Mijn eerste keer EBS Haaglanden Streek.

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Mijn eerste keer EBS Haaglanden Streek.

Bericht door Cora »

EBS Haaglanden experience van Lincoln

Vandaag(26-08-2019) besloot ik naar EBS Haaglanden streek te tuigen om aldaar wat uit te proberen!
EBS
Om 12:00 vertrok ik naar de bushalte vlakbij mijn huis om daar de bus naar Spijkenisse Metro Centrum te pakken(Spijkenisse Centrum is het metrostation).
Ik had de 5057 die iets te laat reed en ook nog op een verkeerde lijn maar waar het om ging was de airco die het prima deed! (RNET bus op non-RNET)
Ik vond het wel een leuke start van de reis die totaal bijna 4u in beslag nam.
Metro
Eenmaal op Spijkenisse Metro Centrum ben ik overgestapt op metrolijn C richting Schiedam Centrum om daar de 456 eens te doen.
Het viel me op dat de metro die bestond uit de 5356-53xx-5357 aardig koel was ondanks het feit dat er airco ontbrak. Misschien omdat metrolijn C meer in de tunnel zit dan erbuiten :Y
Ik had erg moeite de juiste instaphalte te vinden aangezien dit ook mijn eerste keer op het busstation van Schiedam was. Ik stond zelfs even aan de verkeerde kant van de weg . -o-
Lijn 456 & 30 deel 1
Uiteindelijk heb ik de instaphalte gevonden en na 5 minuten wachten kwam dan ook mijn bus aanrijden, De 1102 welke een Citaro C2 G NGT is. Gelijk geleed en dat was een tijdje geleden dat ik in een gelede bus gezeten had.
Het was een mooie bus in mijn beleving al vond ik de motor wat aan de luide kant. Maarja 't blijft een gasploffer! Al gauw werd ik geconfronteerd met een erg luide omroep en ik had al gehoorschade... :') Het was in elk geval een lekker ritje over de A20.
Op Naaldwijk busstation overgestapt op lijn 30 naar Rijswijk maar ik wilde juist naar Leidschenveen. :roll:
Het was een ongelede citaro c2 NGT met nummer 5176. De airco deed het zoals verwacht goed in deze bus. Ik kwam door plaatsen die ik nog niet eerder gezien had dus ik voelde me een toerist.

Rijswijk
De bus ging helaas niet verder dan Rijswijk dus dat betekende 20 minuten wachten op het station van Rijswijk. Ik besloot hier naar de subway te gaan en een sub met iets amerikaans erop te bestellen. Mocht het helaas niet in de bus opeten van de chauffeur maar dat begreep ik wel. Ik mocht mee onder de belofte mijn eten in mijn tas te stoppen en het niet op te eten in de bus. Dat deed ik natuurlijk. *O*

Lijn 30 deel 2
Het 2de gedeelte van lijn 30 wat ik aandeed was niet zo intressant. We slingerden door de buitenwijken van Den Haag en de hele tijd die luide omroep :evil: Ik werd onder het station van Leidschenveen afgezet en hier kwam de blunderteller op 2. (als je lijn 30 deel 1 als blunder rekent want ik had dat kunnen weten!). Ik vergat in te checken bij RET -o-

Metro E&D
Ik stond ook nog op het perron naar Den Haag terwijl ik naar Rotterdam heen ging... Gelukkig kwam ik er optijd achter! In de 5504 van de RET was het erg warm. De airco leek het slecht te doen... En ik zat in de volle zon... Tot overmaat van ramp gingen we defect te Melanchtonweg! Gelukkig was het euvel snel verholpen en kon ik een erg krappe (1 min) overstap halen op metrolijn D!

Resteert nog het laatste stuk met de bus! Ik had een bekende chauffeur mee dus dit ritje was zo om!

Dit was mijn reisje vandaag en ik hoop dat jullie ervan konden genieten! Ik ben niet zo goed in dit soort verhalen dus kritiek is welkom!

-Lincoln
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mijn eerste keer EBS Haaglanden Streek.

Bericht door Mikos »

Ik had al eerder het voornemen in dit topic te reageren, maar had dat nog niet gedaan. Met het andere OV in Woord-reisverslag dat vandaag werd geplaatst, werd ik aan dit topic herinnerd en dus kan ik een heleboel kopiëren:

Het probleem met 'OV in Woord' is dat het hier om de tekst gaat die je plaatst. In 'OV in Beeld' heb je als aanvulling op de tekst de foto's, waardoor de lezer die niet op de plek die je benoemt is geweest er toch een bepaald beeld van kan vormen. Neem een willekeurig reisverslag met foto's op dit forum, kopieer alleen de tekst en laat de foto's weg en lees dan pas het reisverslag. Dan krijg je iets zoals je hier hebt gedaan; een vrij taai en naar mijn mening zelfs saai verhaal over een gebied dat ik helemaal niet ken.

Het verhaal gaat ook nergens heen; je tuigt ergens naar toe om daar iets uit te proberen. Wat dat precies is, wordt me uit het verhaal niet duidelijk. Het is een rondje met een bus en een metro. Dan is de vraag: Waarom? En: Waarom deel je dat met ons? En de details; je hebt het over een aantal stelnummers, maar je hebt die van de metro bijvoorbeeld niet compleet. Waarom zou je die dan toch delen? Is dat dan een detail dat je weg zou kunnen laten? En als je dat met meer details die je hebt gedeeld doet, blijft er dan genoeg verhaal over voor een OV in Woord-verslag, of is het eerder een korte reiservaring? En wanneer je foto's zou maken en die aan het verslag toe zou voegen, zou het dan genoeg zijn voor een reisverslag in OV in Beeld?

Genoeg vragen en keuzes voor een volgende keer! In de hoop dat je iets aan deze tips hebt (want zo is het allemaal bedoeld) :)
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mijn eerste keer EBS Haaglanden Streek.

Bericht door Cora »

:pos: Leermomentje voortaan post ik idd ook in OV in beeld. Alleen beleef ik niet zoveel spannends :')
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mijn eerste keer EBS Haaglanden Streek.

Bericht door Mikos »

Dan hoef je het ook niet te vertellen. Dat is sowieso iets van de laatste tien jaar; alles online gooien. "Ik zat net op de wc, was het toiletpapier op." Ja, boeiend! "Ik ging naar de supermarkt voor melkchocolade hagelslag, hadden ze natuurlijk alleen maar puur!" Gaap. Kort gezegd: Als je zelf al denkt dat het niet interessant is, houd het dan voor je. Maar dingen waarvan je denkt; Daar kan een ander ook iets aan hebben/om lachen/van genieten, die moet je vooral delen!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mijn eerste keer EBS Haaglanden Streek.

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Dan hoef je het ook niet te vertellen. Dat is sowieso iets van de laatste tien jaar; alles online gooien. "Ik zat net op de wc, was het toiletpapier op."
Ja maar da's toch vet interessante shit om te weten!! :o
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mijn eerste keer EBS Haaglanden Streek.

Bericht door Jef400 »

Lamest pun of the day. Gefeliciteerd (Y)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten