Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Maastricht heeft het eerste internationale busstation in Nederland waarbij de vervoerders zelf de exploitatie bekostigen. Dat is het geld waard, want nu komen de bussen wel aan op de best denkbare locatie in de stad.
Trouw.nl
Trouw.nl
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Heeft iemand eigenlijk wat beeldmateriaal of een kaart waaruit de vorm en het uiterlijk van het busstation zelf want ik heb er nog niet zo veel van kunnen maken.
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Is het niet gewoon een haltekom waar twee bussen aan passen?
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Dat zou heel erg goed kunnen (en waarschijnlijk ook wel voldoen) maar ik heb wel wat wonderlijke verhalen gehoord over slagbomen en DRISsen dus daarom was ik wel benieuwd
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Hoernalisten zeker? :')Terwijl aan de andere kant van een hek de NS-treinen ‘doodlopen’ op het kopstation van Maastricht, kunnen reizigers vanaf de achterkant van het station eenvoudig...
Want laten de doodlopende sporen nou precies helemaal aan de andere kant van de sporen liggen...
Maar het klinkt leuk natuurlijk *O*
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Er is wat meer beeldmateriaal bij 1Limburg:
https://www.1limburg.nl/maastricht-neem ... on-gebruik
Als ik de lengte zo zie passen er toch wel 6 of 7 bussen achter elkaar.
https://www.1limburg.nl/maastricht-neem ... on-gebruik
Als ik de lengte zo zie passen er toch wel 6 of 7 bussen achter elkaar.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Het is een langgerekt busstation naast de Meerssenerweg, met een stuk of 6 tot 8 haltes achter elkaar. Helemaal vooraan is een kom die de bussen nodig hebben om de 180 graden-bocht de Meerssenerweg op te kunnen draaien.
Aan de kant van het station staan drie abri’s, met in de voorste een “FlixBus-DRIS”. Het is eigenlijk een verticaal scherm met daaronder vier knoppen waarmee je kan switchen tussen vertrekken, aankomsten, plattegrond en taal. Op zich wel een cool ding.
Het busstation is afgesloten met slagbomen met kentekenherkenning, maar die staan nu nog open.
Aan de kant van het station staan drie abri’s, met in de voorste een “FlixBus-DRIS”. Het is eigenlijk een verticaal scherm met daaronder vier knoppen waarmee je kan switchen tussen vertrekken, aankomsten, plattegrond en taal. Op zich wel een cool ding.
Het busstation is afgesloten met slagbomen met kentekenherkenning, maar die staan nu nog open.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Bij dit artikel staat een hele fotoserie, inclusief van het reisinformatiescherm: https://www.thuisinmaastricht.nl/intern ... temmingen/
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Busstation? Gewoon een paar haltes. Bij busstation denk ik toch aan iets anders.
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Jajaja.. hoe heeft Flixbus dat berekend?(..) Jesper Vis, directeur van Flixbus Benelux.
(..)
De bussen vertrekken vanuit Maastricht naar 83 bestemmingen binnen Europa. "Bestemmingen zoals Londen, Brussel en plaatsen in Duitsland zijn makkelijk te bereiken. En het is een stuk groener", zegt Vis. "De uitstoot in Duitsland is zelfs nog beter dan de trein. Het is een groen en noodzakelijk alternatief voor vliegen."
Zeker omdat de (meeste) Flixbussen Euro5 / 6 diesel zullen zijn en de dieseltreinen in DLD dat niet zijn?
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Bezetting zal ook een rol spelen. Een echte lijndienst rijdt ook op rustige uren, terwijl onze flixers echt geen bussen laten rijden die niet vol zitten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Dat ding naast het station in Medemblik noemen we ook een busstation ;-)en-es schreef:Busstation? Gewoon een paar haltes. Bij busstation denk ik toch aan iets anders.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Dat heeft het Umweltbundesamt berekend: https://www.umweltbundesamt.de/bild/ver ... issionen-0Durashift schreef:Jajaja.. hoe heeft Flixbus dat berekend?(..) Jesper Vis, directeur van Flixbus Benelux.
(..)
De bussen vertrekken vanuit Maastricht naar 83 bestemmingen binnen Europa. "Bestemmingen zoals Londen, Brussel en plaatsen in Duitsland zijn makkelijk te bereiken. En het is een stuk groener", zegt Vis. "De uitstoot in Duitsland is zelfs nog beter dan de trein. Het is een groen en noodzakelijk alternatief voor vliegen."
Zeker omdat de (meeste) Flixbussen Euro5 / 6 diesel zullen zijn en de dieseltreinen in DLD dat niet zijn?
Het komt inderdaad door bezettingsgraad en dieseltreinen. Dieseltreinen rijden dan ook nog eens op trajecten met relatief lage bezettingsgraden, dus dat telt lekker op qua uitstoot per passagierskilometer.In de spoorsector drukt men milieuprestaties liever uit per voertuigkilometer in plaats van per passagierskilometer.
Overigens laat het rapport van het Umweltamt ook een groot verschil zien tussen Fernverkehr en Nahverkehr en dat zit hem natuurlijk erin dat Fernverkehr bijna volledig elektrisch is en relatief hoge bezettingen heeft. In Duitsland is Fernverkehr immers vrij: DB hoeft niet tot 1 uur ´s nachts lege treinen te laten rijden.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Je dacht meer aan een model Nieuwerkerk?en-es schreef:Busstation? Gewoon een paar haltes. Bij busstation denk ik toch aan iets anders.
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Dank voor je antwoord/informatie. :pos:Statler Rail schreef:Dat heeft het Umweltbundesamt berekend: https://www.umweltbundesamt.de/bild/ver ... issionen-0Durashift schreef:Jajaja.. hoe heeft Flixbus dat berekend?(..) Jesper Vis, directeur van Flixbus Benelux.
(..) (..) "De uitstoot in Duitsland is zelfs nog beter dan de trein. (..)
(..)
Het komt inderdaad door bezettingsgraad en dieseltreinen. Dieseltreinen rijden dan ook nog eens op trajecten met relatief lage bezettingsgraden, dus dat telt lekker op qua uitstoot per passagierskilometer.In de spoorsector drukt men milieuprestaties liever uit per voertuigkilometer in plaats van per passagierskilometer.
(..).
Ik lees in die tabel dus dat de claim van meneer Vis slechts gebaseerd is op 1% verschil, in het voordeel van Fernlinienbussen en dan vooral behaald door drie punten lagere CO2 uitstoot. Op de andere meetmomenten stoot de bus meer uit dan de trein.
Lekker geframed weer.
Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Vandaag even dit internationale busstation lopen bezoeken. Wat een takken-eind lopen van de achteruitgang van station Maastricht is dat zeg, dit is toch geen A-locatie :X
Zo in de mist kwam het een beetje over als een tippelzone waar niet werd getippeld.
Dat display van Flixbus is wel geinig. Taalkundig wel ontworpen door een Duitser met de regel "Di., 21ste januari 2020"...
Zo in de mist kwam het een beetje over als een tippelzone waar niet werd getippeld.
Dat display van Flixbus is wel geinig. Taalkundig wel ontworpen door een Duitser met de regel "Di., 21ste januari 2020"...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het kost wat, maar de internationale bussen stoppen in Maastricht nu op een A-locatie
Dàt was waar het me aan deed denken! Good old Theemsweg *bus*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten