Treinreis engeland

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Treinreis engeland

Bericht door Cora »

Is dat met een ferry+trein kaartje?
Nee, Zijn die er? :shock:
een kwartier voor de officiële boottrein, dus zorg dat je vooraan de rij staat bij de douane
Ik heb moeite met vroeg op staan dus dat gaat me niet lukken.
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Treinreis engeland

Bericht door Z2N »

Je krijgt een uur cadeau, en om 05:30 (06:30 Nederlandse tijd) wordt je sowieso wakker gemaakt door de centrale wekker. In al die keren dat ik met Stena meegevaren ben heb ik er nooit moeite mee gehad, en ik ben ook echt geen ochtendmens. Na de wekker gaan ontbijten, beetje frisse lucht happen, en om 06:30 (07:30 Nederlandse tijd) klaarstaan bij de receptie, dan lukt het prima.

En: Stena Dutchflyer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Treinreis engeland

Bericht door Cora »

dankje ik ga er straks even naar kijken
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10543
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Treinreis engeland

Bericht door trolly »

Raar draadje dit. Het heet "Treinreis engeland" en het gaat over vliegtuigen en boten :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4453
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Treinreis engeland

Bericht door en-es »

Lincoln gaat ook met de trein reizen dus dat komt allemaal goed.
gpvos
Berichten: 596
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Treinreis engeland

Bericht door gpvos »

Treinkaartjes binnen het VK: http://ojp.nationalrail.co.uk/ . Voor het kopen van het treinkaartje word je doorgestuurd naar een van de treinmaatschappijen.

Off-peakkaartjes lijken in dit geval niet heel veel goedkoper te zijn dan Anytimekaartjes, beide rond de £80 voor Londen-Lincoln of omgekeerd. Je kan wel goedkope Advancekaartjes kopen, dat kan zo goedkoop zijn als £14, maar bijv. voor morgen kan ik nog kaartjes voor £22,50 vinden; Advancekaartjes hebben treinbinding en je moet ze een beetje op tijd kopen, al lijkt dat voor deze verbinding dus niet kritiek. Als je al je treinen van tevoren kan plannen kan dit veel goedkoper uitvallen dan een Britrailpas. Off-peak- en Anytimekaartjes kan je ook op het station kopen, ze blijven beschikbaar en de prijs blijft hetzelfde; dit geldt niet voor Advancekaartjes, die worden duurder naarmate er meer verkocht zijn. Je kan je kaartjes afhalen op een Brits station met de code die je krijgt, maar je moet bij het afhalen wel dezelfde creditcard in de automaat steken die je voor de aankoop hebt gebruikt. Als backup kan het ook via de balie. E-tickets zijn vaak ook mogelijk.

Split ticketing hoeft niet via een app maar kan ook via https://splitticketing.trainsplit.com/ .

Let goed op de voorwaarden voor Off-peakkaartjes, die kunnen nogal variëren; kaartjes kunnen een "restriction code" van twee letters hebben, bijv. JD, betekenis te vinden via https://www.nationalrail.co.uk/JD . Je ziet vaak kaartjes die alleen geldig zijn op treinen van een bepaalde maatschappij.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten