Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ze zijn er anders bij die me er op wijzen tijdens de controle dat we ons in een stiltecoupé bevinden. :') Dan wijs ik altijd naar mijn BOA-speld en zeg dat ik ontheffing heb...
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
In ICE125 wilden twee reizigers hun gereserveerde plaatsen innemen tijdens de stop in Utrecht Centraal. Op een van de plekken zat een buitenlandse knul die zich van de domme hield en bleef zitten na een verzoek om die plek vrij te maken. Na wat aandringen ging hij toch. Korte tijd later constateerde de conducteur dat die jongen geen kaartje had. Met een boete werd die knul de 2e klasse ingebonjourd. De twee reizigers wezen de conducteur op hun ervaring met die jongeman. De conducteur zei dat ze dit soort types vaak tegenkomen. Overigens kwam ICE125 met 8 minuten vertraging aan in Duisburg Hbf.
Meltrain schreef:De 2420 stopt vandaag niet op Almere Buiten omdat de trein te lang is (of het perron te kort).
Maar er wordt ook wel eens gesplitst in Almere Centrum, dus is het raar dat dat nu niet gebeurt.
Dat komt omdat vanochtend in Dordrecht het materieel van de opgeheven 2418 is gebruikt om de 2420 te gaan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik dacht: huh, rechtstreekse IC van Nijmegen naar Vlissingen en geen werkzaamheden. Heb ik iets gemist? Daarna pas zag ik dat de werkzaamheden om 20u zijn begonnen, en dat was het nog niet. :')
Weer wat nieuws maar op zich best praktisch: op Rotterdam Centraal had men een servicemedewerker onderaan de zuidelijke roltrap van spoor 14 neergezet om te voorkomen dat reizigers massaal naar een afgesloten DDZ liepen in plaats van het stel dat wel naar Groningen ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Groeten uit ICE104 die met +15 uit Duisburg is vertrokken. En waarvan twee keer het vertrekspoor werd gewijzigd. Het treinstel is vrij nieuw met informatie-schermen aan het plafond in het midden van het rijtuig. De reserveringsdisplays werken daarentegen niet.
Dat treinstel is niet nieuw, het is gewoon de 4651 die gereviseerd is. Doet de bistro in dat stel het inmiddels (zag laatst nog langskomen dat die al een maand defect zou zijn)?
Eerder vandaag had ik de 240 van Amersfoort naar Amsterdam Centraal die DB Fernverkehr eer aandeed: in omgekeerde rijtuigvolgorde en achterop een 1e klasserijtuig zonder verlichting, zonder verwarming, zonder omroep en zonder bruikbare deuren. Als klein wondertje dan: het was wel toegankelijk via het voorgaande rijtuig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Teruglezend vind ik de omschrijving "een buitenlandse knul" wel aardig voor een trein waarin dat geldt voor een groot deel van de passagiers, met een opmerkelijke verschuiving in de samenstelling van die groep na het passeren van Zevenaar.
Er staat momenteel een dubbele Thalys op spoor 4 te Rotterdam Centraal. Op de TBP staat dat hij pas om 18:28 vertrekt en dat de trein gereinigd wordt.
Is hij hier soms geëindigd vanuit Parijs?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Volgens rijden de treinen is dat de trein van 15:06 geweest richting Amsterdam. Deze is in Rotterdam opgeheven wegens een vertraging van +181 minuten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Nee, maar vandaag geldt er een aangepaste dienstregeling vanwege werkzaamheden in Brussel. In Nederland is 11 november geen bijzondere dag, maar in de rest van West-Europa is vandaag een vrije dag vanwege het einde van de Eerste Wereldoorlog. Daarom zijn precies vandaag die werkzaamheden gepland.
In mijn geboortestreek liep de grens tussen de Duiters en de Fransen tijdens de eerste slag om de Marne in ieder geval wel aardig van Noord naar Zuid. En dat de Duitsers het verliezen van een oorlog niet herdenken kan ik ook wel begrijpen. (A)
NS'ers, het zijn net mensen. Ik kom om 17:05 aan op station Alphen, voor de IC naar Utrecht van 17:07 (8863). Die blijkt enkele minuten te laat, dus wordt de 8954, de sprinter naar Leiden van 17:08, in Alphen gehouden. Om 17:07 blijkt de 8863 +12 te hebben, en krijgt de 8954 veilig. Minuten komen, minuten gaan, maar geen vertrek. Om 17:13 wordt de 8863 gespoorwijzigd naar spoor 1, waar op dat moment dan nog steeds die sprinter staat. Ik verhuis dus die kant op, en vind op het perron machinist en conducteur, beiden met een teersnelweg in de mond. Pas toen achter mij nog 100 man de trap op kwam leek het kwartje te vallen, 8954 is dus met +7 vertrokken. Mijn 8863 is net met +24 Alphen uit gereden, terwijl ik had al in de gemeente Utrecht had moeten rijden.