Er gaat op
Asd,
Ass,
Hwzb,
Hlms,
Hlm en
Zvt crowdmanagement ingezet worden. Er wordt voor telkens maar een beperkte hoeveelheid reizigers op het perron toegelaten, zodat het niet vechten om nog in de trein te komen wordt. Hierdoor gaat de bijzondere situatie ontstaan dat 's ochtends de treinen vanaf
Asd niet vol mogen vertrekken, omdat er nog ruimte vrijgehouden moet worden voor extra reizigers op de volgende stations.
Op Zvt zal 's ochtends iedereen uitstappen in het midden, en eventuele instappers vanaf de zijperrons. 's Middags zal dit omgekeerd zijn. Daarnaast zal er in ieder geval rond
Zvt met dubbele bezetting gereden worden, waardoor de mcn niet door de massa naar de andere kant hoeft te lopen.
Men heeft ervoor gekozen om de hele dag 12x/u te blijven rijden, ook in de 'dalperiode' omdat het logistiek te ingewikkeld gevonden wordt om tussendoor er treinen uit te halen. Het wordt dan ook inderdaad 12x/u
Asd-
Zvt, waarbij de treinen vanuit Uitgeest moeten kopmaken op spoor 8, en vanuit Leiden op spoor 1 (met enkelspoor rijden t/m Hg).
Buiten het spoor wordt er gerekend met velen die zouden moeten gaan fietsen vanaf Langevelderslag, Hoofddorp en IJmuiden. Ik ben benieuwd wat hier gebeurd als het iets minder mooi weer is (wind, regen, ...).
Ook heb ik nog niets langs zien komen van wat Connexxion van plan is, ook niet in het mobiliteitsplan. Lijn 81/84 zal in ieder geval niet/nauwelijks kunnen rijden, aangezien de N200 tussen Bloemendaal aan Zee en Zandvoort volledig afgesloten zal zijn (t/m fietsverkeer aan toe). Lijn 80 kan mogelijk wel langs de afsluitingen op de N201, maar daarvan is vooral de vraag of dit wenselijk is i.v.m. de beperkte capaciteit van deze lijn.