Treindiensten Nordrhein Westfalen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Tja, als er 's morgens iemand besluit te staken is dat lastig op tijd aan te kondigen eh..
Door eurobahn zelf is al langer gecommuniceerd dat er stakingsdreiging is.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Ardan »

En dat mag zomaar ja? Op zo'n korte termijn? :|
Ik doe ook maar wat
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Wat wou je dan doen? Ze sommeren weer aan het werk te gaan? En anders?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Z2N »

In Frankrijk moeten werknemers van tevoren een stakingsaankondiging inleveren, zodat de dag voor de staking een nooddienstregeling gepubliceerd kan worden. Dat werkt heel goed, en zou in dit geval ook een hoop helpen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Zeker, maar ik weet niet hoe dat in Duitsland geregeld is.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Ja dat mag. Of het netjes is is een tweede.
In Nederland hetzelfde, er wordt wel een uitbraak gedaan wie er gaat staken om dat eventueel te kunnen communiceren, maar je kunt nog steeds 's ochtends besluiten ook mee te staken.
Er kwam ook een melding in de apps dat er door acties minder treinen reden vanochtend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Z2N schreef:In Frankrijk moeten werknemers van tevoren een stakingsaankondiging inleveren, zodat de dag voor de staking een nooddienstregeling gepubliceerd kan worden. Dat werkt heel goed, en zou in dit geval ook een hoop helpen.
In Frankrijk is de sociale dialoog ook wat minder goed ontwikkeld dan in Nederland en Duitsland, waardoor de noodzaak van dat soort wetgeving minder groot is en dus geen prioritaire zaak is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Vandaag in de S9/RE49 gezeten, mooie treinen. Alleen was het een grote puinzooi vandaag qua dienstregeling.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door cassie127 »

Abellio mag ook nog wel eens goed kijken naar hun website want het S-Bahn netwerk zit behoorlijk goed verstopt op hun website. En alleen van de S2 staat er een dienstregeling bij hun online
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Een machinist van Abellio heeft op zondag tenminste één rood sein gemist en bijna een frontale aanrijding gehad met de RB33 op Essen Hbf. Daarna is het treinverkeer enige uren minimaal geweest omdat de trein van Abellio midden op het emplacement stond.

Foto en discussie: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-9146448
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Suus schreef:Een machinist van Abellio heeft op zondag tenminste één rood sein gemist en bijna een frontale aanrijding gehad met de RB33 op Essen Hbf. Daarna is het treinverkeer enige uren minimaal geweest omdat de trein van Abellio midden op het emplacement stond.

Foto en discussie: https://www.drehscheibe-online.de/foren ... sg-9146448
cassie127 schreef:Abellio mag ook nog wel eens goed kijken naar hun website want het S-Bahn netwerk zit behoorlijk goed verstopt op hun website. En alleen van de S2 staat er een dienstregeling bij hun online
Door een storing staan de dienstregelingen nog niet op de website. Ze zijn te downloaden op www.zuginfo.nrw
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

De Eurobahn had gisteren echt te veel personeel op de trein ten minste 4 controleurs gehad tussen Schwerte en Venlo, die overijverig aan het controleren waren. Net ook bij Abellio 3 man controle op de S9.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door isadora »

Zijn vast vrijwilligers. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

regenmaker schreef:De Eurobahn had gisteren echt te veel personeel op de trein ten minste 4 controleurs gehad tussen Schwerte en Venlo, die overijverig aan het controleren waren. Net ook bij Abellio 3 man controle op de S9.
Onderdeel van de nieuwe afspraken met de vrr voor zover ik weet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door regenmaker »

Ja klopt. Maar het viel me op, van amper personeel naar permanente bezetting op de trein.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door sirvinniei »

regenmaker schreef:De Eurobahn had gisteren echt te veel personeel op de trein ten minste 4 controleurs gehad tussen Schwerte en Venlo, die overijverig aan het controleren waren. Net ook bij Abellio 3 man controle op de S9.
Dat valt nog mee, mijn paspoort werd vrijdag gecontroleerd door 2 bewapende politieagenten op RE13. (naast de 2 conducteurs)
Ik heb geen onderschrift
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door en-es »

Ik zie al een tijdje meerdere conducteurs op het traject Venlo-Mönchengladbach, met name in de avonduren. Ook zag ik wel eens dat naast een conducteur of conductrice een security-medewerker meeliep.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Het traject Venlo - Mönchengladbach is eigenlijk al jaren altijd wel voorzien van een conducteur. De treindienst heeft niet een al te beste naam vanwege drugssmokkel en het tariefsysteem naar Venlo is ingewikkeld, met veel zwartrijders tot gevolg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door sirvinniei »

Heb ik gemerkt ja. De VRR app is netjes in het Nederlands en accepteert netjes paypal, maar wanneer je wilt afrekenen kom je er achter dat een Duits telefoonnummer nodig hebt voor verificatie. Uitgelegd aan de conducteur en op Monchengladbach een 4er ticket gekocht (ik was met nog iemand), blijkt deze maar twee stempelzijden te hebben. Heb tijdens de terugweg hem maar aan de andere zijde gestempeld (waarbij de stempel zeer slecht leesbaar en dus controleerbaar was) en ben verder geen conducteur meer tegengekomen, maar weet dus nog steeds niet of ik of mijn medereiziger terug eigenlijk zwartgereisd heb. :')

Politie was inderdaad waarschijnlijk om drugssmokkel, maar ironisch genoeg werd er niks gecontroleerd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Je kan in de DB Navigator-app ook VRR-tickets kopen en betalen met Paypal. In het menu rechts kies je voor Transport associations/Verkehrsverbünde, dan staat de VRR ook in de lijst. Alles staat erin, inclusief meerrittenkaarten en abonnementen:

Afbeelding

Afbeelding

Je hebt geen Duits telefoonnummer nodig, wel een Bahn.de account met werkend e-mailadres.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door sirvinniei »

Top! Dank je! Zal ik volgende keer proberen als ik weer eens naar Duitsland ga.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Er staan in Münster twee blauw-witte LINT 41-stellen met logo’s van Eurobahn op het opstelterrein. Ben benieuwd wat ze daar mee gaan doen, de afkomst is gezien de kleurstelling een ex-Veolia/Transdev gebied (ik vermoed Harz-Elbe-Express).

Verder lijkt het materieeltekort van de RE42 opgelost met Dosto-stammen afkomstig uit Baden-Württemberg, daar overbodig geworden door Abellio en Go-Ahead. Vooral de reclame voor het Baden-Württemberg-ticket op de locomotief geeft het weg, want de rijtuigen zijn al netjes voorzien van de logo’s van de opdrachtgevers.

En Eurobahn zet ex-Westfalenbahn Flirts in op de RB89 Münster - Paderborn. Dat is altijd Eurobahn-gebied geweest, dus er lijkt nu gemengde inzet te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door marvinkok »

Die 2 linten komen van de Nordostbahn meen ik, in ieder geval een transdev dochter. Die zijn er (2 stuks) vanwege een tekort aan Talents, hoe en wat precies is me niet bekend. Zag er 2 weken geleden 1 in Bielefeld.

Afbeelding

Die gemengde inzet is de enige mogelijkheid om nog treinen te laten rijden. Door de staking, waar nog geen einde aan lijkt te komen, ligt de werkplaats in Hamm-Heessen ook plat. Daar staat inmiddels zoveel materiaal (Flirt1) buiten dienst dat er extra opstelruimte is gehuurd.
Onder andere op de Rb65 rijden er treinen waar normaal met 3 stellen gereden wordt om het volk mee te krijgen, wordt enkel gereden, om maar te kunnen rijden. En op de Rb61 rijden ook enkele Flirt 1s door een tekort aan 2429's, wat weer tvv oplevert op Hengelo-Bentheim...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Suus »

Ah, van de Nord-Ostsee-Bahn. Ja, daar zijn ze ook niet meer nodig inderdaad.

Overigens heeft DB Regio ook een serieus probleem met de Pesa Link, op de RB43 Dortmund - Dorsten rijdt een melange van Lint, Talent en Link rond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Treindiensten Nordrhein Westfalen

Bericht door Tom024 »

Die problemen met de Pesa Link krijgen ze inderdaad niet onder controle. In Beieren zouden ze ook al sinds 2017 in dienst moeten zijn, maar rijden ze nog steeds niet. Terwijl ze in bv. Tsjechië toch wel al jarenlang rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten