Abellio Niederrhein-netz

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door Durashift »

Zullen er werkelijk reizigers zijn die midden in de nacht in de bus stappen om ruim 2 uur langer te reizen dan regulier om op dienstregelingstijd van de trein in Düsseldorf aan te komen?

Internationale reizigers wellicht.. maar dan is omreizen toch een betere optie, lijkt mij.
Bovendien, chauffeurstechnisch is het handiger om na 5 uur te beginnen, want dan heb je niks te maken met de nachtelijke arbeidstijden waarmee je minder diensttijd mag maken..

Maar goed, dan moet de chauffeur daadwerkelijk in Arnhem zijn dienst starten.. als hij/zij dat op de standplaats in Duitsland doet.. dan maakt het dus geen flaus aus..
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door trolly »

Een taxi is goedkoper. Maar hoeft niet, want omrijden. Opgelost.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door michiel71 »

Durashift schreef:Zullen er werkelijk reizigers zijn die midden in de nacht in de bus stappen om ruim 2 uur langer te reizen dan regulier om op dienstregelingstijd van de trein in Düsseldorf aan te komen?

Internationale reizigers wellicht.. maar dan is omreizen toch een betere optie, lijkt mij.
Bovendien, chauffeurstechnisch is het handiger om na 5 uur te beginnen, want dan heb je niks te maken met de nachtelijke arbeidstijden waarmee je minder diensttijd mag maken..
Diverse reizigers willen graag (planmatig) op tijd aankomen op bijvoorbeeld Düsseldorf Flughafen.
Dat wordt met deze vervangende dienstregeling dus 2 uur later!

Overigens laat Abellio NRW haar vervangende bussen vrijwel de hele nacht rijden.
Maar dus niet vanuit Nederland, Station Arnhem Centraal CS, zie Baufahrplan 16+17 Nov

Kan Abellio tijdens een vervangende dienstregeling worden verplicht om ervoor te zorgen
dat de reiziger op tijd (07:33u) in Dusseldorf bent en niet pas 2 uur later?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door trolly »

Als die reiziger even omrijdt via Venlo is hij er een half uurtje later dan anders.

Slotje?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door en-es »

Het kan Abellio waarschijnlijk niet verplicht worden. Wel vervelend als je een vlucht vanaf DUS moet halen. Je zou ook contact kunnen opnemen met Abellio en ze vragen hoe het zit.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door Durashift »

Da's een beetje makkelijk. :wink:

De gunningscriteria / verplichtingen erop napluizen.. dát lijkt mij nu de oplossing. (A)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door en-es »

Ik neem aan dat ze problemen krijgen met de VRR als die verplichting er wel is? Ik neem aan dat topicstarter niet de enige is die hierover klaagt?
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door michiel71 »

en-es schreef:Ik neem aan dat ze problemen krijgen met de VRR als die verplichting er wel is?
"De treindienst tussen Arnhem Centraal en Düsseldorf Hbf wordt door Abellio uitgevoerd
onder een gezamenlijke concessie van provincie Gelderland en het Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR)."


Heeft iemand een link naar de concessie voorwaarden van deze lijn?
En wat is de jaarlijkse bijdrage van Provincie Gelderland voor deze lijn?
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door michiel71 »

regenmaker schreef:De SEV staat ook (deels) niet in de online reisplanners. Ik vond het al vreemd dat ik vandaag niet via Arnhem kon.
Je kon gewoon via Arnhem met de SEV naar Duitsland reizen. Helaas was de informatievoorziening hierover bedroevend slecht.

De treinbeeldschermen op het station verwezen naar de Internationale Planner,
maar hierin waren door een technische fout niet de haltes van Arnhem en Zevenaar opgenomen.

Afbeelding

Afbeelding

Er zaten maar 2 passagiers in de laatste snelbus tussen Arnhem (v19:30u) en Mehrhoog (a20:55).

Overigens is de reistijd van deze rit tussen Arnhem en Emmerich (afstand 35 km) maar liefst 52 minuten,
ofwel een gemiddelde van 40 km/u (waarvan ook nog eens 23 km aan snelweg).
Door de sneldienst 5 minuten later te laten beginnen, krijg je een betere overstap op de trein uit Utrecht.

Voor het gedeelte van de sneldienst tussen Emmerich en Mehrhoog Bahnhof (afstand 25 km)
was volgens de planning 33 minuten reistijd genoeg (45 km/uur) en dat over een regionale weg!

Per saldo bedraagt de reistijd tussen Arnhem en Mehrhoog (60 km) volgens Google 63 minuten.
De geplande reistijd met de snelbus tussen deze 3 stations bedraagt 85 minuten.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door cassie127 »

Dat ruim plannen zal wel gedaan zijn om vertragingen te kunnen opvangen. Dat zie je bij NS ook vaak genoeg dat er wel erg veel ruimte in de planning van de bussen zit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door michiel71 »

MEGCHELEN / ELTEN - Wie weet dat Megchelen diep in de Achterhoek ligt, denkt niet zo snel aan de trein als ideale vervoermethode naar Arnhem. Maar het is een prima alternatief voor woon-werkverkeer tussen beide plaatsen, bewijzen cijfers van het aantal reizigers in 2019 op de treinlijn Arnhem - Düsseldorf. [...]

Ruim 5,3 miljoen passagiers reisden vorig jaar met de RE19, zoals de verbinding officieel heet. Dat laat vervoerder Abellio weten. Arnhem (318.699 passagiers) en Emmerich (283.600) leveren daar een grote bijdrage aan, net als Zevenaar (88.159).

Maar ook op de kleinere stations Elten (21.032 passagiers sinds de opening in juli) en Praest (20.530) stappen tienduizenden mensen in en uit de trein, [...]
Dagelijks reizen er zo’n 19.000 passagiers met de grensoverschrijdende Abellio-trein [...]

De trein rijdt elk uur tussen 4 uur ’s morgens en middernacht. Volgens vervoerder Abellio is de grensoverschrijdende treindienst vernieuwend, doordat die inwoners van Gelderland en Noordrijn-Westfalen verbindt.

Bron: De Gelderlander van 21 januari 2020 (Premium)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door Suus »

Staat er wel een beetje raar zo, maar natuurlijk gaan er niet 19.000 reizigers per dag de grens over met Abellio :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door Vinny »

Ja je moet wel benadrukken dat je een succesvol reisproduct biedt als vervoerder. Het lijkt me vergelijkbaar met de reizigersaantallen op Groningen-Leer toen daar nog een doorgaande treinverbinding was. Dat vind ik op zich opmerkelijk, dat betekent toch wel dat de lijn zich richt op stoptreinreizigers vlak over de grens, en nauwelijks intercityreizigers: Utrecht, Arnhem - Düsseldorf doet men liever per ICE.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door michiel71 »

Afgelopen vrijdag heb ik met de RE19 een ritje gemaakt vanaf Arnhem (vertrek 08:45).
In Zevenaar stroomde de trein vrijwel helemaal leeg.
Vanaf Elten stapten er we een hoop reizigers de trein in.
In Empel-Rees was ik de enige passagier die daar uitstapte.
Vandaar 3,5 km gelopen naar de opstaphalte van Flixbus in Isselburg.
De volgende keer maar een lift vragen riching de Autobahn 3 / Isselburg / Dinxperlo
aan automobilisten die staan te wachten bij de spoorwegovergang ;)

De treinreis van Arnhem naar Empel-Rees was met €12,80 (Preisstufe C)
een stuk duurder dan de busreis naar Straatsburg (€10). Was ik in Zevenaar opgestapt,
dan had ik maar €6 (Preisstufe B) hoeven te betalen naar Empel-Rees.
Een andere optie was om bij vertrek uit Arnhem 6 minuten met de trein grijs rijden.

Een beetje jammer, dat je voor dit kleine stukje over de grens niet met je OV-chipkaart kunt betalen, én dat het tarief voor een paar extra kilometer al meer dan het dubbele is.

Misschien de volgende keer één halte eerder in Millingen-Rees uitstappen.
Vandaar was het maar 3,7 kilometer lopen naar de Flixbus halte in Isselburg.
De mogelijkheid om vanaf de Anholter Str een lift te regelen is veiliger dan op de Bundesstrasse 67!

Code: Selecteer alles

       Arnhem Centraal              ab 07:45	4	
€ 6,00 Zevenaar          an 07:54	ab 07:54	3	 
€ 6,00 Emmerich-Elten    an 07:59	ab 08:00	2	 
€ 6,00 Emmerich          an 08:06	ab 08:08	2	 
€ 6,00 Praest            an 08:12	ab 08:13	1	 
€12,80 Millingen(b Rees) an 08:16	ab 08:16	1	 
€12,80 Empel-Rees        an 08:18	ab 08:19
Laatst gewijzigd door michiel71 op di 21 jan 2020, 22:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door Z2N »

Zal ik dan maar de Aking-opmerking maken? Een andere optie was om bij vertrek uit Arnhem de hele reis met de trein zwart te rijden. (A)

Vrijdagochtend aan het einde van de ochtendspits is op veel lijnen een rustig moment, een internationale stoptrein is daarin niet anders. En op korte afstanden is de trein duurder dan op langere afstanden, maar dat is nooit een excuus om jezelf in een Flixbus te moeten werpen.

Oh, en als ik deze reis boek zou ik een enkeltje Arnhem - Empel Rees uit de NS-automaat trekken, dat kost me 7,10. (A)
Laatst gewijzigd door Z2N op di 21 jan 2020, 22:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Zal ik dan maar de Aking-opmerking maken?

Sex, drugs en techno? *O*
Een andere optie was om bij vertrek uit Arnhem de hele reis met de trein zwart te rijden. (A)
-o-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door Wubbo »

Preisstufe B in combinatie met een kaartje Arnhem-Zevenaar (€3,91) was ook goedkoper geweest.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door Z2N »

Aking schreef:
Z2N schreef:Zal ik dan maar de Aking-opmerking maken?

Sex, drugs en techno? *O*
Een andere optie was om bij vertrek uit Arnhem de hele reis met de trein zwart te rijden. (A)
-o-
Je woorden worden bewaard. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door Aking »

Volgens mij zijn dat toch vooral andermans woorden (A)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13110
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door Z2N »

Aking schreef: - Als professioneel zwartrijder weet ik
Ik hoef verder niets te verklaren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door trolly »

Klopt. En alles wat u zegt kan tegen u gebruikt worden :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
KL577
Berichten: 136
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door KL577 »

Vinny schreef:Ja je moet wel benadrukken dat je een succesvol reisproduct biedt als vervoerder. Het lijkt me vergelijkbaar met de reizigersaantallen op Groningen-Leer toen daar nog een doorgaande treinverbinding was. Dat vind ik op zich opmerkelijk, dat betekent toch wel dat de lijn zich richt op stoptreinreizigers vlak over de grens, en nauwelijks intercityreizigers: Utrecht, Arnhem - Düsseldorf doet men liever per ICE.
Ik woon in Arnhem en zit vrij regelmatig in de RE19 naar het Ruhrgebiet, en terug. En ik ben zeker niet de enige die van/naar Düsseldorf of Duisburg het hele stuk over de grens reist; de RE19 geeft immers veel meer flexibiliteit voor aansluitingen of ICE/IC verder Duitsland in, en ook Sparpreis en Supersparpreis (i.c.m. met aansluitende ICE) zijn veel vaker beschikbaar dan opties met de ICE vanuit Nederland.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door en-es »

Heb eigenlijk alleen maar ervaring op zaterdagen. Mijn indruk is dan dat het vooral tussen Emmerich en Duisburg goed vol is. Heb wel begrepen dat op zondagen de trein vol zit tussen Emmerich en Arnhem met Duitsers die naar de koopzondag in Arnhem gaan.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Duitse Rijn-IJssel Express (RE19) tussen Arnhem en Düsseldorf is in trek bij Nederlanders

Bericht door michiel71 »

Z2N schreef:Oh, en als ik deze reis boek zou ik een enkeltje Arnhem - Empel Rees uit de NS-automaat trekken, dat kost me 7,10. (A)
Bij NS International kost zo'n kaartje online (Vanaf Arnhem Presikhaaf) €12,10.

Kun je voor €7,10 zo'n kaartje ook online kopen?
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Baufahrplan RE19 Arnhem - Düsseldorf

Bericht door michiel71 »

Afgelopen weekend, zaterdag 18 en zondag 19 januari 2020, gold er op de RE19 (Rhein-IJssel-Express)
van Abellio NRW een Baufahrplan mit Einschränkungen und Änderungen. met maar 1 vervangende trein bus ipv 3.

SEV A Oberhausen - Wesel - Emmerich - Arnhem (Express)
04:25 Arnhem CS
04:48 Zevenaar
05:00 Elten
05:20 Emmerich
06:05 Wesel
06:58 Oberhausen Hbf

Trein:
07:08 Oberhausen
07:16 Duisburg
07:25 Dusseldorf Airport
07:33 Dusseldorf

Met dit Baufahrplan was je dit weekend op dezelfde tijd in Düsseldorf als bij een gewoon Fahrplan, ofwel 2 uur eerder in Dusseldorf (aankomst 07:33) dan het oude Baufahrplan van 16 & 17 november 2019. (aankomst 09:33)

Ook de reistijd tussen Arnhem en Dusseldorf was in vergelijking met het vorige Baufahrplan korter.
Nu duurde de heenreis 3 uur en 8 minuten. Vorig jaar was de reistijd 15 minuten langer.
De terugreis met trein en 1 bus duurde afgelopen weekend 3 uur en 4 minuten.
Vorig jaar duurde de terugreis met trein en 3 verschillende bussen 10 minuten langer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten