Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Milco »

Ik vraag mij nu af wat de verdere gevolgen zullen zijn van het faillissement. Kan een deel van de huidige ritten, het materieel en personeel van TCR zomaar overgenomen worden of is dit afhankelijk van de concessie? Naast de lijndiensten in de concessies van de reguliere vervoerders rijdt het bedrijf eveneens besloten schoolvervoer in Almere en ik meen dat dit ook geldt voor Haarlem, maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast heeft TCR een eigen concessie bij Renesse. Ik ben vooral benieuwd wat er met deze "eigen" gebieden van TCR gaat gebeuren.

Mag ik aannemen dat het faillissement ook geldt voor het bij de TCR behorende Connexxion Tours?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door DPDelft »

Voor de Connexxion lijnen waarbij TCR als onderaannemer rijdt is een webpagina aangemaakt: https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/situatie-tcr.

In principe kan Connexxion een ander bedrijf inzetten, alleen moeten er dan zowel personeel als bussen beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Lijn 45 »

Milco schreef:Ik vraag mij nu af wat de verdere gevolgen zullen zijn van het faillissement. Kan een deel van de huidige ritten, het materieel en personeel van TCR zomaar overgenomen worden of is dit afhankelijk van de concessie?
Het zal per concessie verschillen denk ik. Als TCR maar een paar ritten rijdt is het natuurlijk makkelijker om vervanging te regelen. Voor de uiteindelijke gevolgen zullen we waarschijnlijk eerst de eventuele overnames door andere bedrijven moeten afwachten.
Naast de lijndiensten in de concessies van de reguliere vervoerders rijdt het bedrijf eveneens besloten schoolvervoer in Almere en ik meen dat dit ook geldt voor Haarlem, maar dat weet ik niet zeker. Daarnaast heeft TCR een eigen concessie bij Renesse. Ik ben vooral benieuwd wat er met deze "eigen" gebieden van TCR gaat gebeuren.
Ze rijden ook militair vervoer (o.a. rond Amersfoort) en zorgvervoer in Zeeland. Er zijn voor dit soort concessies niet per se lijnbussen nodig, dus een alternatief zal sneller geregeld zijn.
Mag ik aannemen dat het faillissement ook geldt voor het bij de TCR behorende Connexxion Tours?
Helaas wel.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door ArrivaBas »

Zeker in Brabant en Limburg zal Arriva de komende tijd behoorlijke problemen hebben. Hopelijk kunnen bijvoorbeeld Brabant Expres, Sabeh Tours en Kupers waar mogelijk bijspringen. :shock:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Lijn 45 »

In die regio's zou ik ook Munckhof, Van Gompel, Van Driel, Van Dijk, Zwaluw, Snelle Vliet en Spouwen verwachten.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Tom024 »

Lijn 45 schreef:In die regio's zou ik ook Munckhof, Van Gompel, Van Driel, Van Dijk, Zwaluw, Snelle Vliet en Spouwen verwachten.
In de spits rijdt zo'n beetje het complete wagenpark van Van Driel/Van Dijk al voor Arriva.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Chrysa »

Heb het nagevraagd op Twitter, Arriva zegt dat alle ritten die door TCR worden gereden gewoon zullen worden uitgevoerd. Ben benieuwd hoe en wat.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door sirvinniei »

Huh Connexxion Tours is geen onderaannemer van Connexxion?
Ik heb geen onderschrift
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door JordiBrabant »

Chrysa schreef:Heb het nagevraagd op Twitter, Arriva zegt dat alle ritten die door TCR worden gereden gewoon zullen worden uitgevoerd. Ben benieuwd hoe en wat.
De komende zes weken staat het UWV in voor de salarissen van de voormalige medewerkers van TCR, dus die tijd kan er gereden worden, mits de curator natuurlijk een gedeelte van het vermogen, de bussen, beschikbaar stelt aan de chauffeurs.
Als chauffeurs in de tussentijd van baas wisselen, waarvoor ik ze geen ongelijk geef, kunnen er natuurlijk wel ritten vervallen.
Ik vermoed trouwens wel dat er kopers te vinden zijn voor regionale stukjes TCR, maar of alles te verkopen valt?
Voor sommige vervoerders zal het waarschijnlijk wel een strop worden, omdat ze zich ingeschreven hebben op basis van berekeningen met goedkope onderaannemers. Onderaannemers zullen blijven, maar het blijkt dat ze toch niet zó goedkoop kunnen rijden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Stadsbus »

sirvinniei schreef:Huh Connexxion Tours is geen onderaannemer van Connexxion?
Dat was het wel, maar Connexxion had geen interesse meer in Connexxion Tours, dus die verkochten het aan TCR. TCR mocht de naam Connexxion Tours houden, en dat deden ze.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door busfanNL »

Erg lastig. Ik lees dat Arriva en Connexxion de ritten gewoon door laten gaan tot die 6 weken en daarna naar andere oplossingen zoeken.
Een paar vragen:
- Wat gaat er gebeuren met lijn 491 in DMG? Gaan die bussen bij Qbuzz zelf en de 491 in de Qbuzz roosters?
- Wordt al het besloten vervoer overgenomen door andere maatschappijen?

Daarnaast wil ik even zeggen, als grootste TCR fan van het hele forum, hoe vreselijk ik het vind. Zeker voor het personeel maar ook voor mijzelf want ik wou heel graag part-time bij hun werken naast een andere baan die ik wil doen in de toekomst. Gewoon een paar maanden voordat ik 18 wordt gaan ze failliet echt hoe treurig. :(
Nogmaals alle sterkte aan het personeel.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door jelmerrr »

Wat er met die lijn gaat gebeuren is dus nog niet bekend...
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Michael 1988 »

Eerste gegadigden hebben zich inmiddels ook al gemeld voor overname. Of het een volledige overname of gedeeltelijke overname wordt, wordt niet gemeld, evenmin de hoeveelheid gegadigden. Wel wordt gezegd dat er nog naar meer wordt gezocht. Althans volgens Omroep Zeeland
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Tom024 »

Ik durf toch wel een paar euro in te zetten op Arriva Touring.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door bartjemestrom »

Zullen we gewoon afwachten ipv speculaas? Sinterklaas duurt nog 10 maanden :wink:
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Vervoersbedrijf TCR Group vraagt uitstel van betaling aan

Bericht door custermans »

Statler Rail schreef:Hoewel de toon van Custermans wat “stevig” is, zou het mij niet verbazen als er wel een kern van waarheid in de inhoud zit. Het is namelijk een patroon dat ik wel herken uit de sector. TCR is eigenlijk geen OV-bedrijf, maar een taxi- en touringcarbedrijf. Daar zitten echt “cowboys” tussen.

Ik ken TCR niet persoonlijk, maar aangezien ze kennelijk voor veel lagere prijzen rijden dan reguliere vervoerders (anders zouden ze niet overal als onderaannemer rijden), moeten zij toch ergens op bespaard hebben.
20 jaar geleden riep 'ie al dat 'ie de grootste zou worden, ten koste van alles en iedereen, letterlijk, hij lachte medewerkers gewoon uit. Daar heb ik geen seconde medelijden mee. En ja ik ken ze, heb er bij gezeten, pure maffia.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Abus »

Lincoln schreef:-o- :cry: Ik ga de diversiteit op de 104 in HWGO heel erg missen. Voor mij als spotter waren de TCR omlopen het leukste om te spotten omdat er altijd wel wat exotisch op zat. Er is zelfs een keer een bravo amba in Spijkenisse beland.
Mee eens. Het Lowlands-vervoer was ook altijd een huisstijlen-feestje: U OV, Bravo, RNet, een discobus en allerlei oude en nieuwe touringcars.
Abus
Berichten: 439
Lid geworden op: do 25 okt 2018, 20:52

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Abus »

Tom024 schreef:Ik durf toch wel een paar euro in te zetten op Arriva Touring.
Ik weet het niet hoor. Deutsche Bahn heeft Arriva zelf al te koop gezet. Voor Arriva is er tot op heden nog geen koper gevonden. Overname van een failliet bedrijf maakt Arriva niet aantrekkelijker. Arriva zal in Nederland bovendien alle zeilen bij moeten zetten om stevig in de markt te blijven; de concessies in Fryslan, Zuid-Holland-Noord en West-Brabant lopen binnen enkele jaren af.

NB: het klinkt ook niet erg logisch als Arriva onderaannemer wordt van Connexxion.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Durashift »

^^^ door het faillissement vervallen de bestaande contracten.

Bij een overname / doorstart zal de kopende partij natuurlijk wel zo veel mogelijk werk van TCR klanten (eerst de krenten in de pap natuurlijk) willen behouden.. dus moeten er nieuwe contracten gesloten worden. CXX kan dus besluiten om dat niet te doen, als Arriva (mogelijk) de eigenaar wordt.
Moeten ze wel een alternatief hebben..
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door WSM »

Lijn 45 schreef:Ze rijden ook militair vervoer (o.a. rond Amersfoort) en zorgvervoer in Zeeland. Er zijn voor dit soort concessies niet per se lijnbussen nodig, dus een alternatief zal sneller geregeld zijn.
Inderdaad. Vroeger had defensie voor dat soort vervoer viertonners en afgeragde VW-busjes :P.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Statler Rail »

Durashift schreef:^^^ door het faillissement vervallen de bestaande contracten.
Nou, niet helemaal. Een tijdje terug nog zelf mogen ondervinden toen ik een contract met een touringcarbedrijf wou opzeggen dat failliet ging. Dus op de dag van het faillissement naar het bedrijf gereden, opzegbrief overhandigd aan de directie. Maar toen kwam de curactor, en die accepteerde de opzegging niet, en verwees naar een "afkoelingsperiode" waarin je geen rechtshandelingen mag verrichten die de kans op een doorstart verkleinen. Als het bedrijf vervolgens een doorstart maakt (bijvoorbeeld door een overname), dan blijven de contracten gewoon in stand.

TCR is een groot faillissement. Reken maar dat het enorm onoverzichtelijk is, met 25 dochtervennootschappen en een enorme hoop aan contracten en verplichtingen. Ik verwacht niet dat één partij het overneemt, maar dat de dochterbedrijven afzonderlijk verkocht of geliquideerd worden.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Chrysa »

WSM schreef: afgeragde VW-busjes :P.
Dan is er toch niks veranderd? *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Hainje »

_O-
🍉
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door WSM »

Chrysa schreef:
WSM schreef: afgeragde VW-busjes :P.
Dan is er toch niks veranderd? *O*
Hebben ze bij TCR nog olijfgroene T3's dan? *bus*
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Vervoersbedrijf TCR Group failliet verklaard *10-2

Bericht door Durashift »

Statler Rail schreef:
Durashift schreef:^^^ door het faillissement vervallen de bestaande contracten.
Nou, niet helemaal. Een tijdje terug nog zelf mogen ondervinden toen ik een contract met een touringcarbedrijf wou opzeggen dat failliet ging. (..) Als het bedrijf vervolgens een doorstart maakt (bijvoorbeeld door een overname), dan blijven de contracten gewoon in stand.
.
Okay, ik was iets te stellig. Maar met een insolventieclausule of een beroep op artikel 37 van de faillissementswet zal dit wel mogelijk zijn.

https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... ogle.nl%2F
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten