Jef400 in het ov

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Jef400 in het ov

Bericht door Jef400 »

Als forens en pretreiziger ben ik dagelijks in het openbaar vervoer te vinden. In dit topic wil ik periodiek mijn bijzondere ervaringen delen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Jef400 »

Ik trap af met een kleine ervaring ergens vorig jaar: In de langeafstandstreinen heerst altijd een specifieke sfeer. Een stuk minder gehaast, lawaai en prikkels. In dat opzicht was het voor mij geen specifieke keuze in de stiltecoupé te gaan zitten. De vrije ruimte zal waarschijnlijk het argument zijn geweest. Op deze koude herfstmiddag bleek de stiltecoupe de verkeerde ruimte te zijn. Ik irriteerde mij al een tijdje aan breeduit kwekkende Italianen, en aan een Twentse snotteraar. Beiden maakten een hoop lawaai. De sfeer in de coupé werd dan ook steeds meer gespannen en een vervelende status quo dreigde. De situatie eindigde vervolgens doordat de snotteraar kneiterhard naar de Italiaan snauwde "CAN YOU READ, SILENCE!!!"
Gelukkig naderde ik mijn uitstapstation, geïrriteerd door de tentoongespreide hypocrisie stapte ik uit. Zonder de gedachte dat het verhaal me nog jaren bij zou blijven...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Jef400 »

Ook leuk was de letterlijke zwartrijder in de trein tussen Leeuwarden en Heerenveen die het voor elkaar kreeg een politiemacht in de trein te krijgen omdat hij geen kaartje en legitimatie had en weigerde de trein te verlaten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Durashift »

Als je niet specifiek voor de stilte coupé gekozen hebt.. waarom irriteer jij je dan aan de gemaakte geluiden?

.. en, wat is de woordgrap nou?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Aking »

Ik gok de zwartrijder :Y Al ga ik natuurlijk niet benoemen hoe diegene er vermoedelijk uitzag, want dan heb ik de rode jassen weer op mn dak :X
Laatst gewijzigd door Aking op zo 06 okt 2019, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Jef400 »

Durashift schreef:Als je niet specifiek voor de stilte coupé gekozen hebt.. waarom irriteer jij je dan aan de gemaakte geluiden?

.. en, wat is de woordgrap nou?
Zal een deel regelautisme zijn geweest denk ik. In een stiltecoupé verwacht ik stilte. En dat er dan geluiden zijn a la, maar de manier waarop soms.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Jef400 »

Aking schreef:Ik gok de zwartrijder :Y Al ga ik natuurlijk benoemen hoe diegene er vermoedelijk uitzag, want dan heb ik de rode jassen weer op mn dak :X
Dit was wel een letterlijke, in de stad heb ik ze inmiddels in alle vormen en maten gezien. Maar ja, je hebt een verschil tussen niet inchecken en de boel lopen flessen natuurlijk..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Ik gok de zwartrijder :Y Al ga ik natuurlijk benoemen hoe diegene er vermoedelijk uitzag, (..)
Volgens mij mist er een essentieel woordje in de laatste zin.. (A) :wink:

Ik deel je gok.. maar vind dat eigenlijk geen woordgrap.. :cry:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Aking »

Durashift schreef:Volgens mij mist er een essentieel woordje in de laatste zin.. (A) :wink:
Speciaal voor jou aangepast :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Suus »

Jef400 schreef:De sfeer in de coupé werd dan ook steeds meer gespannen en een vervelende status quo dreigde.
Dit kan natuurlijk niet. Als de situatie steeds meer gespannen werd is deze aan verandering onderhevig. Een status quo geeft aan dat de situatie gelijk blijft (meestal ongewenst overig), maar dat was dus niet het geval.

Resteert mij nog één andere vraag: waarom plaats je dit niet gewoon in het topic met reiservaringen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Mikos »

En waarom in zulke vreselijk moeilijke bewoording? Daar wordt het niet interessanter van om het te lezen.

Waar ik de eerste anekdote nog wel kan volgen, is het tweede stukje dusdanig kort dat er eigenlijk niks te lezen valt. Mocht je tips willen, lees dan even de uitgebreide reactie die ik onder het verhaal van GroeneRuiter heb geplaatst.

En ook hier: alles bedoeld als opbouwende kritiek. Voordat mensen gaan denken dat ik alleen maar negatief kan reageren op andermans verhalen...
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Jef400 »

Dat laatste kan ik op proberen te letten.

Station Duivendrecht. In de zomer van 2018 was ik na een bezoek aan de IKEA onderweg van Duivendrecht naar Apeldoorn. Een rit die op de heenweg werd opgefleurd door de conducteur op de trein voor de mijne. Een arrogant op zijn horloge wijzende conducteur die voor een rennende passagier de deur dichtgooide terwijl hij het fatsoen het instappen af te fluiten niet op kon brengen.

Het was in ieder geval nog beter vermaak dan de terugweg. De terugweg waar tussen Zaandam en Purmerend in de laatste trein naar West-Friesland dronken boeren het nodig vonden in de eerste klasse coupé met elkaar op de vuist te gaan..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Aking »

Dit heeft nog een hoger "lief dagboek" gehalte dan de opvulsels van Ome Mikos :X :')
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Tom024 »

In West-Friesland woont inderdaad een apart 'slag' volk.

Ze hebben in, ik meen, Schagen ook een evenement waarbij het in ieder geval vroeger traditie was om ook wat treinen kort en klein te slaan.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Frank93 »

Dan bedoel je Paasvee denk ik.
Alargule

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Alargule »

Ik heb zondag ook in een trein gezeten. Echt super cool. Die dingen rijden gewoon op het spoor.

Daar trof ik ook een collega van oom Mikos, die kwink sloeg op mijn chipkaart die volgens hem tussen mijn tanden had gezeten. Dat was natuurlijk niet waar, maar ik heb de geinponem maar niet verteld waar het ding allemaal wél had gezeten.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Jef400 in het ov

Bericht door katvis »

Maar rijden ze ook op tijd of alleen op het spoor?
PSA: Links gaan, rechts staan
Alargule

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Alargule »

Volgens mij reed deze op elektricitijd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Aking »

Alargule schreef:oom Mikos
:N

Ome Mikos, en Tante Trolly :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Jef400 »

Heeft er iemand ooit lachgasgebruikers in de metro gespot?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Jef400 in het ov

Bericht door en-es »

Nee, hoe herken ze je?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Jef400 in het ov

Bericht door katvis »

Met een ballon in hun mond? :')
PSA: Links gaan, rechts staan
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Jef400 in het ov

Bericht door en-es »

Ballon opblazen en lachen?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Jef400 in het ov

Bericht door Jef400 »

Ballon vullen met een of andere substantie en daarna druk doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Jef400 in het ov

Bericht door en-es »

Lachen man!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten