Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
n-evo schreef:Maar zelf kijk ik zelden tot nooit op die schermen.
Ja, logisch, als er nergens grote schermen hangen kan je er ook niet op kijken...
Ik vond dat grote scherm altijd heel handig, daar kon je onderweg richting je vaste perron snel een blik op werpen. Die kleine schermpjes die nu het en der staan zijn daar niet handig voor.
reisthijs schreef:Ja, logisch, als er nergens grote schermen hangen kan je er ook niet op kijken...
Op die kleinere schermen die nu overal hangen dus ook niet... Qua leesbaarheid had het wat mij betreft vrij weinig meerwaarde als ik dat grote digitale scherm wat op Utrecht Centraal hing voor de geest haal. Het was vooral een kwestie van meer.
Als jij zo'n groot scherm wél heel handig vindt is dat overigens prima. Verschillende mensen, verschillende gewoontes.
Ik zat vandaag in een van die nieuwe diesel Citea's van de RET. Wat mij erg opviel is dat als de bus na een paar seconden stil staat, dan gaat de motor uit. Scheelt weer vervuilde diesel zo.
Dat is gewoon het Start/Stop systeem, dat hebben tegenwoordig erg veel (nieuwe) bussen. Als je stil staat slaat de motor af en laat je het rempedaal los dan start de motor weer.
OVspotter070 schreef:Ik zat vandaag in een van die nieuwe diesel Citea's van de RET. Wat mij erg opviel is dat als de bus na een paar seconden stil staat, dan gaat de motor uit. Scheelt weer vervuilde diesel zo.
Was dat deze die vandaag rond Capelsebrug reed? Deze reed later door Schollevaar voor instructieritten. Zag overigens ook een elektrische door Capelle rijden.
Reed daar wel een elektrische... er reden 3 stuks op instructie rond (1106, 1107 en 1114), verder reden er 4 in de dienst mee op 8 omlopen:
1109 reed de 1097004 en 1097010
1111 reed de 1035006 en 1030018
1112 reed de 1030002 en 1098014
1113 reed de 1035004 en 1096001
Nu weet ik het niet meer zeker, er zat wel een pantograaf op en "Electric" op de zijkant, maar ik weet niet meer of het een 1200 of 1400 was. En de diesels gaan nu vanuit Krimpen dus?
Kan het zijn dat het onderhoud van de metrostellen de laatste tijd wat minder is? Verspreid over de dag zie ik op de diverse lijnen metroritten uitvallen; gisterenochtend was dat mijn metro van 6:41 en mocht zelf 15 minuten blauwbekken op het perron.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Niet geheel onverwacht natuurlijk hebben de nieuwe bussen last van kinderziektes, bus 1109 rijdt vandaag op lijn 30 rond met een bestemmingsfilm die is vastgelopen op '98 Krimpen a/d IJssel'. Heb hem inmiddels al meerdere keren zo langs zien rijden.