Noord-Holland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

In verband met werkzaamheden aan de N244 is lijn 123 vanaf morgenavond t/m 28 oktober een pendeldienst tussen Schermerhorn en De Rijp. Alle informatie daarover staat op deze pagina. Omdat lijn 123 's avonds en in het weekend niet rijdt geldt de omleiding dus eigenlijk alleen van 21 t/m 25 oktober.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Vorige week zou er een proef plaatsvinden van Helder Tours met een nachtbus tussen Alkmaar en Den Helder maar deze werd afgeblazen. Het Noordhollands Dagblad had namelijk een artikel over de eigenaar geplaatst, en deze had al aangegeven dat als er een negatief artikel zou verschijnen het project niet door zou gaan. Blijkbaar heeft hij de daad bij het woord gevoegd.

Meer informatie:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... den-update
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Wubbo »

Helaas zit het negatieve artikel achter een betaalmuur. Maar als je een project afblaast vanwege een negatief artikel in een krant moet er wel wat aan de hand zijn, is mijn inschatting.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Durashift »

Ik was ff nieuwsgierig.. en met google kom ik op de inhoud van het artikel.
Weliswaar op een, inmiddels toch wel, spraakmakende (andere) naam in Den Helder.. :D

http://robscholtemuseum.nl/hedzer-faber ... en-update/
(..) Volgens Koorn betreurt de door hem ingeschakelde vervoersmaatschappij, dat de ritten niet doorgaan. Dat is echter niet verifieerbaar, hij zegt niet welk bedrijf dat is. Ook de provincie zou balen, volgens hem.

Die laatste bewering kan door de provincie Noord Holland niet worden bevestigd. Wel zegt gedeputeerde Bereikbaarheid, Adnan Tekin, desgevraagd: “Initiatieven die bijdragen aan de verkeersveiligheid juichen wij altijd toe, zo ook deze. Het moet uiteraard wel aan alle spelregels voldoen.”

Helderse Courant, 02/11/2019 om 19:04
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5257
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Lijn 45 »

Intressant is dat alle bussen die op zijn websites staan inmiddels zijn geëxporteerd. :P
Roeland
Berichten: 2265
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Roeland »

Gelukkig reizen de meeste Castricummers naar Amsterdam, dus dan zijn ze alvast gewend aan een station waar de verbouwing nogal lang kan duren
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door VIRM »

Dat is een flink kostenplaatje. Hoe goed worden de latere ritten overigens gebruikt op dit moment?
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door diederickx »

Station Zaandam slecht bereikbaar door kapotte lift; de gemeente raadt mindervaliden aan de bus te nemen naar de andere ingang van het station.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door VIRM »

Als de lift aan de centrumkant kapot is, dan is er nog wel een alternatief, al vergt het wel een stuk omrijden. Als die aan de kant van de Houtveldweg defect is, dan wordt het inderdaad een heel stuk lastiger.
Beul van de blindegeleidelijn
montrose
Berichten: 73
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 20:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door montrose »

Inderdaad Houtveldweg kant.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door VIRM »

Omwonenden van het keerspoor bij Hoorn kersenboogerd willen de NS voor de rechter slepen, omdat machinisten zich daar niet schijnen te gedragen.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/258835/m ... e-overlast
Beul van de blindegeleidelijn
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door JordiBrabant »

Op één punt kan ik deze mensen en het onderzoek al ongelijk geven: in de spits staat een kerende trein op Hoorn Kersenboogerd goed in de weg: zowel voor de spitsintercity's alsook voor een door vertraging veroorzaakte verplaatste kruising. In het dal zie ik niet zo 1-2-3 de noodzaak, wel het nut.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Durashift »

Staat er al een bord met de spelregels erop?

Als de bewoners er zo dicht op wonen.. kunnen ze de machinisten misschien zelf aanspreken op toepassing van de richtlijnen?

tja, urineren in een trein zonder toilet.. dát gaat wat lastig hè. :)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door MdJ »

10 jaar geleden was dit blijkbaar ook een probleem.
Toen met DDM1 dat met een 1800loc zeer luidruchtig was. Met de komst van SGM in die serie was het probleem opgelost...

https://www.somda.nl/forum/6828/alles/
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Meltrain »

Durashift schreef: tja, urineren in een trein zonder toilet.. dát gaat wat lastig hè. :)
De [serie=Sprinter|2020|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] rijdt tegenwoordig standaard met SNG en daar zit wel een toilet in. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Wubbo »

Wordt dat ding eigenlijk nog wel omgereden via het keerspoor? Ik zit even in de vertrektijden en de aankomsttijden te kijken, maar dat is in beide gevallen spoor 1. Dat kan ook makkelijk want die sprinter is er rond kwart voor/kwart over en de IC's zijn er rond heel/half.
Ik kan me voorstellen dat er alleen nog in de spitsen wordt omgereden, omdat je dan die spitstoevoegers hebt. Hoewel die elkaar nooit kruisen dus die zou je ook over het spoor waar je niet staat te keren kunnen afhandelen.
Daan!
Berichten: 289
Lid geworden op: do 12 jan 2017, 11:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Daan! »

Solaris 9374 rijdt als 385 in Haarlem-IJmond. Waarom?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

Die is blijkbaar daar naartoe gegaan inderdaad. Sinds de nieuwe diensten hebben we in NHN nog maar 3 gelede bussen nodig in plaats van 4.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Meltrain »

Waar rijden de gelede bussen eigenlijk? Ik neem aan op lijn 33 en 660?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Frank93 »

33 en 660 inderdaad. En 's ochtends (alleen buiten vakanties denk ik) ook een ritje op lijn 129 en 169.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 34 naar Den Helder de Schooten ook. Lijn 33 & 34 zijn aan elkaar gekoppeld in Den Helder.
TLP
Berichten: 1557
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door TLP »

Jurre schreef:@Jurre
Worden de lijnennetkaarten van Connexxion voor de Noord-Hollandse concessies nog geüpdatet?
  • Op de kaart van Amstelland-Meerlanden mist schoolbus 640 (laatste kaartupdate is van augustus 2019)
  • In Noord-Holland Noord is het een en ander aan routes gewijzigd en buurtbus 407 toegevoegd (laatste kaartupdate is van juli 2018)
  • In Haarlem-IJmond zijn twee haltewijzigingen geweest sinds april 2019 (toen was de laatste kaartupdate)
  • De kaart van Gooi- en Vechtstreek is als het goed is up-to-date, maar Dienstregeling 2019 geeft nogal een verouderde indruk (dat geldt overigens ook voor bovengenoemde kaarten)
  • De kaart van Zaanstreek is overigens geheel up-to-date (was ook gek geweest als dat niet was gebeurd met alle wijzigingen daar eerder deze maand)
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Noord-Holland

Bericht door Jurre »

Waarom wordt ik gequote in een topic waar ik nooit een bericht plaats?

Toch een antwoord op je vraag: lijnennetkaarten worden in principe elk jaar geüpdatet, maar dat betekent ook dat op alle haltes in de concessie de nieuwe lijnennetkaart opgehangen moet worden. Hierom maken we altijd een afweging of de betreffende wijziging (zoals 1 rit van scholierenlijn 640) een update van de lijnennetkaart behoeft. In dit geval hebben we gekozen om dat niet te doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten