Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

300 elektrische bussen dat is wel veel. Grootste ZE vloot van NL. Mooi om te lezen dat er meer DRU wordt geboden voor minder geld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door omaylie »

nvdw schreef:RRRmariakaakjes ;)
*maRRRiakaakjes :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Meltrain »

Leuk voor Keolis, maar ik had het EBS ook wel gegund. :)
Ik hoop wel dat er weer wat lijnen bijkomen, in plaats van dat er lijnen verdwijnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door sirvinniei »

4 hov assen. Welke zullen dat zijn? In ieder geval Apeldoorn-Zwolle en tijdelijk Ede-Wageningen. Elburg-Zwolle zou ik me ook kunnen voorstellen, maar wat is de vierde?
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Milco »

Lelystad-Harderwijk of Emmeloord-Kampen zoiets?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Apeldoorn-Arnhem lijkt me ook wel voor de hand liggend als HOV-as.

Maar: gefeliciteeRRRd Keolis :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ovforens »

regenmaker schreef:300 elektrische bussen dat is wel veel. Grootste ZE vloot van NL. Mooi om te lezen dat er meer DRU wordt geboden voor minder geld.
Ik lees vooralsnog nergens dat het om alleen bussen gaat. Zouden de aflosauto's ook onderdeel zijn van die 300 voertuigen?

Zijn er eigenlijk al elektrische buurtbusjes op de markt die een hele dag kunnen rijden?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Op OVPro gaat het over meer dan 300 elektrische bussen. ZE aflosvoertuigen hebben ze al op de Veluwe/Midden Overijssel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

Daniel schreef:Apeldoorn-Arnhem lijkt me ook wel voor de hand liggend als HOV-as.
Valt die niet onder de toekomstige concessie Rijn-Waal?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Tot december 2022 nog niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Daniel »

Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Ik verwacht dat ze met Buurtbussen nog wat langer wachten tot ze deze ZE gaan rijden. Ze mogen immers nog tot 2025 busjes aanschaffen die op fossiele brandstoffen rijden, waarmee ze nog tot 2030 mogen rondrijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
De gehele bundel Apeldoorn - Arnhem (lijnen 43, 91 en 231) gaat volgens het PvE volledig naar Rijn-Waal per december 2022.

Als ik naar de gehele looptijd voor de concessie IJssel-Vecht kijk dan kom ik tot de volgende 4 HOV lijnen:
  • Apeldoorn - Zwolle
  • Emmeloord - Lelystad
  • Emmeloord - Kampen
  • Zwolle - Dedemsvaart
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Abus »

Ik denk Emmeloord-Lelystad-Harderwijk als één HOV-lijn. Lelystad-Emmeloord heeft in het verleden ook al eens met kwartierdiensten in de spits en halfuurdiensten in het dagdal gereden. En Lelystad-Harderwijk heeft in het verleden in de ochtendpits ook een kwartiersdienst gehad. Die is alleen maar boeiender geworden met vier treinen per uur Harderwijk-Amersfoort. De lijnen 140 en 148 rijden nu ook gekoppeld. Het is een no-brainer om dat voort te zetten, met als plus dat de Noordoostpolder in de spits ook ieder kwartier verbonden is met Lelystad Airport en de nieuwe bedrijventerreinen die ernaast liggen.

Urk-Emmeloord-Kampen zal inderdaad ook HOV zijn.

Urk wil ook graag OV naar Lelystad. Vraag is dus of de HOV van Emmeloord naar Lelystad ook via Urk gaat rijden. Ik acht dat best wel kansrijk na aanleg van de randweg Urk. Bussen die net als vroeger de Qliner weer 100 mogen, en het is al snel een feit ipv een plan.
Laatst gewijzigd door Abus op wo 25 sep 2019, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door SuperGhost »

regenmaker schreef:
Daniel schreef:Volgens het kaartje van de provincie niet, dat loopt qua gebied zo te zien tot het noorden van Arnhem.
Het zou dan hooguit een gedeelde lijn qua exploitatie kunnen worden.
De gehele bundel Apeldoorn - Arnhem (lijnen 43, 91 en 231) gaat volgens het PvE volledig naar Rijn-Waal per december 2022.

Als ik naar de gehele looptijd voor de concessie IJssel-Vecht kijk dan kom ik tot de volgende 4 HOV lijnen:
  • Apeldoorn - Zwolle
  • Emmeloord - Lelystad
  • Emmeloord - Kampen
  • Zwolle - Dedemsvaart
Zwolle-Elburg dan?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ja, dat is de vijfde optie die ik in gedachten had. Zou best kunnen dat het Zwolle - Elburg is in plaats van Zwolle - Dedemsvaart.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door busfanNL »

En Zwolle - Emmeloord? Zou dat niet de vijfde HOV verbinding kunnen zijn?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ArrivaBas »

HOV parallel aan de Kamperlijn gaat niet werken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door regenmaker »

Ik neem aan dat hij de route via Zwartsluis bedoelt (lijn 71) en dus niet parallel aan het Kamperlijntje. ;)

Maar er zijn volgens het artikel maar 4 HOV verbindingen. Welke dit exact zijn komen we vanzelf achter.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door Mdk »

Is het eigenlijk al bekend wanneer Keolis haar ideeën uit de doeken doet?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door ArrivaBas »

De plannen van Keolis komen zodra er geen bezwaar blijkt te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Enige plan wat ik tot nu toe gelezen heb is dat er in Zwolle en Lelystad een servicepunt/winkel gaat komen. De huidige in Apeldoorn blijft bestaan

Overigens is het voor Keolis zelf wel goed... 30% van haar omzet komt uit Midden-Overijssel en de Veluwe
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 25 sep 2019, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door julsteren »

Werd ook tijd, het gebrek aan servicepunten in de regio is schrikbarend. Het enige 'busloket' van Overijssel zit ergens in een hoekje verstopt op het busstation van Enschede.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door cassie127 »

Klopt, al is dat loket in Enschede ook niet echt bepaald druk te noemen. Vraag me vooral af waar dat loket in Zwolle gaat komen. In Lelystad zal die wel ergens bij het verblijf aan het busstation komen gok ik zo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Bericht door julsteren »

Het is al een wonder als je hem weet te vinden :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten