Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Geen Mercedes, maar Volkswagen Crafter is het wederom geworden voor deze concessie.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Welk filmpje, ik zie alleen een melding "inhoud niet beschikbaar" die aangeeft dat ik de cookies ervoor zou moeten accepteren (wat ik notabene daarvoor al gedaan had :? )Selivio schreef:Zover ik weet is t gewoon een Mercedes Sprinter busje(je ziet m aan het begin van het filmpje ook links staan).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Er komen geen Citaro K' s. Er werd met het kleinere materieel inderdaad de 8 persoons busjes bedoeld. Deze dus: https://www.ovpro.nl/bus/2019/06/28/tri ... s-economy/
En een fotootje (links)
En een fotootje (links)
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
-o- ik wil een Citaro K.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
8 verschillenden fabrikanten? Ik tel er maar 7 (Mercedes-Benz, VDL, Heuliez, Ebusco, Setra, Van Hool en Tribus).Kevster schreef:Kick-off van de nieuwe concessie was vandaag aan de Peizerweg.
https://www.ovnieuwsuitgroningen.nl/201 ... we-bussen/
Basislijn
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ah, ja dat kan ook(A) . Dus 7 (Mercedes-Benz, VDL, Heuliez, Ebusco, Setra, Van Hool en Tribus) plus VolkswagenMarkHul schreef:Geen Mercedes, maar Volkswagen Crafter is het wederom geworden voor deze concessie.
Grt. Stefan
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Alleen wordt die Volkswagen volledig verbouwd door Tribus, dus heb je dan 7 of 8 fabrikanten?
Basislijn
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Vrij weinig.PatrickGD schreef:Wat is er anders/nieuw aan dan? Ik vind hem gewoon lijke op de Citaro C2 LE 2017
Er is idd een kleine facelift geweest, vooral aan het dashboard te zien. Verder hebben ze bi-led dimlicht, waar de 3300 serie het met bi-xenon moet doen. Borstels op de voor en achterwielen ipv alleen voor.
Zelfde motor voor zo ver ik kan zien, beide de Euro 6 OM936 7,7 liter 299pk. Met de 3300 geen verschil, maar met de 3100-3200 die er uit gaan wel natuurlijk.
Wat dat betreft snap ik de aanschaf van de Setra's ook niet zo goed. Integro met 6-7 ton op de teller er uit, Setra er in. Maar beide dezelfde motor dus geen verschil in uitstoot.
De Integro is ook leverbaar met klaptafels en voetensteuntjes, bagagerekken, 100km/u, xenon verlichting, al met al een beetje zinloos.
Verder meen ik me te herinneren dat Qbuzz heeft gemeld dat de chauffeur bij de nieuwe bussen de deuren in de aanhanger zelf open en dicht kan doen, maar dat is dus niet zo.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ah juist, toch was het wel leuk geweest, een K ter vervanging van de midi'snv_busfreak schreef:Er komen geen Citaro K' s. Er werd met het kleinere materieel inderdaad de 8 persoons busjes bedoeld. Deze dus: https://www.ovpro.nl/bus/2019/06/28/tri ... s-economy/
En een fotootje (links) https://media.licdn.com/dms/image/C4D22 ... 6oOZ6B6REg
Laatst gewijzigd door Ardan op do 12 dec 2019, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote gehaald.
Reden: Foto uit quote gehaald.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Er zijn al wat meer bussen binnen inderdaad, ook een aantal die nog niet op de dienst zijn en hier nog niet zijn verschenen. Een selectie foto's.
Qbuzz 7001, 29-11-2019 on Flickr
De standaard stadsbus 7001 van buiten en binnen:
Qbuzz 7001 interieur, 29-11-2019 on Flickr
Qbuzz 7001 cabine, 29-11-2019 on Flickr
De gelede stadsbus met een doorkijkje bij de harmonica:
Qbuzz 7058 interieur, 29-11-2019 on Flickr
De Heuliez (er is er eentje binnen als ik het goed heb) is vrij licht van binnen, met het licht uit is dit echt het effect, dus er zit geen groene filter over de lens ofzo ;)
Qbuzz 7422 interieur, 29-11-2019 on Flickr
Dan de Ebusco, deze gaan rijden vanuit alle stallingen behalve die in de stad
Qbuzz 7321 cabine, 29-11-2019 on Flickr
Qbuzz 7321 interieur, 29-11-2019 on Flickr
De stoelen zijn overigens niet heel geweldig, de zitting is wel redelijk dik maar vrij stug en hard. Daarnaast hebben er meerdere Ebusco's al problemen met de veringen, wat ook de reden is dat ze massaal stranden. Laten we hopen dat dat bij het rijden geen problemen in het comfort leveren.
Tot slot nog dat kleine streekbusje. Deze heeft nog geen wagenparknummer. Het is een door Tribus omgebouwde VW Crafter (mét autoradio ). Qbuzz heeft er ruim 20 besteld. Voorin kan het voorste stoelje worden ingeklapt ten bate van rolstoelen en kinderwagens.
Qbuzz ??, 29-11-2019 on Flickr
Qbuzz ?? interieur, 29-11-2019 on Flickr
Qbuzz 7001, 29-11-2019 on Flickr
De standaard stadsbus 7001 van buiten en binnen:
Qbuzz 7001 interieur, 29-11-2019 on Flickr
Qbuzz 7001 cabine, 29-11-2019 on Flickr
De gelede stadsbus met een doorkijkje bij de harmonica:
Qbuzz 7058 interieur, 29-11-2019 on Flickr
De Heuliez (er is er eentje binnen als ik het goed heb) is vrij licht van binnen, met het licht uit is dit echt het effect, dus er zit geen groene filter over de lens ofzo ;)
Qbuzz 7422 interieur, 29-11-2019 on Flickr
Dan de Ebusco, deze gaan rijden vanuit alle stallingen behalve die in de stad
Qbuzz 7321 cabine, 29-11-2019 on Flickr
Qbuzz 7321 interieur, 29-11-2019 on Flickr
De stoelen zijn overigens niet heel geweldig, de zitting is wel redelijk dik maar vrij stug en hard. Daarnaast hebben er meerdere Ebusco's al problemen met de veringen, wat ook de reden is dat ze massaal stranden. Laten we hopen dat dat bij het rijden geen problemen in het comfort leveren.
Tot slot nog dat kleine streekbusje. Deze heeft nog geen wagenparknummer. Het is een door Tribus omgebouwde VW Crafter (mét autoradio ). Qbuzz heeft er ruim 20 besteld. Voorin kan het voorste stoelje worden ingeklapt ten bate van rolstoelen en kinderwagens.
Qbuzz ??, 29-11-2019 on Flickr
Qbuzz ?? interieur, 29-11-2019 on Flickr
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
De 8 persoons busjes gaan dan EINDELIJK ook op GPS rijden? Handig ivm vertraging en vervroeging( )
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Dat klopt, hebben alle faciliteiten van de grote bus. Word overigens uitgevoerd door DVG.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ah, achterin een Ebusco LE zit je ook zowat 'op zolder', net als de stadsBuzz in Dordrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Erg mooi materieel. Ik vind echt ALLE bussen mooi. Vaak heb ik wel dat ik bij een type denk, he bah maar ik vind dit echt prima. Ook de stadscitea 12 meter is goed gelukt, en de 8 persoonsbussen staat de kleur erg goed. *bus*
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Jippie 8 persoons bussen met GPS, mijn jaar kan niet meer stuk. *O*nv_busfreak schreef:Dat klopt, hebben alle faciliteiten van de grote bus. Word overigens uitgevoerd door DVG.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
De Integro word niet meer geleverd.JeroenSpock schreef: De Integro is ook leverbaar met klaptafels en voetensteuntjes, bagagerekken, 100km/u, xenon verlichting, al met al een beetje zinloos.
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Nee nu niet meer, maar destijds had die bus net zo luxe geleverd kunnen worden als de Setra's nu.
Ze hadden zelfs omgebouwd kunnen worden naar die luxe, beetje onnodig om daar nieuwe bussen voor te bouwen (als dat al de reden was).
Ze hadden zelfs omgebouwd kunnen worden naar die luxe, beetje onnodig om daar nieuwe bussen voor te bouwen (als dat al de reden was).
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Reisplanner is er sinds 5December, maar wat werkt het extreem slecht! Hoop dat ze dit binnen 15 december Fixet
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Indrukwekkende beelden van de aflevering van de Ebusco's:
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/154998 ... een-blijft
humor:
humor:
En wat komt er voor buslijn voor terug? Een lijn die vrijwel volledig met 8p busjes wordt uitgevoerd _O-Inwoners van Gieterveen en Eexterveen vreesden voor het verdwijnen van halte De Hilte. Alle protesten van de afgelopen tijd hadden echter succes. [..] "Cruciaal was dat de drie aangeboden alternatieven voor het verdwijnen van de halte niet werkten. Zo draait bijvoorbeeld een buurtbus op vrijwilligers en is de capaciteit te laag. [...] De derde optie was de hubtaxi, maar ook daar vormt de capaciteit een probleem.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Met de nadruk op vrijwel, want op 1 rit na past het aantal instappers daar prima in een 8 persoonsbusje. Die ene rit die wel meer dan 8 instappers heeft, wordt uitgevoerd met een grote bus. En juist die rit was de reden dat de buurtbus niet als goed alternatief werd beschouwd.
Basislijn
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Achtpersoons of niet, dit is natuurlijk bedoeld als sociale voorziening en bedoeld als maatwerk op verzoek van de politici waarschijnlijk. Niets mis mee en prima situatie totdat Rijkswaterstaat de halte aan de N33 aan kan gaan leggen.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
De 12 meter Citea's zijn ook op pad gestuurd. Er rijden nu 2 in Assen rond en 2 op lijn 8 in Groningen
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Er rijden er drie rond in Assen. De 7003, 7006 en 7008 rijden in Assen. Omdat de huidige diensten niet zijn aangepast om een optimale laadtijd te generen op de M.L. Kingweg is gekozen daar regelmatig de bussen te wisselen.
Re: Concessie Groningen-Drenthe (2020-2029)
Ik zag hem inderdaad ook op lijn 8, mooie dingen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten