Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Daan76 »

Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus
jorawesome
Berichten: 38
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door jorawesome »

Ik vind het overigens wel opvallend dat je geen los kaartje kunt kopen in de MidCity's. Had wel verwacht dat EBS voor alle OV-chipkaartloze reizigers dit zou aanbieden. In de praktijk zijn er nog genoeg mensen die bijvoorbeeld niet naar het saldo van hun kaart hebben gekeken of mensen die tijdelijk hier verblijven en nog niet in het bezit zijn van een ov-chipkaart. Nu wordt het vaak gedoogd dat je zonder in te checken meereist.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door DPDelft »

Er zit toch een ticketbox in?
Laatst gewijzigd door Zugführer op vr 13 dec 2019, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
jorawesome
Berichten: 38
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door jorawesome »

Een ticketbox is wel aanwezig, maar ik zag nog geen pinapparaat.
Misschien dat de chauffeur dat zelf ook niet weet.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 14 dec 2019, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Sinds vaandag rijden de Midcity's voor 284. Hebben een andere kleurstelling dan de andere Midcity's.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door katvis »

Volgens de displays in de bussen heeft Maassluis Centrum een lift :Y
PSA: Links gaan, rechts staan
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Daan76 schreef:Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus
Vgm heeft de 6770 geen realtime. Er zijn nog 2 ex HTM die problemen hebben. De 6774 was iets met aansluiting mis bij de ticketbox (denk opgelost) en de 6766 geeft een verkeerd voertuig nummer aan op OVinfo. Wordt aangegeven als 5141.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Weet niet wat er aan de hand is, maar de 5114 heeft veel wisselingen gehad. Eerst begonnen in Den Haag, en voor enkele maanden in Zoetermeer. Nu is die in Den Hoorn (Delft) beland. Welke Delftse R-net bus is naar ZTM gegaan?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Milco »

Niets aan de hand toch? Volgens mij zijn er wel meerdere concessies waar bussen geen vaste standplaatsen hebben. Sowieso bij Syntus/Keolis rouleren de bussen vrij regelmatig over de diverse stallingen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door cassie127 »

In Midden-Overijssel is er tegenwoordig een behoorlijke roulatie. Vooral bij Stalling Raalte, want de wasstraat is hier al vrij lang kapot en gaan ze ook niet meer repareren.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Daan76 schreef:Lijn 73 krijgt voorlopig de 6770 als vaste bus
Van wat ik had begrepen heeft de 6770 geen olie meer. Nu is de 6774 de vervanger.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Suus »

Je kan olie ook toch gewoon navullen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door katvis »

Misschien is de motor beschadigd door te lang met te weinig olie te rijden.
PSA: Links gaan, rechts staan
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vandaag stond in het AD een artikel over de Hoekse Hopper (belbus Hoek van Holland - lijn 435). In het artikel stond dat het aantal reizigers gestaag in al die maanden is gegroeid van 7 naar 11 reizigers per dag. Hoeveel reizigers had de oude lijn 35 in Hoek van Holland, meer dan 11 schat ik in.
Reizigers betalen 1 euro per ritje voor de Hoekse Hopper. Toch al snel 55 euro in de week... kortom een bodemloze subsidieput en daarmee is dus wederom bewezen dat bellen voor OV niet werkt.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

De laatste tijd is de 1108 niet vaak in dienst. Die bus is denk ik al 3 of 4 keer defect geweest.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Van wat ik heb gehoord van een chauffeur die ik ken, VDL was afgelopen vrijdag bij stalling Den Hoorn om de elektrische bussen na te kijken. Ze rijden ook op zondag op lijnen 32, 33 en 51. Maar het blijkt dat ze net niet gaan redden met de baterij. Ik weet niet hoe het in Zoetermeer gaat met lijn 30.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door DPDelft »

Probleem zit hem in de grote verschillen tussen de bussen qua verbruik tot wel 30%. In combinatie met de grote omlopen op zondag waarbij bussen alledrie de streeklijnen rijden voordat ze kunnen laden zorgt dat voor problemen bij sommige bussen. Met name lijn 32, groot stuk 80 km/uur, kost veel stroom.
De bussen van Zoetermeer gaan na iedere rit aan de laadpaal op Centrum West en hebben dat probleem dus minder.

Overigens speelt dit probleem in Den Hoorn al sinds de start van de concessie, er vallen iedere zondag ritten uit omdat bussen (vrijwel) leeg zijn.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 03 feb 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Dat ook niet alleen, Den Hoorn heeft ook materieeltekort. Wat zie ik meestal op omloop 217 (middag gedeelte), een E bus, terwijl met een gasbus gereden moet worden.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door DPDelft »

Als je in de middag een dienst moet beginnen is het afwachten wat er staat. Liever een E-bus dan geen bus :).
Lijn 455 heeft ook al een keer met een E-bus gereden. Pas in de middag ook op lijn 51 rond 14:30, lekker knus bij de Vredenburchweg.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 03 feb 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Meltrain »

Waar laden de elektrische bussen van lijn 32, 33 en 51 eigenlijk op? In Tanthof of is er nog een andere locatie?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door DPDelft »

Meltrain schreef:Waar laden de elektrische bussen van lijn 32, 33 en 51 eigenlijk op? In Tanthof of is er nog een andere locatie?
Alleen in Tanthof is een snellaadlocatie, op de vestiging in Den Hoorn staat een langzame lader. Bij een lege accu op het station moet de bus dus naar Tanthof en is deze ongeveer een uur niet inzetbaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Meltrain »

Oké. Zijn die lijnen dan gekoppeld aan lijn 64 of wordt er als lege rit tussen het station en Tanthof gereden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jorawesome
Berichten: 38
Lid geworden op: di 21 mei 2019, 14:28

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door jorawesome »

Wellicht een beetje Off Topic, maar ik vroeg mij af hoe het zit met de mogelijkheid om als busmaatschappij een dienst uit te voeren langs (enkel) NS stations? Dit naar aanleiding van de werkzaamheden die volgende week plaatsvinden op het spoor rond Leiden. Als ik wat te zeggen zou hebben bij EBS zou ik zo'n MidCity (goedkoop gezien enkel B rijbewijs verreist) laten rijden tussen Leiden en Den Haag Centraal. Er rijdt weliswaar een NS-bus, maar daar heb ik zelf niet zo'n prettige ervaring mee. Dus weet iemand hoe dat zit met de mogelijkheid om een tijdelijk lijn te exploiteren?
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door Matt5154 »

Meltrain schreef:Oké. Zijn die lijnen dan gekoppeld aan lijn 64 of wordt er als lege rit tussen het station en Tanthof gereden?
Gekoppeld aan lijn 64. Je hebt omlopen die 9 uur zonder laden zijn. Dan ga je sws niet redden. Van wat ik had begrepen is dat ze de omlopen daardoor gaan aanpassen. Van een ander chauffeur heb ik gehoord dat VDL zei dat deze niet bedoeld zijn voor de streek.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)

Bericht door DPDelft »

9 uur is overdreven, zeker op de zondag. Het zijn inderdaad eigenlijk meer stadsbussen, daarom kost lijn 32 (een echte streeklijn) zoveel energie voor deze bus.

Omloop op zondag is bijvoorbeeld 64, 62, 51, 63, 32, 33, 61 en dan weer 64. Dat is bijna 6 uur rijtijd....
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 04 feb 2020, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, het vorige bericht hoef je niet te citeren
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten