Verbouwing station Utrecht Centraal

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Zat er boven niet ook een plee? Of is dat alleen een nachttoilet?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door isadora »

Ik zie een Sanifair-toiletten-dinges ter hoogte van het GWK:
https://www.ns.nl/stationsinformatie/ut ... lattegrond
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Nee, het is bar en boos geworden, op dit vlak, voor de OV reiziger of passant die niks met de NS van doen heeft.. voor een toiletbezoek op het station. :N
Ik wil niet zeiken, maar vroegâh toen alles nog gewoon gezellie was waren er daar zat donkere hoekjes waar je op een junk kon pissen -o-

Een beetje durf, initiatief en improvisatie, jongelui!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

De junks zijn redelijk opgeruimd, maar nog steeds genoeg cameravrije hoekjes hoor *O*
isadora schreef:Ik zie een Sanifair-toiletten-dinges ter hoogte van het GWK:
https://www.ns.nl/stationsinformatie/ut ... lattegrond
Jamaar dat is binnen de poortjes dus dan moet je inchecken en kost geld en een chipkaart en meer van zulks :Y
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door en-es »

Tja, ik weet nog dat de toiletten op Utrecht CS vroeger in een of ander kelder zaten. Dan zijn de huidige toiletten een verbetering.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Nou ja, een kelder boven de perrons. Dat was toch nog best wel een staaltje bouwtechnisch vernuft hoor :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Aking schreef:Zat er boven niet ook een plee? Of is dat alleen een nachttoilet?
Ja, er zit aan de zijkant van de Bistrot een toilet waar je niet voor door de poortjes hoeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door JordiBrabant »

The out of the box denkende methode om op Utrecht Centraal (vlug) naar het toilet te kunnen: Vindt een trein die even staat te keren ofzo en check of hij een biotoilet heeft dus geen koker lozend op het spoor. In die trein kun je naar hartelust naar de WC voor nop, je moet er alleen op tijd uit zijn anders duurt het toiletbezoek als nog lang.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door trolly »

Staan die treinen dan buiten de poortjes?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Aking »

Op OZ, de landstraat en de Cartesiusweg wel :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door trolly »

Klopt. Maar...
Durashift schreef:Nou, het is maar wat je 'iets verder' vind.. :?

Ik heb dat laatst moeten doen, met hogenood... :twisted:

Buitenom omlopen , plein over en HC binnen (welke kant? Links of rechts want daar staat nog geen bord..).. Ik wist van een vorige keer dat ik links moest aanhouden. Even verderop roltrap naar beneden en dan rechtsaf naar de parkeergarage, want daar op -1 zit rechts de 2theloo toiletvestiging.. die gewoon om 20 uur sluit.. Ik was nog net op tijd.. :X

Nee, het is bar en boos geworden, op dit vlak, voor de OV reiziger of passant die niks met de NS van doen heeft.. voor een toiletbezoek op het station. :N
...ik vraag me af of die bestemmingen nog binnen Durashifts actieradius bij hoge nood vallen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Durashift »

Kijk, trolly begrijpt mij :pos:

Heeft dat restaurant buiten de poortjes (bovenin) dan een openbaar toilet? Of hangt er dan een bordje met de tekst: consumptie verplicht :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Suus »

Nee, het toilet zit buiten het restaurant en je krijgt dan een waardebon van 50 cent die je bij Bistrot weer kan inwisselen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Durashift »

Aking schreef: (...)
isadora schreef:Ik zie een Sanifair-toiletten-dinges ter hoogte van het GWK:
https://www.ns.nl/stationsinformatie/ut ... lattegrond
Jamaar dat is binnen de poortjes dus dan moet je inchecken en kost geld en een chipkaart en meer van zulks :Y
Klopt. Al staat op deze plattegrond wel duidelijk dat het toiletgedeelte binnen dat gebouw binnen de poortjes valt. Echter, volgens deze tekening zou je 'poortjesloos' er omheen kunnen lopen via de 'photome'/ zuidelijke spoorkant. Helaas, men is daar vergeten de poortjes in te tekenen. :cry:

*********

Plattegrond op het busplatform A vertelt weer een ander beeld.. Toiletgebouw op het station loopt door tot voorbij de poortjes..


https://i.imgur.com/q32Pyll.jpg
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door OVinspecteur »

Op het busstation aan de Jaarbeurszijde zijn ze eindelijk op het idee gekomen om de dranghekken tussen de perrons (tegen overstekend wild)) te vervangen door een vaste constructie. *bus*

Nu nog een metselwerkje zetten tegen die smerige betonwand aan de spoorzijde en dan zou het daar zowaar ergens op beginnen te lijken.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Durashift »

Beetje verf erop spuiten kan ook.. :wink:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door Durashift »

Nieuws over de roltrappen Jaarbeurszijde:
De gemeente Utrecht gaat het onderhoud en de reparaties van roltrappen op het Jaarbeursplein uitbesteden aan het bedrijf dat die trappen volgend jaar ook moet gaan vervangen. Dat schrijft het college in een brief aan de gemeenteraad.

De roltrappen op het plein worden al jarenlang geplaagd door storingen. Eerder dit jaar werd duidelijk waardoor dat komt: de trappen zijn namelijk niet geschikt voor gebruik in de buitenlucht. Daarnaast zou er te weinig periodiek onderhoud zijn uitgevoerd en zouden de roltrappen niet zijn ingepakt tijdens bouwwerkzaamheden aan het plein. Dat veroorzaakte vuil in de trappen. Daarop werd besloten de roltrappen te vervangen.(..)
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2067067/

Wat mij dan verbaast: naar mijn idee sluit je met een leverancier van dergelijke installaties ook een servicecontract af, zeker ook omdat er een garantietermijn op zit.. Het artikel lees ik alsof dat nu niet zo zal zijn. Dus, bijvoorbeeld, leverancier Kone levert de roltrappen maar Otis doet dan het onderhoud ervan.. Beetje rare zaak, m.i.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Bericht door AppleMoose »

Nog erger vind ik dat je voor buiten roltrappen koopt die niet voor buiten geschikt zijn :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten