Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

En zijn er ook al concrete plannen wanneer dat gaat gebeuren?
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Maxim schreef:Aannames zijn dodelijk
:Y Zo had ik een keer een chauffeur die me wist te vertellen dat er - van horen zeggen -15-meter VDL bussen zouden komen, nee niet de Setra. Echt VDL'ers. Zou wel leuk zijn geweest, 87 met een 15-meter tunnelbus. Maar goed, dat even terzijde.
Tom98 schreef:En zijn er ook al concrete plannen wanneer dat gaat gebeuren

En blijven die paar VDL'ers en Setra's dan echt puur en alleen op de 50 rijden? Of zou je zomaar een verdwaalde U-linker tegen kunnen komen op een 298 of x80?

Trouwens, tram 22 rijdt weer niet *O* Waarom weet ik alleen niet.
EDIT: Defecte bovenleiding...
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Hoe staat het trouwens met de Ebuscos?
Er werd eerst gezegd dat ze op de reguliere streekdienst zouden rijden maar ik heb later ook gehoord dat ze vanuit de nieuwe stalling bij Westraven de 34 en/of 50 zouden gaan doen, dus worden die U-link of gewoon het standard geel?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ferdinand »

Iemand zicht op of lijn 34 inmiddels een beetje loopt?
In het weekend zit er in ieder geval heel weinig volk in. Tussen Vollenhove en Amersfoort is er nog wel wat volk dat vroeger met de 52 meeging, maar verder is het erg rustig.

Die extra bussen tussen Vollenhove en Westraven zijn sowieso onnodig in het weekend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

teun schreef:Hoe staat het trouwens met de Ebuscos?
De Ebusco's gaan inderdaad op U-link 34 en 50 rijden. En ongetwijfeld ook op de andere lijnen van U-link op tijden dat ze niet geleed rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door TimoD »

teun schreef:Hoe staat het trouwens met de Ebuscos?
Er werd eerst gezegd dat ze op de reguliere streekdienst zouden rijden maar ik heb later ook gehoord dat ze vanuit de nieuwe stalling bij Westraven de 34 en/of 50 zouden gaan doen, dus worden die U-link of gewoon het standard geel?
Op stalling Zeist komen rond de 20 elektrische wagens te staan.

Ik heb zaterdag in m'n eentje in de 34 gezeten van Vollenhove tot de Uithof. Lijkt nog geen succesnummer dus. De avondverbinding Uithof-Vollenhove doordeweeks wordt onderhand wel wat beter gebruikt. Overstap vanaf de Heuvelrug wordt vaak geprobeerd, maar zo lang de 50 eigenlijk altijd pas aankomt ná vertrek van de 34 zullen mensen dat ook wel afleren... Als ik 'm zelf rijd wacht ik altijd even op de 50, maar uit de uitzinnige bedankjes die je dan krijgt valt wel op te maken dat dat lang niet altijd gebeurt. :')
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Het helpt ook niet mee dat wij (Syntus) niet via het kort verkeer rechtstreeks kunnen praten met U-OV bussen. Onderling kunnen we dat wel, maar als wij een overstapper hebben voor bijvoorbeeld de 34, dan moet dat via de verkeersleiding. Laatst had ik dus een overstapper, maar die gaf dat een halve minuut voor de Jordanlaan aan. Dan ben je dus te laat, omdat de verkeersleiding niet zo snel kan schakelen met U-OV. Met zo'n ''bakkie'' kan je nog even zeggen ''34 wacht heel even, ik heb nog iemand voor je'', en dan blijft 'ie even een halve minuut staan. Wellicht handig om dit een beetje op elkaar af te stemmen, anders blijf je het probleem houden :')
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

In 2021 wordt Ulink pas uitgebreid naar het weekend (en 's avonds?)
Denk dat er dan pas dus 12m bussen ondergespoten worden.
bron: https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... v_2019.pdf pp. 36
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Dat gaat niet gebeuren, de Ebusco's komen nog dit jaar in dienst. Waren die niet al in Europa gesignaleerd?
Voor lijn 50 komen ze gewoon in U-Link kleuren.
De lage nummers uit de 16xx- en de hoge uit de 187x-reeks?

Hoeveel gele 12 en 18 meters worden er eigenlijk grijs?
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Stadsbus »

Lijn 45 schreef:Dat gaat niet gebeuren, de Ebusco's komen nog dit jaar in dienst. Waren die niet al in Europa gesignaleerd

2 weken geleden stonden de nieuwe bussen in Antwerpen, nu zullen ze dus wel in Deurne bij Ebusco staan.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door dennistd »

Tom98 schreef:Het helpt ook niet mee dat wij (Syntus) niet via het kort verkeer rechtstreeks kunnen praten met U-OV bussen. Onderling kunnen we dat wel, maar als wij een overstapper hebben voor bijvoorbeeld de 34, dan moet dat via de verkeersleiding. Laatst had ik dus een overstapper, maar die gaf dat een halve minuut voor de Jordanlaan aan. Dan ben je dus te laat, omdat de verkeersleiding niet zo snel kan schakelen met U-OV. Met zo'n ''bakkie'' kan je nog even zeggen ''34 wacht heel even, ik heb nog iemand voor je'', en dan blijft 'ie even een halve minuut staan. Wellicht handig om dit een beetje op elkaar af te stemmen, anders blijf je het probleem houden :')
Heeft QBuzz Utrecht geen kort verkeer dan? Met QBuzz GD (Ommen) lukt het wel gewoon namelijk.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Ik heb gehoord dat zij dat in Utrecht inderdaad niet hebben, maar dat het bij hen onderling ook allemaal digitaal gaat (tekstberichten?). Wij kunnen bijvoorbeeld in Wageningen gewoon met Arriva praten en op Utrecht CS ook met de Brabantliner, maar met U-OV helaas niet.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Alex99 schreef: En blijven die paar VDL'ers en Setra's dan echt puur en alleen op de 50 rijden? Of zou je zomaar een verdwaalde U-linker tegen kunnen komen op een 298 of x80?
Volgens de omloop zullen ze alleen op lijn 50 rijden. Maar als je moet kiezen tussen geen bus of de verkeerde bus... het gaat vast een keer gebeuren :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Alex99 schreef:En blijven die paar VDL'ers en Setra's dan echt puur en alleen op de 50 rijden? Of zou je zomaar een verdwaalde U-linker tegen kunnen komen op een 298 of x80?
Op alle lijnen waar Bunnik en Ede op rijden zou je dat moeten kunnen treffen. Op De Klomp zitten er zo te zien geen koppelingen tussen 50 en andere lijnen, dus als het misgaat is dat al bij vertrek uit de stalling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Maxim »

Er zijn in omlopen sowieso geen koppelingen tussen 50 en andere lijnen.
Alex99
Berichten: 66
Lid geworden op: do 13 sep 2018, 09:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Alex99 »

Dat wordt dus een zeldzaamheid, die hopelijk een keer gespot (en op camera gezet) kan worden :P

Nu ik toch van alles aan het vragen ben, komt er nog iets in het interieur waar je de U-link-branding aan kan herkennen (bijvoorbeeld andere route-infokleur)?
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Nou, wat ik gelezen heb is dat de lijnfilms ieder hun eigen U-link kleur hebben en dat dit dus ook in de routedisplay’s in de bus geldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Bij U-OV klopt dat ja, maar in de Syntus-bussen zitten überhaupt geen kleurendisplays en ik vraag me af of dat zeker bij de Setra's een beetje in te bouwen valt.

In het kader van de rituitvoeringsperikelen… vandaag had de Pouw-slag op de X80 weer eens geen actuele reisinfo (terwijl die bij alle andere Pouw-bussen prima werkte). Zal toch niet dat die weer niet gereden is.
Nou was het vandaag ook wel niet bepaald druk, had op m'n terugreis een privébus van Veenendaal-De Klomp tot Woudenberg De Poort :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
omaylie
Berichten: 456
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door omaylie »

Daniel schreef:Bij U-OV klopt dat ja, maar in de Syntus-bussen zitten überhaupt geen kleurendisplays en ik vraag me af of dat zeker bij de Setra's een beetje in te bouwen valt.
Bij Syntus Utrecht zijn er wel bussen met kleurendisplays (in de nieuwste BYDs). Alleen worden ze tot nu toe nog niet gebruikt om kleuren te laten zien. Maar wie weet...
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Die hebben in ieder geval ook geen kleur als ze 50 naar de Klomp filmen.
Dat wordt dus een zeldzaamheid, die hopelijk een keer op de camera gezet kan worden.
Ik vrees dat dat vaker gaat gebeuren dan je denkt. :P

Is er overigens een Rošero waarvan de klok binnen klopt? Bij de busjes waar ik de afgelopen weken in heb gezeten stonden de klokken tussen 0:00 en 2:00. :')
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door MdJ »

omaylie schreef:
Daniel schreef:Bij U-OV klopt dat ja, maar in de Syntus-bussen zitten überhaupt geen kleurendisplays en ik vraag me af of dat zeker bij de Setra's een beetje in te bouwen valt.
Bij Syntus Utrecht zijn er wel bussen met kleurendisplays (in de nieuwste BYDs). Alleen worden ze tot nu toe nog niet gebruikt om kleuren te laten zien. Maar wie weet...
Passen de BYD's wel onder het tunneltje van De Klomp?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5259
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Nee, ze zijn even hoog als de Setra's.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef:Is er overigens een Rošero waarvan de klok binnen klopt?
Die klok geeft de rijtijd weer denk ik zo: gisteravond was een zeldzaam geval dat ik de bus naar huis nam (lopen is namelijk doorgaans sneller dan de omweg van lijn 9 naar halte Van Stolbergpark) en in die Rosero begon de tijd op 0.00 bij vertrek van het station en liep deze vervolgens rustig op gedurende de rit :mrgreen:

Overigens is er kennelijk wat aann de hand bij Pouw: lijn 106 is vandaag vanaf 16.50 uur tot 20.00 uur uitgevallen aldus een melding van Syntus.

Iemand trouwens nog gezien wat er op lijn 882 rijdt deze week? Het blijkt een voertuig zonder realtime info te zijn, dus vermoed gewoon een willekeurig taxibusje zoals wel vaker op pendelbussen is ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
StefanRijnhoutjes
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door StefanRijnhoutjes »

StefanRijnhoutjes schreef:Lijn 44 wordt eindelijk na lange tijd klagen van mensen, met groter materiaal gereden. Toch loopt dat lijntje schijnbaar beter dan men had verwacht met 8 persoonbussen
Trouwens wordt nu lijn 46 gewoon met een amba gereden dus terug naar uov, schijnbaar een tussentijdse stille materiaalwijziging geweest.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door wwijker »

Lijn 87 in Veenendaal loopt nog niet echt lekker. Regelmatig uitval of grote vertragingen. Zo werd vanmorgen om kwart voor acht Petenbos overgeslagen waarschijnlijk doordat de buschauffeur verkeerd reed door rechtstreeks naar Veenendaal centrum te rijden ipv via Petenbos. De enkele reiziger gaf het na een kwartier wachten maar op en ging te voet verder. Vanavond was de bus die om half 7 door Petenbos moet komen ook nergens te bekennen (op Ovzoeker ook niet, waarschijnlijk in zijn geheel uitgevallen..). De bussluis werkt ook nog niet altijd goed in Petenbos, dit zorgt ook nog wel eens voor bijzondere taferelen (Vorige week is een bus gekeerd en teruggereden over de Brinkersteeg. Best knap om daar te keren, behoorlijk krap.)

Dit alles helpt natuurlijk niet om de reizigers te trekken naar deze nieuwe lijn, want druk is het zeker nog niet in de bussen. De dienstregeling helpt trouwens ook niet. Midden in de ochtendspits zit een gat van 40 minuten. Maar er zijn al wel wat mensen die de haltes in Petenbos weten te vinden gelukkig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten