Eurostar Amsterdam - London
Re: Eurostar Amsterdam - London
Nieuwe streefdatum: vanaf 31 maart directe Eurostar naar Londen
14 november 2019
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen en Eurostar streven ernaar om vanaf 31 maart een directe Eurostar-verbinding van Amsterdam naar Londen aan te bieden.
Reizigers hoeven dan niet meer in Brussel de trein uit voor een paspoort- en veiligheidscontrole. Dat heeft de NS aan dit medium laten weten. Een woordvoerder van de spoorwegmaatschappij benadrukt dat het nog geen definitieve datum is: pas als de laatste handtekeningen zijn gezet onder een overeenkomst met het Verenigd Koninkrijk, kan de ticketverkoop voor de rechtstreekse treinen beginnen.
Bron en meer...
14 november 2019
AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen en Eurostar streven ernaar om vanaf 31 maart een directe Eurostar-verbinding van Amsterdam naar Londen aan te bieden.
Reizigers hoeven dan niet meer in Brussel de trein uit voor een paspoort- en veiligheidscontrole. Dat heeft de NS aan dit medium laten weten. Een woordvoerder van de spoorwegmaatschappij benadrukt dat het nog geen definitieve datum is: pas als de laatste handtekeningen zijn gezet onder een overeenkomst met het Verenigd Koninkrijk, kan de ticketverkoop voor de rechtstreekse treinen beginnen.
Bron en meer...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het lijkt de Brexit wel....
Re: Eurostar Amsterdam - London
Overigens is het 25 jaar geleden dat Eurostar ging rijden naar/van Londen.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Vanaf 31 maart 2020 staat de Eurostar naar Londen in Hafas geladen. Vertrek uit Amsterdam wordt 07:47, 13:46 en 18:47, aankomst in Londen 10:57, 16:57 en 21:57.
Re: Eurostar Amsterdam - London
In 3 uur naar hartje Londen. Daar doe ik het wel voor.
Re: Eurostar Amsterdam - London
4 uur toch, vanwege het tijdzoneverschil?
Re: Eurostar Amsterdam - London
4u10 wordt het ja. Overigens wel goed te zien waarom NSI een trein wil zonder reizigers naar Brussel, die zou de reis in 3u40 kunnen doen. Vertrek om 05:47 zou dan bijvoorbeeld een aankomsttijd geven van 08:27 Londense tijd, de eerste dagtreinen uit Schotland en Noord-Wales komen later aan.
Eurostar Amsterdam - London
Hoe kom je bij de opmerking dat NS een trein zonder reizigers voor Brussel wil?!?
Overigens lijkt 5:47 uit Amsterdam Centraal mij wat vroeg, ook omdat de noordtak van de HSL pas om 6:00 opent en het zuidelijke deel rond 6:30.
Overigens lijkt 5:47 uit Amsterdam Centraal mij wat vroeg, ook omdat de noordtak van de HSL pas om 6:00 opent en het zuidelijke deel rond 6:30.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik zie dat in de richting Amsterdam - London de tweede Eurostar (EST 9145) een stop maakt in Lille Europe. Andersom stopt EST 9126 in Lille op weg van London naar Amsterdam. Betekent dit wellicht ook de terugkeer van een (boekbare) rechtstreekse verbinding tussen NL - Lille Europe ?
Re: Eurostar Amsterdam - London
Er was in 2018 sprake van voor de 'derde trein', die zou dan kort stoppen in Brussel en dan sneller in Londen kunnen zijn (Bron). De allure is ook wel enorm, zeker voor het zakensegment. Voor acht uur komen er in Londen zes vluchten aan vanuit Amsterdam en ééntje uit Rotterdam, naast een vlucht uit Brussel. Voor Amsterdam, Rotterdam en Brussel is zo'n trein dan ook een ideale 'forenzen'-rit, naar het niveau van de Flying Scotsman van LNER. Op werkdagen zie ik dan ook wel potentiëel in zo'n rit, en zoals je zelf ook aangeeft: het komt precies uit met de nachtelijke sluitingen van de HSL.Suus schreef:Hoe kom je bij de opmerking dat NS een trein zonder reizigers voor Brussel wil?!?
Overigens lijkt 5:47 uit Amsterdam Centraal mij wat vroeg, ook omdat de noordtak van de HSL pas om 6:00 opent en het zuidelijke deel rond 6:30.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Het zuidelijke deel van de HSL gaat aannemelijk eerder open dan 6:30, gezien het rijden van 1117.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik voel een Eurostar Metropolitan aankomen met alleen maar Business Premier.Z2N schreef:De allure is ook wel enorm, zeker voor het zakensegment.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Of gewoon een kopie van elke andere TGV die voor zes uur 's ochtends vanuit een uithoek van Frankrijk naar Parijs vertrekt, of elke trein die voor zes uur 's ochtends vanuit elke uithoek vanuit het VK naar Londen vertrekt. Met name die treinen naar Londen rijden allesbehalve leeg rond, wat ook niet zo gek is: zelfs vanuit Barcelona forenzen is nog financiëel haalbaar.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 02 dec 2017, 15:48
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik vind 18 minuten stilstaan in Brussel wel behoorlijke zwakke saus.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Financieel wellicht, praktisch gezien niet. De meneer in het artikel vliegt enkele keren per maand heen en weer, en werkt verder thuis. Niet echt een dagelijkse routine, dus.Z2N schreef:...zelfs vanuit Barcelona forenzen is nog financiëel haalbaar.
Zo ken ik iemand die in Wenen in dienst is, maar daar twee keer per jaar komt. Wel zo handig, want na Düsseldorf en Warschau woont hij momenteel in Brussel. Prachtig hoor, maar niet voor iedereen weggelegd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Eurostar Amsterdam - London
Een keer per week is voor aardig wat zakenlui dan ook goed genoeg, de rest kan gewoon met telewerken en Skype.
Re: Eurostar Amsterdam - London
En zakenreizigers hebben op het vliegveld geen hinder van de lange inchecktijd, want reizen meest met handbagage. Verder kun je op City vliegen wat dichter op het zakendistrict ligt dan bijvoorbeeld Heathrow.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dat mag allemaal zo zijn, maar zulk soort telewerken heeft niks met het dagelijks forensen te maken, zoals in het door Z2N gelinkte artikel wordt geclaimd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Eurostar Amsterdam - London
De NS wil vijf Eurostar treinen laten rijden in 2021.
https://nieuws.ns.nl/ns-vijf-hogesnelhe ... n-in-2021/
https://nieuws.ns.nl/ns-vijf-hogesnelhe ... n-in-2021/
Re: Eurostar Amsterdam - London
Met 5 treinen is het wel een stuk aantrekkelijker product. Hopelijk wordt het ooit elke 2 uur een trein.
Re: Eurostar Amsterdam - London
Ik hoop dat er dan ook een vroege en late trein bij komt, dan zou de trein ook interessant zijn om een dagje naar Londen te gaan. Met trein 9119 heen en trein 9150 terug heb je slechts 5,5 uur om Londen te bezoeken.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Eurostar Amsterdam - London
Als je dan op de terugweg de Thalys en de Eurostar dan netjes verdeeld, kun je dan al een uursdienst bieden (mits je de Eurostar dan openstelt voor reizigers Brussel/Antwerpen->Rotterdam/Amsterdam). En met de Benelux erbij een scheve halfuursdienst als je die ook nog mooi verdeeld...waldo79 schreef:Met 5 treinen is het wel een stuk aantrekkelijker product. Hopelijk wordt het ooit elke 2 uur een trein.
Eigenlijk zou je dan ook moeten kijken of je de Eurostar andersom (ri. Londen) ook deels zou kunnen openstellen (wellicht door met 2 treinstellen te rijden, waarbij 1 binnen de paspoortcontrole stopt en de ander erbuiten?)
Re: Eurostar Amsterdam - London
De vraag is dan waar je perrons van 800 meter aan zal treffen .
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Eurostar Amsterdam - London
Dan zul je dus kortere treinstellen nodig hebben.... (voordat we zover zijn dat er 1x per 2 uur gereden wordt...)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten