Midden Overijssel troep zul je bedoelen (A)julsteren schreef:De 4000 en 4100 zijn prima wagens, maar die oude afgetrapte Veluwetroep wil ik hier gewoon niet zien :')
Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Nee, hij bedoeld dat hij geen 5000 en 5100 hier wil zien.
Bussen in Midden Overijssel zijn een stuk beter onderhouden en hebben minder km gelopen.
Ik ben het met hem eens. Hoewel de 5100 die er nu rijden wel goed zijn.
De 3021, 3023-3024 (ex 5021, 5023-5024) rijden een stuk slechter en hebben ook veel meer storingen dan de oudere ex-MO wagens.
Bussen in Midden Overijssel zijn een stuk beter onderhouden en hebben minder km gelopen.
Ik ben het met hem eens. Hoewel de 5100 die er nu rijden wel goed zijn.
De 3021, 3023-3024 (ex 5021, 5023-5024) rijden een stuk slechter en hebben ook veel meer storingen dan de oudere ex-MO wagens.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 21 dec 2019, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05
Re: Concessie Twente
Syntus(Keolis) krijgt er op social media flink van langs las ik net vanwege die order die ze gedaan hebben voor die bussen uit China.
Laatst gewijzigd door Ambassadorfan op wo 18 dec 2019, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Twente
Waarom 2x posten zonder links? Bovendien gaan er in Twente geen Chinese bussen rijden... (voorlopig..)
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05
Re: Concessie Twente
Het artikel staat op LinkedIn wat door VDL zelf is geplaatst dus kan dit niet hier plaatsen. Als je LinkedIn hebt kan je het artikel vinden.
Re: Concessie Twente
Als chauffeur heb ik een stuk liever de 5100'en (met 1.000.000+ op de teller) dan de 4000, 4100 en 5000 moet ik zeggen. Rijden veel lekkerdergkw1969 schreef:Nee, hij bedoeld dat hij geen 5000 en 5100 hier wil zien.cassie127 schreef:Midden Overijssel troep zul je bedoelen (A)julsteren schreef:De 4000 en 4100 zijn prima wagens, maar die oude afgetrapte Veluwetroep wil ik hier gewoon niet zien :')
Bussen in Midden Overijssel zijn een stuk beter onderhouden en hebben minder km gelopen.
Ik ben het met hem eens. Hoewel de 5100 die er nu rijden wel goed zijn.
De 3021, 3023-3024 (ex 5021, 5023-5024) rijden een stuk slechter en hebben ook veel meer storingen dan de oudere ex-MO wagens.
Re: Concessie Twente
De stalling in Goor gaat sluiten in verband met het faillissement van HAVI Travel (wiens pand wij gebruiken).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie Twente
Reed Havi/OAD nog voor Syntus de laatste tijd?
Re: Concessie Twente
Volgens mij is alle bijhuur teruggehaald dus reed Syntus alles zelf. Ons onderhoud werd wel door OAD gedaan, daarvoor zoekt men een oplossing. Tot 5 januari mag Syntus het gebouw van OAD gebruiken om de bussen te stallen. Daarna wordt men verdeeld onder Almelo en Haaksbergen hoorde ik vanmorgen op de stalling in Goor.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Goor was een van de enige stallingen waar op zondag geen diensten waren. Aan dat tijdperk komt een einde.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ja, daar gaat het hier toch over. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Oh ja? Volgens mij blijft dat juist zo. Sterker nog: maandag t/m zaterdag zullen er ook geen diensten meer zijn.regenmaker schreef:Goor was een van de enige stallingen waar op zondag geen diensten waren. Aan dat tijdperk komt een einde.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9187
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ja maar dan is er ook geen sprake meer van een Syntus stalling Goor.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Twente
Wel voor de trein :Y
Die is officieel gewoon onderdeel van de concessie Twente
Die is officieel gewoon onderdeel van de concessie Twente
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Wordt er in Goor van machinist gewisseld dan?
Re: Concessie Twente
Er overnachten dagelijks een paar stellen in Goor. Deze stellen starten ook daar de dienst op.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Twente
Klopt, 2 stellen in Goor en ongeveer 20 machinisten hebben er hun standplaats. *O*
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Waarom in Goor? Is het dan zo lastig deze door te rijden tot Zutphen of Hengelo?
Re: Concessie Twente
Dat zal historisch zo gegroeid zijn: de oude ZHO-busconcessie was immers het vervoergebied rondom Goor. En destijds was er nog het echte multimodale principe: machinisten reden ook op de bus. Nu zie je dat het veel meer uit elkaar gehaald is. Het zou me dan ook niet verbazen als bij een volgende concessie Goor ingeruild zou worden voor bijvoorbeeld Hengelo.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Twente
Aangezien de nieuwe Oost-concessie de spoorlijnen Oldenzaal - Zutphen, Apeldoorn - Zutphen EN Winterswijk - Zutphen bevat, verwacht ik eerder dat de treinstallingen Hengelo en Zutphen worden.SuperGhost schreef:Waarom in Goor? Is het dan zo lastig deze door te rijden tot Zutphen of Hengelo?
Re: Concessie Twente
Dat is natuurlijk wel afhankelijk van of ZHO bij Berkel-Dinkel komt, of (zoals het nu lijkt) als losse lijn wordt aanbesteed om de risico's mbt elektrificatie te beperken tot die lijn..
Maar Hengelo verbouwen met schoonmaakperrons is zeker geen slecht idee
Maar Hengelo verbouwen met schoonmaakperrons is zeker geen slecht idee
Re: Concessie Twente
Op zich is Goor best logisch: de reizigersstroom in de eerste treinen is voornamelijk "grote-stad-in" en de reizigersstroom in de laatste treinen "grote-stad-uit". In dat opzicht is het logisch om te beginnen/eindigen tussen de grote plaatsen in plaats van in de grote plaats. Je ziet dat wel op meer plekken (Mariënberg onder andere).
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Alleen Mariënberg was dan ook tot voor kort altijd het eindpunt van de lijn, dus kon je sowieso niet verder rijden
Maar ik weet nog niet of het zo logisch is, ik bedoel: mensen uit Lochem zullen ook wel naar Hengelo en Enschede willen en v.v. En mensen uit Delden richting Arnhem en Nijmegen (al zal die laatste groep wat kleiner zijn dan die eerste uiteraard).
Maar ik weet nog niet of het zo logisch is, ik bedoel: mensen uit Lochem zullen ook wel naar Hengelo en Enschede willen en v.v. En mensen uit Delden richting Arnhem en Nijmegen (al zal die laatste groep wat kleiner zijn dan die eerste uiteraard).
Re: Concessie Twente
Er stonden vanochtend nog maar 2 citea's bij de stalling Goor, niks binnen en aan de achterkant ook niet, ik verwacht niet dat ze op zaterdag ze er zo veel nodig hebben dus er zullen er vast al wat weg zijn naar de andere stallingen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten