Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Roeland schreef:in deze fase betekent R-net in Haaglanden inderdaad nog even niet zoveel (behalve dan een roodbestickerde bus). Volgend jaar willen ze wel de minder gebruikte haltes schrappen. Dan betekent R-net dus wel iets...
Misschien bij lijn 455 de tijdrovende slinger door de Wippolder en de TU-wijk eruit halen .
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Roeland schreef:in deze fase betekent R-net in Haaglanden inderdaad nog even niet zoveel (behalve dan een roodbestickerde bus). Volgend jaar willen ze wel de minder gebruikte haltes schrappen. Dan betekent R-net dus wel iets...
Misschien bij lijn 455 de tijdrovende slinger door de Wippolder en de TU-wijk eruit halen .
Door de wijk is inderdaad niet heel handig, maar als je ziet hoeveel er in/uit stapt in de TU-wijk dan lijkt me die halte skippen niet handig.
Zou een route via de TU met alleen stoppen bij Zuidpoort/Aula en dan over de N470 handig zijn en dan via de nieuwe komkommerweg terug naar de oude route bij Pijnacker? Aangezien de stadbus nu ook frequent Delfgauw bediend is het wegvallen van die bus daar geen ramp.
De N470 staat in de spits regelmatig helemaal vast, daarom is door Veolia de sneldienst buiten Pijnacker om ook geïntegreerd in de hoofdroute. Het leverde geen tijdswinst op.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 28 aug 2019, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Ben wel benieuwd hoe de reizigers EBS zullen ervaren als vanaf volgende week het 'feest' gaat beginnen.
Vooralsnog valt mij twee dingen op:
De reisinformatie wordt vooralsnog niet voldoende weergegeven op de officiële site van Trans Link System waar reisinformatie kan worden ingezien; OV-chipkaart.nl. Daar staat enkel nog 'halte volgt nog', hetgeen niet handig is bij het declareren van de reiskosten bij bijvoorbeeld een werkgever.
Daarnaast is er nauwelijks mogelijkheid om over te stappen op Den Haag Centraal als je vanuit stations zuidelijker dan Hollands Spoor komt en bus 43 wilt nemen en na 2 uur aankomt. Waarschijnlijk zal er (veel) later vertrokken worden zoals er onder de vlag van Connexxion gedaan werd als je op Den Haag Centraal stond.
Hoe promoot je de nieuwe extra late rit van lijn 45?
Door 6 minuten te vroeg te rijden...
(zoals je in de grafiek ziet niet alleen de laatste haltes helaas)
Ik ga er vanuit dat de concessie gewoon wordt uitgevoerd en dat er een storing ergens in het systeem zit. Gebeurt wel vaker zoiets, ook bij andere vervoerders. ;)
EBS heeft nu ook overstapinformatie toegevoegd.
Alleen zijn ze daarin iets te voortvarend geweest, waardoor je bij iedere halte suggesties krijgt. Op haltes waar maar 1 lijn stopt krijg je dus de suggestie om op de volgende bus te wachten of weer terug te gaan in de richting waar je vandaan kwam.
Dan hoeft men dus niet meer apart op de halte te kijken hoe laat de volgende bus (terug) gaat, dat is extra service richting degenen die alleen even een boodschapje hoeven te doen en daarna weer verder willen reizen
Dat vind ik toch wel opvallend. Mij lijkt het voor een vervoerbedrijf toch zinvol om eenzelfde presentatie van de bussen te gebruiken voor alle concessies waarin zij rijden. De schermen in Haaglanden zijn ook al anders dan die in Waterland en VPR.
TLP schreef:Dat vind ik toch wel opvallend. Mij lijkt het voor een vervoerbedrijf toch zinvol om eenzelfde presentatie van de bussen te gebruiken voor alle concessies waarin zij rijden. De schermen in Haaglanden zijn ook al anders dan die in Waterland en VPR.
Dat vindt ik ook jammer dat die schermen anders zijn. Ik vind de VPR en waterland reisinfo erg duidelijk en rustig overkomen dus dat hadden ze beter in haaglanden ook kunnen doen.