OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

Groetjes vanuit de 1123 die volgens informatie van RijdendeTreinen en OV-info met de 7 bakken tellende stam 16235 rijdt, terwijl we in werkelijkheid 9 bakken mee hebben, het stamnummer lijkt wel te kloppen. De NS- app kent het materieelnummer van de trein bij de aankomsten van Ehv niet en geeft aan dat we 9 bakken zijn. De op deze kerende trein, 1126, geeft de NS-app wel weer als stam 16235 met 7 bakken.
Vreemd.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Er is inderdaad één 162xx-stam met negen rijtuigen, maar deze staat in het systeem waarschijnlijk nog als SW7-25KV-2+7.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Er zijn er zelfs twee. De 16239 is er net zo één. Dat de reisinformatie nog 7 rijtuigen weergeeft is een foutje. In de info intern gaat het wel al goed, maar wanneer de reisinfo de juiste lengte gaat tonen zou ik niet weten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Heel handig om op de TBP van Ledn spoor 4 al de Alpen Express aan te kondigen terwijl de [serie=Intercity|2020|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] nog langs het perron staat. :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Dus het is après ski fissa in de 700? *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Dat zou dan een avant ski fissa geweest zijn, maar ik hoop van niet. Ik heb geen idee of er reizigers verkeerd zijn ingestapt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Andersom zou erger geweest zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens mij was er ingangscontrole, dus dat zou niet kunnen. Daarnaast stopt hij nog meerdere keren in Nederland, dus heb je nog genoeg mogelijkheden om uit te stappen.
Maar als je de Alpen Express mist, omdat je in de trein naar Lelystad en Groningen zit, kun je wel je vakantie vergeten. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Gelukkig kan je op Shl/Asdz nog overstappen voor Ut 8-)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Maar ik denk dat mensen die met de Alpen Expres gaan wel iets meer verstand hebben van welke trein ze moeten hebben dan een gemiddelde reiziger...
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Post »

Ik ben er bang dat, dat vies kan tegen vallen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Vanwege werkzaamheden is de dienstregeling rondom Amsterdam Sloterdijk aangepast. De [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] rijdt van Alkmaar naar Schiphol Airport, en de [serie=Sprinter|2020|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] rijdt van Hoorn Fruitmand naar Amsterdam Centraal. In beide richtingen geven de treinen een crossplatform overstap in Zaandam. Ook tijdens deze werkzaamheden laat de NS reisplanner de Hemboogfetish zien. Bij het plannen van een reis tussen Zaandam en Leiden, werd ik met de [serie=Intercity|2020|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] naar de Hemboog gestuurd, om vervolgens de [serie=Intercity|2020|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van spoor 7 te nemen. Terwijl op Zaandam op precies dezelfde tijd de [serie=Sprinter|2020|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] vertrekt, die op Sloterdijk op spoor 5 aankomt.

Eerder vanavond op Schiphol overgestapt van de 1879 naar de 874. De 874 stond aangekondigd op spoor 2. Twee minuten voor vertrektijd zag ik op spoor 1 echter een VIRM binnenrijden. Na een halve minuut schrok Tuffy wakker, en kondigde aan dat de IC naar Alkmaar was gespoorwijzigd naar 1. Schiphol weer op z’n best…
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Stel 7407 van Keolis: "Hierdoor zijn onze treinen aan de buitenzijde helaas minder schoon dan gewenst. Onze excuses voor het ongemak."

Daarboven staat dat het de Sprinter naar Enschede is. Dat is wel een bijzondere reden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Er zit een regel voor dat door ongeplande werkzaamheden aan de wasstraat deze niet gebruikt kan worden...
Dat geldt voor de wasstraat van Zwolle
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Waarschijnlijk weggepoetst door de wasmachine voor die tijd, want die regel werd niet getoond in de 5x dat ik het voorbij heb zien komen. Wel vermakelijk :wink:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Ach die schermen lopen de laatste tijd op specifieke ritten ook steeds vast op steeds dezelfde plekken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Achja Keolis... laatst kwamen ze op ander spoor aan zonder aankondiging (zowel niet op ns.nl als op het station) en dan ligt het aan de reiziger niet op ns.nl keek???

NS ging het wel doorgeven *O*
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Mikos schreef:Stel 7407 van Keolis: "Hierdoor zijn onze treinen aan de buitenzijde helaas minder schoon dan gewenst. Onze excuses voor het ongemak."
Stel 7404 toont hetzelfde, ook zonder een regel ervoor. In dit geval wordt erboven getoond dat er helaas geen reisinformatie kan worden getoond. Met daaronder nog steeds de ietwat Twentse uitspraak "Wij informeren u weer zo snel mogelijk." Is al een betere reden waarom de treinen aan de buitenzijde minder schoon zijn!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

In de 7402 staat: "Door ongeplande werkzaamheden kunnen wij onze treinen op dit mom0" :')
Laatst gewijzigd door Ardan op do 16 jan 2020, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door marvinkok »

Laten we het er maar op houden dat de reisinfo momenteel niet vlekkeloos werkt :X
Meeste is bekend en er wordt aan gewerkt...
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Selivio »

Momenteel? Heeft het wel al eens vlekkeloos gewerkt dan? :? :roll:
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 17 jan 2020, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Grt. Stefan
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

De vertraagde Thalys van 22:28 stond op Schiphol op spoor 2 aangegeven in de app, en de 3378 op spoor 1. Toen de Thalys ineens op 1 binnenkwam, was ik al aan het opletten... en ja hoor, ik hoorde achter mij een SNG op 2 binnenkomen. Tuffy was kennelijk nog aan het tanken op de domibo, want ze gaf geen kik.
Beul van de blindegeleidelijn
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door TLP »

Helaas is het iemand die gaat over de reisinformatie op Amsterdam Zuid ontgaan dat de NS tegenwoordig uitsluitend gebruik maakt van regenboogtaal: :mrgreen:
"Dames en heren, door een storing kunt u nu helaas niet inchecken met uw OV-chipkaart."
De tweede zin van het bericht is echter minstens zo interessant, want de inhoud is nogal ambigu:
"Koop een eenmalige chipkaart bij de NS-kaartautomaat of de verkoopbalie, hiermee hoeft u niet in te checken."
Hoe veel betaal ik dan voor de reis als reiziger op saldo en abonnementhouder? En hoe kom ik het aankomststation uit als dat poortjes heeft?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Met de noodknop :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

“Wij komen iets te laat aan in Breda omdat we u nog wat langer wilden laten genieten van de prachtige omgeving. Na Breda rijden wij door naar onze volgende stop in het schitterende Tilburg” :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten