Kort buitenlands nieuws

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Reiziger Delft »

Mee eens, daardoor gaat er een rechtstreekse trein van Oslo naar Narvik rijden. :D :pos: Nu moet je nog overstappen in Trondheim. (En ik weet dat je het sarcastisch bedoelde :wink: )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Een rechtstreekse trein van Oslo naar Narvik? :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Dat Vy deze aanbesteding heeft gewonnen leidt ertoe dat SJ uit kostenoverwegingen stopt met de nachttreinen uit Göteborg naar Lapland :(

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ ... -laggs-ner
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Reiziger Delft »

Meltrain schreef:Een rechtstreekse trein van Oslo naar Narvik? :shock:
Ik bedoel Bodø. :)
gpvos
Berichten: 590
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door gpvos »

PHS schreef:Dat Vy deze aanbesteding heeft gewonnen leidt ertoe dat SJ uit kostenoverwegingen stopt met de nachttreinen uit Göteborg naar Lapland :(
Misschien zou Vy deze ook kunnen gaan rijden, en misschien heeft SJ nu zelfs een paar rijtuigen over...
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Snälltåget overweegt nu een seizoensdienst in te leggen tussen Duved en Göteborg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Verslag van SRF Rundschau over een staatsbezoek van de Zwitserse bondspresidente Simonetta Sommaruga aan de Oostenrijkse evenknie Alexander Van der Bellen. De Zwitserse presidente doet de Oostenrijkse collega na, en reisde per nachttrein naar Wenen en terug. De Zwitserse schreeuwpartij SVP klaagt over inefficiëntie, terwijl de president juist een pleidooi houdt voor de nachttrein.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door diederickx »

De veelgeplaagde lijn van Perpignan naar Villefranche gaat op 6 april deels open, namelijk tot Ille-sur_Têt. bron
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Ik krijg een foutmelding quatre-cent-quatre als ik op je link klik :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door T-hijs »

Bij mij werkt de link gewoon...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Suus »

Tja, ik kan er ook niets aan doen?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Misschien kan uwen kuisheidsfilter de tetten niet aan? :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Zo beter?

De heropening tot Villefranche wordt, zoals in het artikel wordt uitgelegd, beperkt door een landverschuiving die op 27 januari plaatsgevonden heeft. Daarover een boeiende passage bij France 3 Occitanie, want heropening tot Prades (laatste halte voor de landverschuiving) is niet toegelaten door de SNCF of door de Nationale overheid. In Millas (plaats van het ongeval) gaat de betreffende overweg voor de heropening nog aangepakt worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

VIA Rail suspend toutes ses liaisons; le CN ferme son réseau ferroviaire dans l’est du Canada
Le transporteur VIA Rail a suspendu jeudi toutes ses liaisons à travers le pays après la décision du Canadien National (CN) de fermer son réseau dans l’est du Canada, dans la foulée du blocus mené par des groupes d'autochtones.
Bron en meer: Journal de Montréal

Nieuws uit een deel van de wereld waar nauwelijks OV-nieuws vandaan komt: sinds een paar dagen liggen vrijwel alle treinen van de Canadese nationale spoorvervoerder VIA Rail stil. Oorzaak hiervoor zijn grootschalige protesten door de inheemse bevolking, na plannen van de regering voor een nieuwe gaspijnlijn door inheems gebied in Brits Columbia. De manifestanten blokkeren op veel plekken cruciale spoorlijnen, waaronder de transcontinentale spoorlijn. De crisis lijkt voorlopig niet opgelost te kunnen worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door reisthijs »

Een deel van de wereld waar ze gelukkig niet alleen maar Frans kunnen, ik vind dit toch wat makkelijker te lezen: www.cbc.ca
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door ICE11 »

406 002 is vandaag in Aachen gedoopt op de naam "Euregio Maas-Rhein".

https://www.antenneac.de/artikel/ice-ta ... 05171.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Frequentie van nachttrein wordt opgetrokken
Vanaf december zal de nachttrein tussen Brussel en Oostenrijk vaker uitrijden. Dat is een rechtstreeks gevolg van het succes van de eerste maand, aldus de Oostenrijkse spoorwegmaatschappij ÖBB.

Bijna een maand geleden reed de eerste nachttrein uit. Sindsdien zit bijna elke wagon tussen Brussel en Wenen vol. Ook komende week zijn alle bedden gereserveerd. “Het was een goede beslissing om deze dienst uit te rollen”, zegt ÖBB-woordvoerder Bernhard Rieder in de krant La Capitale.
Bron en meer: Bruzz
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Een privérijtuig voor 89,90, ik zeg goeie deal! :shock:

En verder natuurlijk goed nieuws enzo *O* *O* *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

Er is afgelopen nacht een aanrijding geweest tussen een goederentrein en een personentrein in het station van Würzburg:

https://www.infranken.de/regional/wuerz ... 61,4881892
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Het is geen spoornieuws, maar wel nieuws voor mensen die graag per spoor naar of door Rusland willen: Rusland gaat per 2021 de visumeisen verder versoepelen door een online aan te vragen e-visum van US$ 50 te introduceren. Er zijn nu al e-visas voor Kaliningrad, Sint-Petersburg en de oblasten in het verre oosten van Rusland. Het nieuwe e-visum is straks in héél Rusland geldig, en dus bijvoorbeeld geschikt voor een tocht met Trans-Siberië Express. Nederland mag hoogstwaarschijnlijk meedoen - ondanks MH17 - de Britten en Amerikanen daarentegen niet.

Bron: https://www.independent.co.uk/travel/ne ... 42681.html

Toch maar eens wat serieuzer na gaan denken over een bezoek aan het land van ome Vlad :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Aking »

*O* *O* *O*
PHS

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door PHS »

Soortgelijk nieuws over Turkije: dit land schaft m.i.v. volgende maand het visum voor onder andere Nederlanders af. Voorheen moest je een e-visum kopen voor ca. 30 euro. Nog een democratisch land wat je gemakkelijker kunt bezoeken.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Z2N »

Dan kan ik voortaan op mijn beide paspoorten visumvrij naar Turkije! *O*

Mits ik naar Turkije zou willen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door en-es »

http://salzburg24.at/news/oesterreich/c ... t-83897986
Oostenrijk zet het treinverkeer naar/van Italie via Brennero stil vanwege vermoedens over coronavirus.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Kort buitenlands nieuws

Bericht door Mikos »

Ik ben erg benieuwd hoe dit zich gaat evolueren; het is onduidelijk wie de 'patient Zero' is en hoe het virus ineens in Italië is verschenen. Treinen zijn een prachtige manier om mee te reizen, maar brengen ook vele mensen bij elkaar. En met de huidige situatie is dat natuurlijk wat minder wenselijk. Nu maar hopen dat het de kop ingedrukt kan worden en dat de beperkingen snel opgeheven kunnen worden, er ontstaat toch lichtelijk paniek op deze manier.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten