Durashift schreef:Waarom heeft men dan op de rondweg oost, aan de westelijke rijstrook na het Esso tankstation, een bushalte gemaakt? Daar kom je vanaf de Klomp langs en andersom (vanaf Oost) is er geen halte..
Omdat lijn 87 's ochtends de ene kant op rijdt en 's middags de andere kant op
Verders: hoe beviel de halte-indeling op de Klomp. @ Daniel?
De lantaarnpalen aan beide uiteinden van het derde perron zijn nog niet omver gereden
Wel zijn ze omwikkeld met roodwit lint
Vanmorgen stond er bij aankomst van mijn X80 die op 87 zou keren nog een X80 naar Amersfoort op het derde perron. Aankomst was vervolgens op het eerste perron, waarna de bus even een rondje heeft gereden want toen ik even later weer langsfietste op weg naar het werk stond de 87 alsnog op het derde perron. Vanmiddag stak de 87 die was aangekomen na mijn X80 wel uit aan de achterkant van het perron, maar aangezien die van 50 leek te komen en er geen bufferende bus stond, stond hij niet in de weg.
Maar echte drukte heb ik er nog niet kunnen aanschouwen: X80 komt nu 's ochtends zo vroeg aan (3 minuten eerder en dan ook nog eens met -2) dat de 83 en 5 nog in geen velden of wegen te bekennen waren. Daarbij wel enigzins komisch dat je vervolgens een volledig leeg busstation hebt met twee bussen achter elkaar aan hetzelfde perron.
Vanmiddag was dat ook het geval met de X80 en 87 terwijl de 298 en 83 pas aankwamen toen de X80 alweer vertrokken was. Maar de echte drukte heb ik niet meegemaakt doordat ik de nieuwe verdichtingsrit had.
Wel prettig om al voor vertrektijd in een helemaal lege bus te kunnen stappen, en 's ochtends is het met vrijwel iedereen die uitstapt ook wel wat makkelijker allemaal. En ik zag ook dat wat uit de dienstregeling bleek in de praktijk ook werkt: de 298 kwam pas aanrijden toen mijn X80 net het busstation bij De Klomp af reed, maar stond in Woudenberg weer voor mijn bus op de halte te wachten. Da's best handig als ik een keer net die verdichtingsrit mis (wat ongetwijfeld gaat gebeuren, want het is haalbaar maar dan moet ik echt stipt op tijd van het werk vertrekken en dat lukt verre van altijd)
Meltrain schreef:2) Maakt het voor reizigers van lijn 65 ook maar iets uit of hun bus bij Lekbrug Oost of Lekbrug West eindigt?
Voor reizigers die willen overstappen op de bus naar Houten wel, maar die kunnen vanuit Vreeswijk beter de andere kant op reizen en in Nieuwegein op dezelfde bus 44 overstappen.
Zit er trouwens bij alle lijnen in: ook lijn 74 biedt een busverbinding tussen beide busstations Lekbrug, behalve op de tijden dat 'ie als korte rit van 63 doorrijdt.