Ombouw Hoekse Lijn
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bij Maassluis Centrum inderdaad! u kunt hier overstappen op de veerpont/change here for the ferry
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Iemand enig idee of maandag meteen het RET-tarief gaat gelden of dat voorlopig nog het 5 cent/km tarief op de Hoekse Lijn van toepassing blijft?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Is dat handig, het Engelse 'ferry' te hanteren?SLToilet schreef:Bij Maassluis Centrum inderdaad! u kunt hier overstappen op de veerpont/change here for the ferry
Toeristen kunnen denken dat ze al in HvH zijn om op de veerboot naar Engeland over te stappen.. lijkt mij.
Dat het de veerpont naar Rozenburg betreft.. had er wel bij vermeldt mogen worden, lijkt mij.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De RET kennende zal gelijk wel het RET-tarief gaan gelden.Suus schreef:Iemand enig idee of maandag meteen het RET-tarief gaat gelden of dat voorlopig nog het 5 cent/km tarief op de Hoekse Lijn van toepassing blijft?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39251
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat doet RET nooit, details vermelden. Er zijn dus ook tig stations op de Hoekse Lijn met "U kunt hier overstappen op de bus".Durashift schreef:Is dat handig, het Engelse 'ferry' te hanteren?
Toeristen kunnen denken dat ze al in HvH zijn om op de veerboot naar Engeland over te stappen.. lijkt mij.
Dat het de veerpont naar Rozenburg betreft.. had er wel bij vermeldt mogen worden, lijkt mij.
Overigens wordt in Hoek van Holland de ferry naar Harwich niet als overstap vermeld, wel de overstap op de fast ferry.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bij station "Schenkel" wordt wel expliciet gemeld dat je kunt overstappen op de bus naar het IJsselland ziekenhuis.Daniel schreef:Dat doet RET nooit, details vermelden.Durashift schreef: Dat het de veerpont naar Rozenburg betreft.. had er wel bij vermeldt mogen worden, lijkt mij.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Vanmorgen de metro van 8:12 vanaf Hoek van Holland haven uitgeprobeerd. Zat enkele minuten voor vertrek al aardig gevuld, en toen kwam de ferry uit Engeland aan. Overstap was krap, wie in de rij stond bij de Douane moest de metro van 20 minuten later nemen. Vanaf Maassluis was het rijtuig waar ik in zat al zitvol met enkele staanplaatsen, vanaf Vlaardingen stonden de gangpaden ook vol en dat bleef zo tot Oostplein. En dan was dit al voorbij het drukste moment van de spits, dus die lijn A is zeker welkom. Ik zag nog enkele vervangende bussen rijden, maar kon niet zien of er reizigers in zaten. Veel bussen stonden bij Maassluis Centrum op het depot. Hoewel de metro op tijd vertrok en goed door leek te rijden liepen we toch 2 minuten vertraging op.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ik had de metro van een uurtje later en deze mocht op Maassluis West op de draaibrug wachten. We liepen hier een kleine 3 minuutjes vertraging mee op, dit werd enigsinds goedgereden tot een ruime +2.
Maar ondanks dat lijn C tegelijk aankwam, mocht diezelfde lijn C alsnog voorpiepen en was al het "inhaalwerk" voor niets geweest.
Ik ging er bij Beurs uit met +5.
Maar ondanks dat lijn C tegelijk aankwam, mocht diezelfde lijn C alsnog voorpiepen en was al het "inhaalwerk" voor niets geweest.
Ik ging er bij Beurs uit met +5.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Hmmm, men had toch gezegd dat alleen metro's Richting Hoek van Holland op de brug zouden moeten wachten? Daar was die hele dienstregeling met lange keertijd op Hoek van Holland Haven toch op gebaseerd? Want op Steendijkpolder en (vanaf volgende maand) Vlaardingen West wordt kort gekeerd.
Overigens viel me tijdens de open dag nog iets op, het overpad Maassluis Centrum had geen andreaskruizen en als ik zo kijk Steendijkpolder ook niet. terwijl de overpaden in Vlaardingen die wel hebben. Wie weet de logica hierachter?
Overigens viel me tijdens de open dag nog iets op, het overpad Maassluis Centrum had geen andreaskruizen en als ik zo kijk Steendijkpolder ook niet. terwijl de overpaden in Vlaardingen die wel hebben. Wie weet de logica hierachter?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Ook een schoonheidsfoutje op Vlaardingen Oost.
Daar staan op spoor 1 (richting Vlaardingen Centrum) de bakbordjes voor 1xSG3 & 2xSG2/1 de verkeerde kant op (richting Vlaardingen Centrum, ipv voor linkerspoor Schiedam Centrum).
Tevens was de kruisende metro rond die bewuste brug bij Maassluis Centrum een metro die (kort) zou keren op Steendijkpolder.
Daar staan op spoor 1 (richting Vlaardingen Centrum) de bakbordjes voor 1xSG3 & 2xSG2/1 de verkeerde kant op (richting Vlaardingen Centrum, ipv voor linkerspoor Schiedam Centrum).
Tevens was de kruisende metro rond die bewuste brug bij Maassluis Centrum een metro die (kort) zou keren op Steendijkpolder.
-
- Donateur
- Berichten: 1507
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Bij de aansluiting tussen RET en Prorail ten westen van Schiedam Centrum staat sein 701, is deze van Prorail of de RET? Graffiti heeft namelijk het bord achter de seinlampen al ontsierd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Antwoord op mijn eigen vraag: het kilometertarief van € 0,05 is nog van toepassing :DKM46 schreef:De RET kennende zal gelijk wel het RET-tarief gaan gelden.Suus schreef:Iemand enig idee of maandag meteen het RET-tarief gaat gelden of dat voorlopig nog het 5 cent/km tarief op de Hoekse Lijn van toepassing blijft?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Voor een spoor richting Vlaardingen Centrum is het toch juist de bedoeling dat de bakbordjes ook te zien zijn voor een bestuurder van een metro richting Vlaardingen Centrum? :? Of begrijp ik je nu verkeerd?MetroRET schreef: Daar staan op spoor 1 (richting Vlaardingen Centrum) de bakbordjes voor 1xSG3 & 2xSG2/1 de verkeerde kant op (richting Vlaardingen Centrum, ipv voor linkerspoor Schiedam Centrum).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Maar deze bakborden zijn bedoeld voor het rijden van linkerspoor, maar ze zijn in de rijrichting van rechterspoor neergezet. Ze moeten dus simpelweg 180 graden omgedraaid worden.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Er is toch nog vertraging opgetreden voor de Hoekse Lijn. Er ontbreekt een omgevingsvergunning voor emplacement Vulcaanhaven, dus het goederenvervoer is uitgesteld tot 2020.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Zou een dagkaartje geldig zijn net als op lijn E?
Want in dat geval koop ik een dagkaartje door de weeks(ivm de datum) en als het op een zaterdag goed weer is en ga ik naar de Hoek en later weer terug en verzilver ik dat kaartje. Het kaartje lever ik wel op de zaak in, mag mijn baas het terug storten op mijn rekening en reis ik als nog gratis (en wit) ;) (ga ik door door de weeks op mijn zelf gekochte e-bike, met die 8,50 aan reiskosten is mijn baas toch spekkoper, dus moet het kunnen)
Want in dat geval koop ik een dagkaartje door de weeks(ivm de datum) en als het op een zaterdag goed weer is en ga ik naar de Hoek en later weer terug en verzilver ik dat kaartje. Het kaartje lever ik wel op de zaak in, mag mijn baas het terug storten op mijn rekening en reis ik als nog gratis (en wit) ;) (ga ik door door de weeks op mijn zelf gekochte e-bike, met die 8,50 aan reiskosten is mijn baas toch spekkoper, dus moet het kunnen)
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Op de Hoekse Lijn vindt op dit moment nog 12x per dag een reset plaats, waar dit op de rest van het metronet misschien 10x/jaar is. Er wordt nog steeds gezocht naar de beste oplossing. De Hoekse Lijn trekt al wel 20.000 reizigers per dag, wat meer is dan initieel werd verwacht, daar is de RET dus erg tevreden mee. Wel zijn er klachten over gladde perrons en te weinig fietsenrekken bij Steendijkpolder: https://www.rijnmond.nl/nieuws/186978/S ... ag-gereset
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat Steendijkpolder een tekort aan fietsenstallingen heeft verbaast me niets. Het is vanaf De Lier, Maasdijk en omgeving namelijk de snelste route naar Rotterdam, omdat er niet overgestapt hoeft te worden.
Re: Ombouw Hoekse Lijn
En soms ook de enige aangezien er vanuit Maasdijk in de avonden en op zondag geen busvervoer rijdt, en Steendijkpolder ook als vervanging wordt aangewezen.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Ombouw Hoekse Lijn
De eerste "grote" storting is een feit, spoor 2 op Sdn is buiten gebruik.
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Met welke reden? :?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dat er iets niet werkt gok ik :Y
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Iets te veel gereset?
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Geen idee, de DRIMs toonden alleen dat "wegens een storing" alle ritten van spoor 2 via spoor 1 gaan.bartjemestrom schreef:Met welke reden? :?
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 755
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Ombouw Hoekse Lijn
Dagkaart is gewoon geldig. Heb het zelf uitgeprobeerd met in en uitcheck in HvH.CB-e-bike-ov schreef:Zou een dagkaartje geldig zijn net als op lijn E?
Want in dat geval koop ik een dagkaartje door de weeks(ivm de datum) en als het op een zaterdag goed weer is en ga ik naar de Hoek en later weer terug en verzilver ik dat kaartje. Het kaartje lever ik wel op de zaak in, mag mijn baas het terug storten op mijn rekening en reis ik als nog gratis (en wit) ;) (ga ik door door de weeks op mijn zelf gekochte e-bike, met die 8,50 aan reiskosten is mijn baas toch spekkoper, dus moet het kunnen)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten