en poortjesgedoe.
Suus schreef:Ik ga nu maar tot Amsterdam Centraal met de IC 140, dan kan ik hopelijk nog de laatste ICD halen en daarmee de laatste tram naar huis. Wel 8 minuten vertraging bij aankomst in Bad Bentheim door gedoetjes, dus het wordt nog spannend.
‘Gedoetjes’? Misschien kan die ook even worden opgenomen in Tuffy’s repertoire!
Daniel schreef:Klopt, hij sluit in Hilversum prima aan (al lijkt het met dergelijke lange treinen nog aardig doorlopen als je helemaal achterin zat, immers is de uitgang naar de tunnel helemaal vooraan in Hilversum). Maar bijkomend gevolg is dat 'ie in Utrecht dus juist voor geen meter aansluit en de klantenservice het druk krijgt met het restitueren van extra reiskosten door de overstap vanaf spoor 1 in Hilversum.
Zou je op een of andere manier vanaf spoor 2 een cross-platform in Hilversum bieden (dat doet nu de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] op de [serie=Intercity|2019|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]) dan had je qua aansluitingen in Utrecht net wat beter uit kunnen komen.
Maargoed, deze optie is sowieso al wel handiger dan de omgeleide IC vanaf Amersfoort die er bij eerdere werkzaamheden was. Die was immers zo traag dat de reguliere IC naar Hilversum en dan op de Sprinter overstappen sneller was. En da's in dit geval in elk geval niet zo voor reizen tot Utrecht.
Vandaag was de eerste keer dat ik Tuffy heb horen spreken over de intercity naar Brussel: eerder heb ik haar wel horen spreken over de vele Hauptbahnhofs in Duitsland, maar meestal wordt de informatie over de Benelux "handmatig" ingesproken (aangenomen dat Tuffy geen Frans spreekt terwijl dit wel wordt verwacht van deze trein). Afijn, op z'n Nederlands mooi Brussel-Zuid uitgesproken zonder heel geforceerd "Midi" erachter te plakken. Daarentegen: Engels, hoe juist het ook klinkt, blijft haar achilleshiel, welke ik bij Schiphol al lelijk vind klinken maar bij Zaventem wordt het helemaal bont.
Haar aankondiging ging trouwens over het vertrekspoor, namelijk spoor 2. Veel treinen zijn in de war geschopt door een aanrijding met een persoon tussen Schiedam en Delft.
De 2400 rijdt niet ten zuiden van de aanrijding bij Delft Zuid. Daardoor veranderde station Dordrecht iets na half acht in een enorme mensenophoping. Er stond een rij voor de trap naar spoor 4/5 voor sprinter 5120, deze begon al aan het begin van de tunnel, met nog een flinke rij invoegende wachtenden op de trap van spoor 2/3 die uit de opgeheven 2418 en net aangekomen 5920 kwamen en ook naar de 5120 wilden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Weet iemand wat er bovenop het viaduct aan de Amsterdamse Johan Huizingalaan aan de hand is? De berichten gaan van "losse bouten" naar "lijm die moet drogen", dus ik begin wel nieuwsgierig te worden naar wat de reden is van al die uitgevallen treinen.
Een paar dagen gelegen vastgesteld defect aan de bevestiging van het spoor, tot de reparatie mochten treinen er nog met lage snelheid overheen. Afgelopen nacht is het met lijm vastgezet, maar het is zeer traagdrogende lijm. Er zijn in de loop van de dag steeds meer treinen uitgehaald omdat de treindienst anders niet meer te handhaven was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maar dat is de westtak, toch? Waarom is de IC tussen Schiphol en Hilversum er dan uitgehaald?
Vanmiddag was de HC van mijn 3058 vrolijk station Zaandam met bijbehorende aansluitingen aan het omroepen. Vlak daarachteraan kwam de machinist met de mededeling dat de trein over een spoor zonder perron was gestuurd (spoor 3 dus), en kwam meteen met de oplossing dat reizigers voor Zaandam konden overstappen in Koog aan de Zaan. :pos: De HC bood vervolgens nog haar excuses aan, en het treinpersoneel klonk sowieso heel erg verbaasd. :) In Koog aan de Zaan konden reizigers voor Zaandam vrij snel overstappen op de 4071, dus aankomst in Zaandam was +13.
trolly schreef: dus ik begin wel nieuwsgierig te worden naar wat de reden is van al die uitgevallen treinen.
ProRail schrijft er zelf over:
Vervanging spooronderdelen
Het defecte spoor ligt op een viaduct tussen Amsterdam Centraal en Schiphol. Hier moeten onderdelen worden vervangen om het spoor weer gereed te maken voor treinen. Bij deze vervanging wordt ook lijmmateriaal gebruikt wat moet uitharden. Dit uithardingsproces duurt in ieder geval tot dinsdagnacht.
VIRM schreef:Maar dat is de westtak, toch? Waarom is de IC tussen Schiphol en Hilversum er dan uitgehaald?
Deels logistieke problemen, deels om extra ruimte te maken op de Zuidtak voor omgeleide internationale treinen en de ICD ([serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]).
De regio Dordrecht kampt met een storing waardoor er geen bestellingen opgehaald kunnen worden. Een vijftal ouderen in de 6628 heeft gelukkig een oplossing gevonden met hulp van de conductrice.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022