Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

Er is vast genoeg te melden, dat doe ik ook bijna dagelijks :')
Ik ga alleen niet zoals Mikos voor elk dingetje als doorgeefluik fungeren. (hulde voor Mikos voor z'n initiatief en tijd die hij erin steekt)
Defecten aan de trein zijn het makkelijkst direct bij het treinpersoneel te melden.
Algemenere zaken zoals die vastlopende reisinfo kan ik wel in de gaten houden, al wordt er achter de schermen aan updates gewerkt momenteel.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Bij de schermen gaat het specifiek om rit 7924. Afgelopen 3 dagen heb ik de schermen op deze rit steeds vastgelopen zien staan op station Enschede rond 07:00 uur, toen ik in Raalte instapte. Automatische omroep werkt wel gewoon
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

Stel 2525 heeft in het gehele stel geen reisinfo en geen Wifi.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

cassie127 schreef:Bij de schermen gaat het specifiek om rit 7924. Afgelopen 3 dagen heb ik de schermen op deze rit steeds vastgelopen zien staan op station Enschede rond 07:00 uur, toen ik in Raalte instapte. Automatische omroep werkt wel gewoon
Apart.. Omroep doet het wel verder?
Gezien je het had over meerdere stellen zal het ook wel voor alle schermen gelden :wink:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik ben toch nog niet helemaal klaar met Schiedam Centrum. Er zijn dus wel een paar borden die wel verwijzen naar de metro namelijk bij de lift naar treinspoor 1 en metrospoor 1.

Maar deze borden informeren alleen over lijn C naar De Akkers terwijl ook lijn B naar Hoek van Holland (en in de spits lijn A naar Vlaardingen West) vanaf dat spoor vertrekken.

Op het niveau van de stationshal hangt er een bord van de RET naast de lift dat de bestemmingen wel juist weergeeft (ook weer niet helemaal juist, want de lift zit op het metroperron tegenwoordig achter een poortje), maar zo’n bord hangt er niet op het niveau van de tunnel onder de treinsporen.

Foto’s:

Afbeelding
Niveau stationshal.

Afbeelding
Niveau tunnel onder de sporen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Paaltje C6 op station Tiel heeft een grote gelig/zwarte rechthoekige vlek over vrijwel het hele scherm, waardoor wat daar op staat vrijwel onleesbaar is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Scherm 30053 te Rotterdam Centraal staat alweer bijna 24 uur op Geen reisinformatie :(

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door henrivanderweijden »

Scherm 12177 op spoor 8/9 op Arnhem Centraal geeft aan : er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar. Scherm er naast (12176) werkt wel maar geeft het tweede deel vd normale info weer dus de eerst vertrekkende treinen staan niet op deze borden. (Zelfde situatie als in Rtd twee berichten hierboven)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Dit scherm hieronder dus. De laatste keer dat ik het zag was het ingesteld op mensen die vanuit de hemel naar beneden kijken :mrgreen:
Suus schreef:Afbeelding

Scherm 12177 te Arnhem Centraal op spoor 8/9 bij het omcheckmeubel bij de tunnel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Doorgeefluik

Bericht door katvis »

Separatieruit naast deur 3 van de DDZ 7609 is gebarsten, veel glas op de grond.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Paaltje C5 in Rm (spoor 3b, eerste paaltje van het eerste overstapmeubel dat je tegenkomt) heeft last van het vlekkenvirus: tijdens het in- of uitchecken is er een grote ronde zwarte vlek op het scherm, die in normale toestand echter niet zichtbaar is.

En volgens mij speelt dat bij nog wat paaltjes daar, dus als er toch iemand komt kan die ze misschien allemaal even nakijken.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Even een navraag: heeft het een reden dat de treinlengteborden op Dordrecht Zuid zijn afgeplakt met vuilniszakken?

Verder toont RailTV 20009 op spoor 7 van station 's-Hertogenbosch ten zuiden van de passerelle een wit scherm met wat krantenkoppen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dordrecht Zuid is met opzet, ja, heeft te maken met de aankondiging van de achtergelegen overweg, die ligt te laat dicht als er een losse Flirt vertrekt. Is een tijdelijke oplossing, die begin maart opgelost moet zijn.

Rail TV doorgegeven. :pos:
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door candelaer »

Ik kan niet verbinden met de wifi in de 2713. Zit thv deur 4-a2
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Hartstikke bedankt voor je terugkoppeling. :pos:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Omgekeerd Doorgeefluik:

Ondanks vele aanpassingen lukt het niet om het automatische omroepsysteem van de Flirt en SNG op een acceptabel niveau te krijgen. Het achterliggende systeem draait op Text-to-speech en met de huidige stem van Jasmijn zijn er te weinig vorderingen. Daarom wordt vanaf januari een nieuwe stem uitgerold op dit materieel: Tessa. Deze stem wordt geleverd door dezelfde leverancier als Jasmijn, maar zou veel beter tot haar recht komen in de transportsector. Eerst zal ze in de SNG te horen zijn, later in de (TAG-)Flirt.

De TAG-Flirt zal worden voorzien van een update van het OBIS-systeem en straks ook laten zien op de kaart waar de trein is en ook actuele verstoringsinformatie tonen.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Doorgeefluik

Bericht door teun »

Wat is eigenlijk de fantastische reden dat het compleet geschikte systeem dat op het moment in de SLT gebruikt wordt niet gewoon voor de FLIRT/SNG wordt uitgerold?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

SLT wijkt qua systeem af van alle intercity's. NS heeft gekozen om alles zoveel mogelijk gelijk te trekken en daarom wordt SLT bij de grote revisie over een aantal jaar ook voorzien van OBIS. Intercity's hebben echter geen automatische omroep.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Maar dat is toch helemaal geen antwoord op zijn vraag?

Het systeem van SLT is anders dan het nieuwere systeem van Flirt en SNG. Het systeem in de SLT (en SGM) is al aardig uitgebreid, maar is beperkt tot dat wat er vooraf is ingelezen. Het systeem in SNG en Flirt is waarin men de toekomst ziet: dat spreekt dat uit wat je naar de computer stuurt. Je zou dus ad hoc berichten kunnen sturen als: "Let op, door een seinstoring is er geen treinverkeer mogelijk tussen [A] en ." Of een ander, willekeurig bericht waarmee de reiziger ergens over wordt ingelicht. Omdat dat 'de toekomst' is, heeft men daar volledig op ingezet. Het werkt alleen (nog) niet zo ideaal als op papier. Het is een keuze geweest om het in de reizigersdienst uit te testen. Of dat de juiste keuze is geweest, is een tweede. Het kan alleen maar beter worden is mijn optiek. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten