Nieuwe dienstregelingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ardan »

Deventer/CXX Salland is bezig aan een inhaalslag als het om het verstrekken van informatie gaat :shock:
Bij omleidingen wordt er niks gemeld, alleen een heel klein briefje op een vervallen halte (zelf zou ik op zijn minst op Centraal ook hebben gemeld dat bus 2, 4, 161 en 165 van 30 nov tm 9 dec omreden, en hoe ze dan wel rijden), maar nadat enkele maanden geleden lijnennetkaarten op alle haltes met een abri verschenen, zijn de vertrekstaten al aangepast naar de nieuwe dienstregeling zag ik vanmiddag op de halte van mijn stage (Theo van Doesburgstraat), én met een aparte kolom van de vakantiedienstregeling :shock: conform de foto die --Stefan-- laatst postte, alleen dan in de gewone cxx-kleuren. Is een stuk duidelijker dan al die a'tjes en b'tjes...
Ik ben benieuwd wat de op Centraal met de vertrekstaat van centrumpendelbejaardenbusje 8 gaan doen, die rijdt normaal elk kwartier, maar op koopavonden en op zaterdag elke 10 minuten, behalve in de vakantie. Er staan 12 tijden per uur nu naast elkaar met noten a, b, c en d.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Arriva is ook aan een inhaalslag bezig met de informatievoorziening: krijg net twee persberichten met bijgevoegd overzicht van de belangrijkste wijzigingen binnen. Waarin ik inmiddels de eerste fout alweer ontdekt heb :P

Edit: bij deze dan...

Nieuwe dienstregeling busvervoer in Dordrecht stad
Geplaatst op: donderdag 10 december 2009 19:43
Laatst bijgewerkt: donderdag 10 december 2009 19:44

Persbericht

Op zondag 13 december 2009 gaat de nieuwe dienstregeling in voor Dordrecht stad. Naar aanleiding van onder andere tips en reacties van reizigers zijn een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd. Een belangrijke wijziging is de nieuwe lijn 6 tussen Dordrecht Centrum/CS – Nieuw Krispijn.

Naast deze wijziging wordt dit jaar wederom de focus gelegd bij verbetering van de rijtijden en aanpassen van het vervoer aan de vraag. Dit laatste kan gezien worden als aanpassen van de frequentie.

In het kort de belangrijkste wijzigingen:
Lijn 2 en lijn 10: in de ochtendspits wordt de frequentie aangepast
Lijn 4: rijdt in de zomer, één keer per uur, door naar de Biesbosch
Lijn 6: een nieuwe lijn in Dordrecht, voor de bewoners van Nieuw-Krijspijn
Lijn 7: Reizigers kunnen nu ook na 15:00 uur de Kil erg goed bereiken.

De complete dienstregeling is tevens te vinden op arriva.nl. Daarnaast zijn er busboekjes verkrijgbaar bij de Arriva Store in Gorinchem.

Via http://www.9292ov.nl of 0900-9292 worden alle soorten reisinformatie verstrekt.

Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws in dossier Arriva Dossier Dienstregeling 2010 | Meer nieuws in dossier Dienstregeling 2010

Nieuwe dienstregeling busvervoer in DAV-gebied
Geplaatst op: donderdag 10 december 2009 19:45
Laatst bijgewerkt: donderdag 10 december 2009 19:45

Persbericht

Met ingang van zondag 13 december 2009 gaat de nieuwe dienstregeling in voor de regio Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden. Naar aanleiding van onder andere tips en reacties van reizigers en overheden zijn een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd.

Er is een nieuwe lijn toegevoegd en de routes van een aantal lijnen zijn aangepast in het kader van de (toekomstige) HOV-structuur in de Drechtsteden (HOV= Hoogwaardig Openbaar Vervoer).

Naast deze wijzigingen wordt dit jaar wederom de focus gelegd bij verbetering van de rijtijden en aanpassen van het vervoer aan de vraag. Dit laatste kan gezien worden als aanpassen van het voertuigtype en de frequentie.

Belangrijke wijzigingen zijn bijvoorbeeld het inzetten van grotere (of gelede) bussen op de lijnen van en naar Utrecht. Uitbreiding van het aantal ritten in de spits van en naar Rotterdam. Daarnaast wordt er 13 december de ontsluiting van de kernen Zwijndrecht en Hendrik-Ido-Ambacht sterk verbeterd.
Een nieuwe lijn is geïntroduceerd om meerdere inwoners van Dordrecht van en naar het station en centrum te kunnen brengen.

De complete dienstregeling is tevens te vinden op arriva.nl. Daarnaast zijn er busboekjes verkrijgbaar bij de Arriva Store in Gorinchem en Dordrecht.

Via http://www.9292ov.nl of 0900-9292 worden alle soorten reisinformatie verstrekt.

Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws in dossier Arriva Dossier Dienstregeling 2010 | Meer nieuws in dossier Dienstregeling 2010
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Deventer/CXX Salland is bezig aan een inhaalslag als het om het verstrekken van informatie gaat :shock:
Bij omleidingen wordt er niks gemeld, alleen een heel klein briefje op een vervallen halte (zelf zou ik op zijn minst op Centraal ook hebben gemeld dat bus 2, 4, 161 en 165 van 30 nov tm 9 dec omreden, en hoe ze dan wel rijden), maar nadat enkele maanden geleden lijnennetkaarten op alle haltes met een abri verschenen, zijn de vertrekstaten al aangepast naar de nieuwe dienstregeling zag ik vanmiddag op de halte van mijn stage (Theo van Doesburgstraat), én met een aparte kolom van de vakantiedienstregeling :shock: conform de foto die --Stefan-- laatst postte, alleen dan in de gewone cxx-kleuren. Is een stuk duidelijker dan al die a'tjes en b'tjes...
Ik ben benieuwd wat de op Centraal met de vertrekstaat van centrumpendelbejaardenbusje 8 gaan doen, die rijdt normaal elk kwartier, maar op koopavonden en op zaterdag elke 10 minuten, behalve in de vakantie. Er staan 12 tijden per uur nu naast elkaar met noten a, b, c en d.
Hmm, dan zou het wel heel goed kunnen dat CXX gewoon voor heel Nederland die vakantiedienstregelingkolom in gaat voeren. Scheelt natuurlijk weer met ophangen van vertrekstaatjes in de zomer, dus waarom ook niet ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

Het zou fijn zijn als alle vervoerders dat zouden doen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Nog beter is om gewoon voor de vakanties alle dienstregelingen te vervangen, maar waarschijnlijk stel ik te hoge eisen :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Dat kan toch makkelijk :D
Als ze in één dag alle nieuwe dienstregelingen voor 13 december ophangen moet dat natuurlijk ook geen probleem zijn ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Nog beter is om gewoon voor de vakanties alle dienstregelingen te vervangen, maar waarschijnlijk stel ik te hoge eisen :oops:
Wel het meest duidelijke ja, maar de vervoerders veranderen tegenwoordig zo vaak tussentijds hun dienstregeling dat dat amper nog rendabel te doen is.
In Dordrecht deed men dat in de tijd dat SVD hier reed nog heel efficiënt: de zomerdienst stond op de achterkant van de vertrekstaat voor de rest van het jaar, dus ze hoefden slecht 2x/jaar even de vertrekstaat om te draaien (en als bijkomstigheid scheelde het ook nog in de kosten voor het plastificeren van die dingen, dat hoefde zo maar 1x i.p.v. 2x).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Het GVB vervangt alle (okee, bijna alle) dienstregelingen, maar heeft ook maar 3 plaatsen als vervoersgebied. Alleen lamineert het GVB die dingen niet volgens mij.

Maar sommige vervoerders (lees Arriva) introduceren elke maand een nieuwe dienstregeling, Connexxion in Leiden deed het maar liefst een keer extra tijdens het lopende dienstregelingsjaar, toen kwam Veolia erbij in Haaglanden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Geert »

Elke keer minder dat je die dingen hoeft te vervangen lijkt mij rendabeler, eerlijk gezegd. Overigens had CXX bij mijn halte in Zeist ook het concept ingevoerd met een aparte kolom voor de vakantiedienstregeling :)
http://twitpic.com/t0wzn
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Beetje vreemde dienstregeling nog steeds... Als ik vanaf huis naar Nijmegen CS ga doe ik er volgens de dienstregeling 19min over. Klopt precies.
Maar als ik terug ga moet de bus heg volgens de dienstregeling in 17min (en de route is PRECIES hetzelfde) doen terwijl die richting juist veel drukker is. In de spits rijd die bus bijna altijd minimaal +5.
Zou er een rede zijn dat daar 2min voor nodig zijn?
Het gaat om lijn 85 Nijmegen - Druten
3 0 7 9
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door 88122903 »

De nieuwe dienstregeling van DAV bevalt mij voor geen meter.
Lijn 88 die vroeger altijd vanuit Hendrik Ido Ambacht aansloot op de trein naar Venlo en min of meer op het stadsvervoer heeft beide aansluitingen verloren.
Vanuit Kralingse zoom begint de spitsdienst naar Ambacht pas om 17.00 uur in plaats van 15.50.
In de avonden is vanuit Rotterdam de 88 en 92 niet goed uitgespreid over het uur waardoor de bussen 15 minuten van elkaar vertrekken.
Maar wat mij het meest ergert is dat savonds vanuit Dordrecht de 88 en 92 3 minuten na elkaar vertrekt.

Bericht aangepast. Behandel anderen met respect!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Fles »

Fles schreef:
Fles schreef:
Bee schreef:Het was hééééééééél goed verstopt op de Veolia website, maar dan nu toch:
Ik had het inderdaad nog niet kunnen vinden. Wel geruchten gehoord in de wandelgangen en een werkelijk onooglijk lullig briefje op een haltebordje, maar daar bleek niet echt iets zinnigs uit. Dank je wel :)
http://www.smorgensindevroegte.nl/fok/v ... rmeert.jpg
En om ook de laatste oplettende reizigers nog even te bedotten:

Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Fles »

Bee schreef:Het was hééééééééél goed verstopt op de Veolia website, maar dan nu toch:

Dienstregeling Veluwe
Lijn 85 Ede - Wageningen
In Ede wordt de route op het industrieterrein Frankeneng gewijzigd. Komende vanaf het NS -station - Zkh Gelderse Vallei wordt gereden via de Galvanistraat, Newtonstraat, Maxwellstraat, Darwinstraat, Franklinstraat naar de bestaande route Schutterweg.
Dit staat er nog steeds, en dat klopt dus niet meer.

Wat er ook staat, bij de online planner:
In een aantal gebieden gaat op zondag 13 december een nieuwe dienstregeling in. Door een technische storing worden de nieuwe tijden pas op 13 december geladen.
:roll: Niet te geloven hoe hard die lui kunnen falen. Verschrikkelijk. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

88122903 schreef:De nieuwe dienstregeling van DAV bevalt mij voor geen meter.
Lijn 88 die vroeger altijd vanuit Hendrik Ido Ambacht aansloot op de trein naar Venlo en min of meer op het stadsvervoer heeft beide aansluitingen verloren.
Maar hoeveel reizigers zijn er nu van Hendrik-Ido-Ambacht richting Breda en verder? Ik verwacht hooguit reizigers binnen de regio die op de MerwedeLingeLijn overstappen en die aansluiting bestaat nog altijd.
Aansluiting op de stadsdienst Dordrecht is er het grootste deel van de dag ook nogsteeds: de 10 minuten overstaptijd (en op sommige lijnen in de spits 5 min.) is geen overbodige luxe op het huidige tijdelijke busstation. Dat geldt dan voor de lijnen naar de oostelijke wijken, voor Zuid en West is er overdag een snelle aansluiting in het centrum. En da's een aansluiting die er in de huidige situatie juist niet is: je mist alles net. 's avonds pakt het inderdaad precies andersom uit.
Maar wat mij het meest ergert is dat savonds vanuit Dordrecht de 88 en 92 3 minuten na elkaar vertrekt.
88 en 92 bedienen nog altijd grotendeels een ander deel van H.I. Ambacht, gok dat jij dan precies langs een van de kleine stukjes waar ze allebei komen woont. Anders is het juist positief dat bijna ze tegelijk vertrekken: dan hebben beide delen van H.I. Ambacht tenminste dezelfde aansluiting :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Net het nieuwe busboekje gehaald van regio Nijmegen... met een gratis lijnnetkaart van de regio :P
Zijn ze tegenwoordig gul of zijn ze gul? :lol:
3 0 7 9
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Frank »

Ik kreeg het busboekje zelfs voor drie euro, terwijl er vier opstaat :P . Helaas is die van Arnhem nog niet verkrijgbaar.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

Frank schreef:Ik kreeg het busboekje zelfs voor drie euro, terwijl er vier opstaat :P . Helaas is die van Arnhem nog niet verkrijgbaar.
Ook al zo vreselijk gul :P
Mijne was nog goedkoper (A)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Nog beter is om gewoon voor de vakanties alle dienstregelingen te vervangen, maar waarschijnlijk stel ik te hoge eisen :oops:
Hoera! Ze hebben niet naar jou geluisterd, maar wel naar mij :lol: :wink:
Connexxion Amstelland Meerlanden vermeld nu ook de vakantiedienstregeling in een aparte kolom:
Er staat ongeveer dit:
Ma t/m Vr. -- Bijzondere dagen* -- Zat. -- Zon. en Feestdagen
*) Bijzondere dagen: 18/12-4/01 blabla (dus de schoolvakantie en nog wat vage dagen als Goede Vrijdag ofzo.)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Ja, maar in Amsterdam heb je daar weinig aan, want het GVB verzorgt alle dienstregelingen in de gemeente Amsterdam, Diemen en de kern Duivendrecht van Ouder-Amstel. Enige uitzondering die ik ken was lijn 202 en de vertrekstaat van lijn 126 op Station Bijlmer ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, da's typisch connexxion met al die datums. Al heeft Arriva ook geen aparte vakantiekolom meer op de vertrekstaten. Op de streek gaat dat nog wel, maar op de stadsdienst in Dordt zijn er een paar lijnen die in de zomer 3x/uur i.p.v. 4x/uur rijden die dus iets van zes tijden hebben staan waarvan er eentje altijd rijdt, drie alleen buiten de zomer en twee alleen in de zomer. Als 'n lijn van 4x naar 2x/uur gaat is het overigens wat overzichtelijker, men hanteert hier namelijk het hele jaar door dezelfde rijtijd waardoor de zomerdienst gewoon een winterdienst met wat vervallen ritten is. (Als toppunt van efficiëntie heeft lijn 5 daardoor in de spits keertijden van maarliefst 20 minuten...)
En tja, we hebben er nu dus ook rijtijdafwijkingen in de zomer bij op de vertrekstaten... 'tis soms erg zoeken naar een voetnoot die maar één keer voorkomt.
Helemaal erg is dat bij lijn 7: was te verwachten gezien de dienstregeling, maar die heeft dus een voetnoot a t/m h. En bij lijn 9 vermeldt de vertrekstaat het gratis vervoer op deze lijn waarbij verwezen wordt naar het voorwoord. Huh, een vertrekstaat met voorwoord? :mrgreen: Da's natuurlijk een melding die in het busboekje hoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ronald »

Reiziger Ddrs schreef:Arriva is ook aan een inhaalslag bezig met de informatievoorziening: krijg net twee persberichten met bijgevoegd overzicht van de belangrijkste wijzigingen binnen. Waarin ik inmiddels de eerste fout alweer ontdekt heb :P
Mm, de (trouwens vreselijk onoverzichtelijke) site van Arriva meldt nog niets over de nieuwe dienstregelingen. Zijn ze toch wel een tikje laat mee denk ik zo :? .
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door |Pim| »

Ik zat ookal te zoeken, maar als je een lijn zoekt en je klikt erop, krijg je boven wel iets van: Vanaf 13 dec 2009.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Inderdaad, je kunt bij de dienstregelingen al wel (een week ofzo nu) de dienstregeling opvragen zoals die vanaf morgen geldt. Maar verder is het een beetje zinloos dat ze op de schermen in de bussen en de reclames op de bussen naar hun site verwijzen, daar staat immers niks.
Zag vanmiddag wel nieuwe gratis busboekjes voor de stadsdienst Dordrecht in een bus liggen, morgen dan maar eens langs de Arriva-store voor die nieuwe boekjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door |Pim| »

Hier in brabant had ik ze volgens mij al langer op de site gezien hoor.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door 88122903 »

Reiziger Ddrs schreef:Maar wat mij het meest ergert is dat savonds vanuit Dordrecht de 88 en 92 3 minuten na elkaar vertrekt.
88 en 92 bedienen nog altijd grotendeels een ander deel van H.I. Ambacht, gok dat jij dan precies langs een van de kleine stukjes waar ze allebei komen woont. Anders is het juist positief dat bijna ze tegelijk vertrekken: dan hebben beide delen van H.I. Ambacht tenminste dezelfde aansluiting
Ik wou dat het zo was, helaas rijdt de de lijnen tot Hendrik Ido Ambacht voor 75% de zelfde route.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten