Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Opiniepeiling van gisteren voor Thüringen:
Afbeelding

De beoogde rood-rood-groene coalitie zou hiermee een meerderheid behalen. De CDU wordt in een diepe crisis gestort (en dat terwijl de FDP de crisis veroorzaakt heeft)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door umbusko »

Is dit ten opzichte van de verkiezingen waarmee het nu niet lukt een coalitie te vormen of ten opzichte van de vorige coalitie?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

Tegenover de huidige zetelverdeling na de verkiezingen van 27 oktober.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Hoewel Ramelow waarschijnlijk een monsterzege zou boeken bij nieuwe verkiezingen in Thüringen, heeft hij aangegeven liever de procedure in het parlement om een minister-president te kiezen zo snel mogelijk over te doen. Dat kan wanneer Kemmerich naar het parlement gaat en een stemming over het vertrouwen in hem houdt. Als er geen vertrouwen meer is kan er drie dagen later over een nieuwe minister-president gestemd worden en als iedereen dan een beetje meewerkt kan zijn coalitie alsnog meteen aan het werk. Zo hoeft Thüringen niet nog eens minstens 70 dagen zonder regering te zitten en nieuwe verkiezingen te organiseren. Het CDU schijnt hier ondertussen wel wat in te zien, wetende wat hun te wachten staat bij nieuwe verkiezingen.

https://www.mdr.de/nachrichten/politik/ ... r-100.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

teun schreef:Ik wilde haast een sarcastische reactie plaatsen dat er hier iemand erg druk tegen zichzelf aan het rod te discussiëren was maar het lijkt nu toch eindelijk wel een reactie te hebben uitgelokt :)
En, wat is jouw gedachte dan over Trump en zijn behaalde resultaten?
De rest lijkt zich angstvallig te verschuilen achter een volgend vulgair excuus.

Lekker toch, iemand bashen die niet tot jouw kudde behoord.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Dat doet Trump toch ook? *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

isadora schreef:Vooral op het feit, dat hij door de (linkse) media zo wordt neergesabeld, terwijl je niets hoort over zijn prestaties/successen, goed zo?
Daarnaast lijkt het wel, dat je achter de kudde dient aan te lopen, en hem moet verguizen.
Ben nooit zo'n kuddemens geweest.
Dat zijn twee argumenten die niet over Trump, maar over de tegenstanders van Trump gaan. Zelf heb ik je namelijk ook nog niet over zijn prestaties en successen gehoord.

Van mij hoef je niet persé te kiezen voor de ene of de ander kudde, mede gezien het feit dat de invloed van je keuze waarschijnlijk niet enorm zal zijn. Toch lijk je dat wel te doen, ondanks dat je — uitgaand van het beeld dat ik van je heb — je me niet het me niet het type lijkt dat zich in de armen van een impulsieve homofobe misogyne oplichter zou moeten laten drijven.

Deze creep mag op dit forum niet erg populair zijn, maar hem verdedigen omwille van een vermeende underdogpositie lijkt me onzin. Dat je niet warm loopt voor de ontwikkelingen in het democratische kamp kan ik me voorstellen, maar dat legitimeert het onvermogen van Trump allerminst. Er lijkt me weinig mis met hem verantwoordelijk te houden voor zijn eigen daden, leugens en geblunder. Dat zou overigens zeker ook moeten gelden voor de hielenlikkende paladijnen die het opportuun vinden dit figuur op deze positie te handhaven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Wat heeft Trump eigenlijk bereikt voor de gewone burger? Ik heb zelf het idee dat hij boven alles een cultuuroorlog aan het voeren is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Wat heeft Trump eigenlijk bereikt voor de gewone burger?
Persoonlijk denk ik dat het de verkeerde vraag is wanneer je het succes van Trump probeert te 'verklaren'. De huidige westerse samenleving bevindt zich in een ideologische crisis, of vrij naar Mark Rutte: visieloosheid.
Daarom zijn visieloze mensen populair, en onder visieloze mensen zijn degene het populairst die vroeger op het schoolplein ook populair waren. Prototype stoere jongens dus.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door teun »

Wat heeft onze eigen Willem eigenlijk bereikt voor de gewone burger?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Vinny schreef:
Wat heeft Trump eigenlijk bereikt voor de gewone burger?
Persoonlijk denk ik dat het de verkeerde vraag is wanneer je het succes van Trump probeert te 'verklaren'. De huidige westerse samenleving bevindt zich in een ideologische crisis, of vrij naar Mark Rutte: visieloosheid.
Daarom zijn visieloze mensen populair, en onder visieloze mensen zijn degene het populairst die vroeger op het schoolplein ook populair waren. Prototype stoere jongens dus.
Hoewel ik Trump van behoorlijk wat (in mijn optiek nare zaken) kan beschuldigen, is de groep mensen die hem kunnen manipuleren (en dat vrij succesvol doen) verre van visieloos. Het levert alleen helemaal niets op voor de burger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

trolly schreef:
isadora schreef:Vooral op het feit, dat hij door de (linkse) media zo wordt neergesabeld, terwijl je niets hoort over zijn prestaties/successen, goed zo?
Daarnaast lijkt het wel, dat je achter de kudde dient aan te lopen, en hem moet verguizen.
Ben nooit zo'n kuddemens geweest.
Dat zijn twee argumenten die niet over Trump, maar over de tegenstanders van Trump gaan. Zelf heb ik je namelijk ook nog niet over zijn prestaties en successen gehoord.

Van mij hoef je niet persé te kiezen voor de ene of de ander kudde, mede gezien het feit dat de invloed van je keuze waarschijnlijk niet enorm zal zijn. Toch lijk je dat wel te doen, ondanks dat je — uitgaand van het beeld dat ik van je heb — je me niet het me niet het type lijkt dat zich in de armen van een impulsieve homofobe misogyne oplichter zou moeten laten drijven.

Deze creep mag op dit forum niet erg populair zijn, maar hem verdedigen omwille van een vermeende underdogpositie lijkt me onzin. Dat je niet warm loopt voor de ontwikkelingen in het democratische kamp kan ik me voorstellen, maar dat legitimeert het onvermogen van Trump allerminst. Er lijkt me weinig mis met hem verantwoordelijk te houden voor zijn eigen daden, leugens en geblunder. Dat zou overigens zeker ook moeten gelden voor de hielenlikkende paladijnen die het opportuun vinden dit figuur op deze positie te handhaven.
Dat Trump een vrouwenhater is, is voor mij nieuw. Maar dat is dan mijn tekortkoming. Zou daar overigens wel graag iets meer over willen lezen.
Ik zou haat, naar welke groepering dan ook, absoluut een no-go vinden en een directe reden alle vertrouwen in betreffend persoon te verliezen.

Daarnaast, hij heeft inderdaad zijn tekortkomingen, het lijkt bijna een mens. Daarover laat ik zeker geen twijfel bestaan.
Maar er wordt toch wel gepresteerd. Ik heb geen trek alle feiten zelf op te rakelen, maar kan bijvoorbeeld verwijzen naar het volgende Bloomberg-artikel van gisteren:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... accelerate
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Wat is haat... wellicht zouden zijn advocaten de term enthousiast liefhebber gebruiken...? Maar dit kan je moeilijk ontgaan zijn:
Donald Trump schreef:I don't even wait. And when you're a star, they let you do it. You can do anything. ... Grab them by the pussy. You can do anything.
Bovenstaand citaat komt uit een stichtelijk Wikipedia-artikel, alwaar meer informatie over deze uitspraak.

En ja, de Amerikaanse economie bloeit ondanks alles dat Trump doet om dat tegen te gaan. Toch is dat — in tegenstelling tot het bouwen van een muur of het schofferen van bevriende staatshoofden — een proces dat zich ook autonoom kan voltrekken. Maar ik realiseer me dat een belangrijk deel van her Amerikaanse electoraat dat anders ziet, en de groei bovendien volledig aan Trump toeschrijft.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Dank voor je verwijzing, en we zullen zien, waar het Amerikaanse volk hem op afrekent in november.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

(Voegt nog even toe dat Het Amerikaanse Volk hem in 2016 hier al op afrekende, maar mijn mening over de status van de Amerikaanse democratie is al eerder genoemd hier)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

De kans dat Trump in het Witte Huis blijft lijkt me levensgroot, tenzij de democraten een buitengewoon aansprekende kandidaat uit de hoge hoed weten te toveren. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag:
trolly schreef:Mag ik vragen waar je enthousiasme over de huidige Amerikaanse president op gebaseerd is, Isadora?
Tot nu toe heb ik mogen optekenen dat je er niet van houdt in een kudde mee te lopen, dat je 'smans prestaties op economisch gebied waardeert. Daarnaast heb je gezegd dat hij een mens is — een opmerking die bij mij een zekere aarzeling oproept, maar indien dat zo zou zijn, dan onderscheidt hem dat niet persé van andere mogelijk heel geschikte kandidaten.

Ik gun je graag je voorkeuren, maar ik tast echt in het duister over de vraag waarom je achter deze man zou staan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Waarschijnlijk om dezelfde reden, als waarom al die Amerikanen achter hem staan.
Noem het magie? Noem het orakelkunst? Noem het zijn directe taal?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Magie is mooi natuurlijk (hoewel sceptici beweren dat het allemaal volksverlakkerij is) maar naast de kennelijk ongefundeerde kwaadsprekerij van de Linkse Media ging het je toch om de prestaties en successen?
isadora schreef:Vooral op het feit, dat hij door de (linkse) media zo wordt neergesabeld, terwijl je niets hoort over zijn prestaties/successen, goed zo?
Daarnaast lijkt het wel, dat je achter de kudde dient aan te lopen, en hem moet verguizen.
Ben nooit zo'n kuddemens geweest.
En waarom zou je je eigenlijk laten verleiden met de Trump stampede mee te lopen...?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Minister-President Kemmerich van Thüringen is vandaag dan eindelijk echt afgetreden. Zijn al verdiende salaris van € 92.000 stort hij terug in de staatskas. Het parlement moet nu besluiten of ze een nieuwe stemronde gaan houden voor een minister-president of dat er nieuwe verkiezingen komen. Kanselier Merkel pleit voor dat laatste, de lokale afdeling van het CDU weigert pertinent, gezien de peilingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Durashift »

Handelstekort met China is vorig jaar voor het eerst in lange tijd gedaald, voor de VS, hoorde ik Kees de Kort van de week zeggen.

https://westfrieslandinbedrijf.nl/2020/ ... d-in-2019/

Verder ook een item (half) gehoord op radio 1 over een NL journalist die zijn aversie tegen Trump in de VS wilde toetsen bij zijn groep kiezers.. maar gaandeweg die toetsing tot het besef kwam dat al zijn argumenten tégen Trump vervlogen waren.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

En de uitslag in Ierland is (on)duidelijk: gelijkspel. Zowel de christenrechtse Fine Gael van Taoiseach Leo Varadkar, de liberaal-democraten van Fianna Fáil en de Links-Republikeinse Sinn Féin hebben in de Exitpoll van RTÉ net iets meer dan 22% van de stemmen. Een landverschuiving in de Ierse politiek, en een mogelijk probleem voor Sinn Féin, waarvoor Lijstuitputting in theorie mogelijk is. De echte uitslag laat nog enkele dagen op zich wachten, wat mede komt door het Ierse stemsysteem met eerste en tweede voorkeur.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

trolly schreef:Magie is mooi natuurlijk (hoewel sceptici beweren dat het allemaal volksverlakkerij is) maar naast de kennelijk ongefundeerde kwaadsprekerij van de Linkse Media ging het je toch om de prestaties en successen?
isadora schreef:Vooral op het feit, dat hij door de (linkse) media zo wordt neergesabeld, terwijl je niets hoort over zijn prestaties/successen, goed zo?
Daarnaast lijkt het wel, dat je achter de kudde dient aan te lopen, en hem moet verguizen.
Ben nooit zo'n kuddemens geweest.
En waarom zou je je eigenlijk laten verleiden met de Trump stampede mee te lopen...?
Kijk, ooit was het 2016. Toen wisten we met zijn allen zeker, dat Hillary de volgende president van Amerika zou gaan worden.
Geen twijfel mogelijk.
Grote schrik, ze werd het niet. En iedereen was verslagen.
Sommigen, vooral ter democratischer zijde, dusdanig, dat ze meteen de heksenjacht openden die van de ene beschuldiging naar de volgende afzettingsprocedure leidde, maar ondertussen niks anders heeft opgeleverd, dan dat hij nog steviger in het zadel is komen zitten.
Het moment dat Trump president werd en de hele wereld door stomheid geslagen was, begon ik zijn wandelgangen te volgen.
Ik liep en loop niet met de kudde mee, daar heb niks mee. Ik volg de persoon/president Trump. Je mag het een eenmanskudde noemen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Ach ja...
Maar waar ik nog steeds op wacht is je antwoord op de vraag, wat Trump nou eigenlijk voor elkaar heeft gekregen. Na de overwinning op een mij ook niet erg overtuigende democratische kandidate zie ik een reeks smoezelige affaires waar hij zich met de grootste moeite en geholpen door hoogstwaarschijnlijk illegaal opererende advocaten en partijbonzen uit redt — wat hij telkens als een grote overwinning presenteert, net als zijn ontmoetingen met leiders van discutabele regimes — waarbij hij zo vriendelijk is vitale staatsveiligheidsinformatie te delen.

Welke kudde je kiest is uiteraard geheel aan jou (en zoals Brian opmerkt: je hoeft niet te kiezen — ook al omdat je vermoedelijk geen stemrecht hebt in de USA). Maar laat de feiten en de daden van de Amerikaanse president voor zichzelf spreken.

De bottom line is, dat de republikeinen Clinton probeerden af te zetten omdat hij aan een stagiair friemelde, terwijl ze Trumps daden — nee, niet dat hij hoerenloper is, maar dat hij een bevriend staatshoofd chanteerde om zijn politieke tegenstander een pootje te lichten — met de mantel der liefde bedekken. Als jij achter die koers staat, dan wens ik je eenmanskudde bonne route.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Ik zou zeggen; pak Google erbij en copy and paste "Trump accomplishments"
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nee. Ik wil niet weten wat de grote Trumpkudde vindt, ik probeer uit te vinden waarom de eenmanskudde met de olifanten meeloopt. Maar kennelijk is die vraag niet makkelijk te beantwoorden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten