Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Aan de andere kant, met losse kaartjes zou ik 23,33 kwijt zijn geweest, dus het verschil is niet gigantisch.

En dan heb ik nog een eerste klas interrail terwijl er enkel op Kaunas - Vilnius eerste klas is, de overige drie treinen van vandaag hadden enkel 2e klas.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

Gisteren door de Micossina van dienst op de vingers getikt omdat ik m'n kaartje niet had gestempeld :oops:

#beginnersfout
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Kriemeneel! :evil:

Hier was het Labas vakaras en alles was Gucci *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door trolly »

't Is hier buona sera, maar — als 't tenminste geen Ferragamo of Prada is — ook erg Gucci.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Ik heb op de RE 9 tussen Rostock en Stralsund nu een Disero (gok ik) van de ÖBB. Trein rijdt op zich lekker maar geen wifi (staat groot een wifi logo op de deuren), geen 1e klasse en geen beenruimte. Stoelen zitten wel lekker, dat dan weer wel.
Bagageruimte is er ook niet zodat diverse koffers het gangpad blokkeren.
Hoop dat de inzet tijdelijk is.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Is inderdaad tijdelijk, de ODEG heeft ander materieel pbesteld. Dat zou er bij mijn weten voor de toeristische drukte weer losbarst moeten zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Suus »

Zover ik weet heeft de ODEG een bestelling voor dezelfde treinen (Siemens Desiro ML) gedaan, via een samenwerkingsconstructie met de ÖBB. Ik was enigszins verbaasd dat er überhaupt nieuwe treinen komen, want de concessie is slechts voor twee jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Het heeft wat voeten in de aarde gehad... (al kwam dat voornamelijk door mijn gebrek aan planning (A))

Maar Tallinn is per trein bereikt! *O* *trein* *O*
DDietzen
Berichten: 1318
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door DDietzen »

Broeva haro! *trein*

Als ik een gokje mag wagen: via Bialystok-Kaunas-Vilnius-Daugavpils-Riga-Valga? Of heb je een avontuurlijke route genomen?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Aking schreef:Het heeft wat voeten in de aarde gehad... (al kwam dat voornamelijk door mijn gebrek aan planning (A))

Maar Tallinn is per trein bereikt! *O* *trein* *O*
Ga je berenvlees eten in Vilnius?
Heerlijk met honingbier.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Waar kan je daar beren vlees eten dan?
Ben t niet tegen gekomen toen ik er was.
Oow ja, ik was er niet per trein maar met Air Baltic ;)
Laatst gewijzigd door Ardan op di 14 jan 2020, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

DDietzen schreef:Broeva haro! *trein*

Als ik een gokje mag wagen: via Bialystok-Kaunas-Vilnius-Daugavpils-Riga-Valga? Of heb je een avontuurlijke route genomen?
Nou, ik vond deze toch eigenlijk al wel avontuurlijk genoeg. Jij niet? :')

Al overweeg ik voor de terugweg wel de directe trein tussen Riga en Vilnius via Jelgava en Siauliai, enige "probleem" is dat die zondag pas weer gaat :|
isadora schreef:Ga je berenvlees eten in Vilnius?
Heerlijk met honingbier.
Ik zal het eens overwegen, nog specifieke suggesties waar? *O*
henrivanderweijden schreef:ik was er niet per trein maar met Air Baltic ;)
KETTER! :evil: -o-
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door quakkerillo »

Als die Zondag pas weer gaat kan je in de tussentijd nog even naar Narva. Mooie stad, grappig om te zien. Ook even langs Kreenholm lopen dan :-)
En helaas was ik ook niet per trein in Tallinn geraakt, maar met SAS via Kopenhagen. :-(
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Aking »

Narva stond op de optielijst, maar vooral omdat de nachttrein naar Moskou daar de laatste stop voor de grens heeft. Ik was dus niet van plan om er hew lang te blijven hangen maar wie weet :mrgreen:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

henrivanderweijden schreef:Waar kan je daar beren vlees eten dan?
Ben t niet tegen gekomen toen ik er was.
Oow ja, ik was er niet per trein maar met Air Baltic ;)
Ah sorry, ik heb me vergist.
Dat berenvlees was niet in Vilnius, maar in Tallinn. :oops:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door isadora »

Aking schreef:........
isadora schreef:Ga je berenvlees eten in Vilnius?
Heerlijk met honingbier.
Ik zal het eens overwegen, nog specifieke suggesties waar? *O*
...
Olde Hansa, midden in het centrum (van Tallinn dus).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

Jammer, Vilnius kom ik nog wel eens maar in Tallin niet :(
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Tom024 »

Pas je op voor eventuele beren op de weg?

Ik ben, als we praten, mijn planning aan het maken. Volgende maand die kant op, boot naar Liepaja is al geboekt. *O*

Edit: in alle drie de landen trouwens met Euro's betalen zie ik. Driewerf hoera voor onze Europese Unie.
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door henrivanderweijden »

De Deutsche Bahn heeft niet zo'n beste reputatie als t gaat om puntualiteit maar ik moet zeggen dat ze zich deze week van hun beste kant hebben laten zien.
Ma: met ICE 105/IC2402/RE via duisburg en Hamburg naar Rostock.
Din: met regionalverkeer van Bad Doberan Stralsund en Zussow naar Świnoujście.
Woe: met RB/ICE/IC/RB van Świnoujście via Zussow Berlin Elsterwerda naar Chemnitz
En vandaag per RE via Leipzig, ICE Frankfurt en ICE Arnhem weer terug met exact 0 minuten vertraging !!
Zo kan t dus ook !!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

Vandaag eerste reguliere (afgelopen week waren er al proefritten) Nightjet naar Brussel:

https://kurier.at/politik/ausland/wie-k ... /400730955

Tussen Wien en Aachen overigens met de passende 1116 195 in "Nightjet"-kleuren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door Ardan »

Ik zat vanavond voor morgen een dagtripje NRW bij mekaar te plannen. Zie ik dat morgen de halve dag Köln Messe-Deutz plat ligt omdat er vanavond een bom uit de Tweede Wereldoorlog is gevonden die dan onschadelijk wordt gemaakt. Tenminste, IC- en ICE-treinen worden omgeleid en rijden niet door Messe-Deutz. Zover ik lees rijden de RE- RB- en S-Bahntreinen wel, maar zonder stop, en op het tijdstip van het onschadelijk maken wordt dat verkeer stilgelegd (evenals de scheepvaart en het luchtruim). Wanneer het onschadelijk maken precies is, is nog onbekend.
Bron 1, met doorklik naar bron 2. Er wordt nu een nooddienstregeling in elkaar gebreid, uiterlijk om 7 uur morgenochtend wordt meer duidelijk.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

Wat een feest weer... Overigens nog een tip voor iedereen die nog wat korting wil over tickets vanaf €29,90 met een reisdatum tot 31-03-2020.

In Duitsland heeft Ferrero momenteel actieverpakkingen van Duplo en Hanuta in omloop met daarin een code waarmee je een eCoupon kunt krijgen voor €10,- korting. Echter staat er bij de voorwaarden dat dit alleen geldig is op ICE/IC/EC kaarten.

In de praktijk kun je de korting echter ook gebruiken op andere tickets met een waarde hoger dan €29,90. Werkt ook voor een bahncard, of bij besteding van €25,90 Van een IC/ICE ticket bij het toevoegen van een zitplaatsreservering.
Op je ticket zie je vervolgens nergens staan wat voor een coupon je precies gebruikt hebt en wat de voorwaarden daarvan zijn.

Over het algemeen zijn de verpakkingen vrijwel overal verkrijgbaar, ook op winkels op het station. De grootste kans dat je ze tegen komt heb je echter bij ALDI, LIDL, REWE of Edeka.

Meer info en hoe de verpakkingen eruit zien: http://ferrero-reisefieber.de
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door ICE11 »

dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:Wat een feest weer... Overigens nog een tip voor iedereen die nog wat korting wil over tickets vanaf €29,90 met een reisdatum tot 31-03-2020.

In Duitsland heeft Ferrero momenteel actieverpakkingen van Duplo en Hanuta in omloop met daarin een code waarmee je een eCoupon kunt krijgen voor €10,- korting. Echter staat er bij de voorwaarden dat dit alleen geldig is op ICE/IC/EC kaarten.

In de praktijk kun je de korting echter ook gebruiken op andere tickets met een waarde hoger dan €29,90. Werkt ook voor een bahncard, of bij besteding van €25,90 Van een IC/ICE ticket bij het toevoegen van een zitplaatsreservering.
Op je ticket zie je vervolgens nergens staan wat voor een coupon je precies gebruikt hebt en wat de voorwaarden daarvan zijn.

Over het algemeen zijn de verpakkingen vrijwel overal verkrijgbaar, ook op winkels op het station. De grootste kans dat je ze tegen komt heb je echter bij ALDI, LIDL, REWE of Edeka.

Meer info en hoe de verpakkingen eruit zien: http://ferrero-reisefieber.de
En officieel alleen te gebruiken binnen Duitsland, maar ik heb hem ook kunnen gebruiken voor Oldenzaal-Hamburg. Een retour kostte me zo maar €27,80 *O*
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in het buitenland

Bericht door cassie127 »

haha ja, op deze manier heb ik dus al 3 enkele reizen gekocht bij DB voor €75,- totaal. En ik ga ze denk ik ook nog maar gebruiken voor de aanschaf van NRW tickets van dat scheelt toch ook al aardig *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten