Vandaar dus ook dat het opmerkelijk was dat de impressies opeens een dubbele deur voor lieten zien.bartjemestrom schreef:Heeft GVB toch ook niet op haar andere bussen?
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Terugkomend op de eerdere "discussie" over tram 24: op de zuilen voor CS is de eindbestemming wel in alle volledigheid zichtbaar:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vind het wel opvallend dat de voordeur naar binnen draaiend is uitgevoerd. Ik dacht juist dat een dergelijke constructie voor enkelbladsdeuren waar mogelijk vermeden werd vanwege letselgevaar? Die Ambassador waarin een buschauffeur in 2002(?) die bekneld raakte tussen de voordeur had ook zo'n enkelblads naar binnen draaiende deur.n-evo schreef:Op de impressies stonden ze opeens met dubbele deur voor, maar dat klopte dus niet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens mij was dat een dubbelblads voordeur (2 kleine deuren) die na dat ongeluk zijn vervangen door een grote enkelbladsdeur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
https://www.gvb.nl/nieuws/afscheid-van- ... lautomatenPer 1 januari 2020 verdwijnen de meeste gele GVB oplaad- en ophaalautomaten uit Amsterdam.
Het is mij niet helemaal duidelijk waar ik straks m'n reisproduct zoals abonnement op m'n kaart moet zetten.
Edit: nm, kennelijk zijn er gele automaten in eigendom van GVB. Alleen die verdwijnen. Van andere partijen blijven gewoon.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als ik het kaartje zo bekijk (gelinkt onder aan het artikel) komen er toch wel een hoop supermarkten en sigarenboeren zonder oplaadautomaat te zitten. Misschien cliché om dan te beginnen over oude omaatjes die 5 blokken extra moeten lopen met hun rollator, maar er moeten straks dus wel oude omaatjes 5 blokken extra lopen... met hun rollator.
We kunnen er niet meer Onderuit
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Binnen tien jaar M52 naar Schiphol https://www.nu.nl/binnenland/6017220/am ... iphol.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Top 4 infra-projecten in de regio Amsterdam tot 2030: Airportsprinter naar Schiphol, Oost/Westlijn naar Schiphol, Noordzuidlijn naar Schiphol, en Schiphol sluiten *O*
@diederickx Ik weet het, dat kaartje toont alleen de GVB-automaten. Maar in veel wijken is dat best een aanzienlijk deel van de automaten. Als die allemaal worden opgeheven kan je dus niet meer even willekeurig een supermarkt of sigarenboer binnenlopen om je kaart op te waarderen. Ik hoop dat een andere partij de automaten wil overnemen / nieuwe wil plaatsen.
@diederickx Ik weet het, dat kaartje toont alleen de GVB-automaten. Maar in veel wijken is dat best een aanzienlijk deel van de automaten. Als die allemaal worden opgeheven kan je dus niet meer even willekeurig een supermarkt of sigarenboer binnenlopen om je kaart op te waarderen. Ik hoop dat een andere partij de automaten wil overnemen / nieuwe wil plaatsen.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Mwah.......tot 2030.....Airportsprinter: ja, gaat tot stand komen, O/W-lijn: nee, komt misschien ooit, ver na 2030, NZL lijn naar Schiphol/Hoofddorp: ja, gaat er zeker komen. Schiphol sluiten: nee, kansloos, gigantische kapitaalvernietiging. Misschien ooit een extra hub op zee, ja op lange termijn kansrijk.Caffer schreef:Top 4 infra-projecten in de regio Amsterdam tot 2030: Airportsprinter naar Schiphol, Oost/Westlijn naar Schiphol, Noordzuidlijn naar Schiphol, en Schiphol sluiten *O*
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Station Sloterdijk is op dit moment afgesloten door de politie. Meer informatie is er nog niet echt bekend volgens mij.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Verdachte situatie, een man aangehouden en geblinddoekt weggevoerd:
https://www.at5.nl/artikelen/198860/sta ... angehouden
https://www.at5.nl/artikelen/198860/sta ... angehouden
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar gaat het doortrekken van de Noord/Zuidlijn ook voor 2030 lukken? En is het capaciteitsprobleem tussen Amsterdam Zuid en Schiphol echt zo groot dat de metro moet worden doorgetrokken?fred1954 schreef:Mwah.......tot 2030.....Airportsprinter: ja, gaat tot stand komen, O/W-lijn: nee, komt misschien ooit, ver na 2030, NZL lijn naar Schiphol/Hoofddorp: ja, gaat er zeker komen. Schiphol sluiten: nee, kansloos, gigantische kapitaalvernietiging. Misschien ooit een extra hub op zee, ja op lange termijn kansrijk.Caffer schreef:Top 4 infra-projecten in de regio Amsterdam tot 2030: Airportsprinter naar Schiphol, Oost/Westlijn naar Schiphol, Noordzuidlijn naar Schiphol, en Schiphol sluiten *O*
Edit: oh, zag pas na het posten van dit bericht dat er een apart topic is aangemaakt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik meen dat er volgend jaar al miljarden worden vrijgemaakt voor grote infra-projecten. Daar zal zeker geld tussen zitten voor de NZL naar Schiphol. Aangezien de doortrekking grotendeels bovengronds gaat, hoeft het niet tig jaren te duren om zo een project te realiseren. De overheden moeten dan wel zo snel mogelijk beginnen met plannen maken.
Er is geen groot capaciteitsgebrek bij de NS, maar de spoortunnel is wel vaak gestremd door allerlei oorzaken. Plus dat je een snelle verbinding hebt van Schiphol dwars door het centrum van Amsterdam, zonder overstappen. Kun je de drukke lijn 397 ook opheffen. Ik zie wel voordelen.
EDIT: zie het andere topic nu ook.
Er is geen groot capaciteitsgebrek bij de NS, maar de spoortunnel is wel vaak gestremd door allerlei oorzaken. Plus dat je een snelle verbinding hebt van Schiphol dwars door het centrum van Amsterdam, zonder overstappen. Kun je de drukke lijn 397 ook opheffen. Ik zie wel voordelen.
EDIT: zie het andere topic nu ook.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dodelijk aanrijding op station Rokin legt lijn 52 plat.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wel slecht dat er door een aanrijding bij Rokin ook geen verkeer vanaf centraal naar noord plaats kan vinden...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik las dat de stroom uitgeschakeld is geweest na het incident, misschien dat daarom de hele lijn stil stond.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In de praktijk is er vrijwel niets gewijzigd met die lijnnummers en bestemmingen, de helft van de nachtbusssen toont nog een 200 nummer, bus N87 nog Bijlmermeer, tram 24 nog VU medisch centrum, etc.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wie kan mij vertellen wat de huidige situatie op lijn 5/6 is? Gvb.nl geeft conflicterende informatie: de Railkaart vermeldt dat halte De Boelelaan/VU is opgeheven en Zonnestein niet; het interactieve lijnenoverzicht vermeldt dat De Boelelaan/VU nog bestaat maar Zonnestein is opgeheven (dwz deze halte wordt niet vermeld).
Wat is nu juist?
Wat is nu juist?
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bij mijn beste weten blijft de halte De Boelelaan/VU in gebruik tot juli 2020.
Halte Zonnestein komt maart/april 2020 weer in gebruik, vlak na Kronenburg.
Halte Zonnestein komt maart/april 2020 weer in gebruik, vlak na Kronenburg.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het was op 2e kerstdag knus verlicht in sneltram-stel 63, in beide bakken slechts 6 van de 20 TL-buizen aan, tevens geen verlichting achter de lijn- en bestemmingsfilm.
Ik neem aan dat een van de TL-armaturen kortsluiting heeft veroorzaakt en daardoor een van de twee zekeringgroepen is uitgevallen.
De nog functionerende verlichtingsgroep is als het goed is de groep die niet alleen via de bovenleiding en 3e rail kan worden gevoed maar bij uitval van de hoogspanning ook via de accu, vandaar dat er veel minder TL-buizen op zijn aangesloten dan bij de uitgevallen groep.
Dat zwakke schijnsel bij een van die TL-buizen is gezichtsbedrog (weerspiegeling in de ruit van een andere TL-buis), was in werkelijkheid ook volledig uit.
Ik neem aan dat een van de TL-armaturen kortsluiting heeft veroorzaakt en daardoor een van de twee zekeringgroepen is uitgevallen.
De nog functionerende verlichtingsgroep is als het goed is de groep die niet alleen via de bovenleiding en 3e rail kan worden gevoed maar bij uitval van de hoogspanning ook via de accu, vandaar dat er veel minder TL-buizen op zijn aangesloten dan bij de uitgevallen groep.
Dat zwakke schijnsel bij een van die TL-buizen is gezichtsbedrog (weerspiegeling in de ruit van een andere TL-buis), was in werkelijkheid ook volledig uit.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Verlichting wordt altijd vanuit de accu gevoed anders heb je (zoals vroeger bij bijv de 9Gtrams) dat bij elke onderbreking van de stroom de verlichting even uitvalt.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ja klopt maar er zal timer-relais in het voertuig aanwezig zijn die bijvoorbeeld vijf minuten na het wegvallen van de hoogspanning de accuvoeding naar de grote verlichtingsgroep onderbreekt, anders zou de accuvoeding bij een calamiteit wel erg snel uitgeput raken, dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Als zo'n spaarmodus-schakeling er niet op zou zitten had men vast en zeker de lampen met gelijke aantallen over beide groepen verdeeld.
Die ex-Connexxion Mercedes Citaro bussen (te herkennen aan de Schiphol Sternet i.p.v. GVB stoelbekleding) lijken minder aandacht te krijgen wat betreft vervanging van defecte lampen dan de andere Citaro's. Met name wagen 1803 heeft bijna geen werkende interieurverlichting meer, tijdens het rijden welgeteld 1 TL-buis in de hele bus, bij geopende deuren zie je wat meer omdat dan in het voorste gedeelte de TL-verlichting aan is.
Als zo'n spaarmodus-schakeling er niet op zou zitten had men vast en zeker de lampen met gelijke aantallen over beide groepen verdeeld.
Die ex-Connexxion Mercedes Citaro bussen (te herkennen aan de Schiphol Sternet i.p.v. GVB stoelbekleding) lijken minder aandacht te krijgen wat betreft vervanging van defecte lampen dan de andere Citaro's. Met name wagen 1803 heeft bijna geen werkende interieurverlichting meer, tijdens het rijden welgeteld 1 TL-buis in de hele bus, bij geopende deuren zie je wat meer omdat dan in het voorste gedeelte de TL-verlichting aan is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens GVB was de oude situatie soms verwarrend. Daarom heeft tram 24 nu drie verschillende namen voor het eindpunt VU medisch centrum/VUmc/Amsterdam UMC (VUmc) in plaats van 1.STF schreef:In de praktijk is er vrijwel niets gewijzigd met die lijnnummers en bestemmingen, de helft van de nachtbusssen toont nog een 200 nummer, bus N87 nog Bijlmermeer, tram 24 nog VU medisch centrum, etc.
Alsjeblieft. Doe er je voordeel mee. _O-
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
...terwijl het eindpunt niet bij het medisch centrum, maar bij de Vrije Universiteit ligt :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 73 gasten