Alstom en Bombardier praten over treinfusie

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Alstom en Bombardier praten over treinfusie

Bericht door Mikos »

Alstom en Bombardier praten over treinfusie

17 februari 2020

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Canadese vliegtuig- en treinenbouwer Bombardier praat met het Franse Alstom over een fusie van de treintakken van de twee bedrijven. Dat hebben de bedrijven bevestigt, nadat berichten over een ophanden zijnde fusie al langer de ronde deden. Een eventuele deal heeft naar schatting een waarde van 7 miljard dollar.

Grote treinfabrikanten proberen al langer een vuist te maken tegen de toenemende concurrentie uit China. Eerder praatte Bombardier al eens met Siemens om de treintakken samen te voegen, maar de Duitsers besloten voor een fusie met Alstom te gaan. Dat samengaan werd echter tegengehouden door de Europese Commissie.

Bron en meer...
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie

Bericht door Statler Rail »

"Toenemende concurrentie uit China"... Die 3 treinstellen in Tsjechie?

Minder treinbouwers = duurdere treinen = slechte zaak voor ontwikkeling van het spoorvervoer
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie

Bericht door sirvinniei »

Als Alstom en Bombardier via een fusie meer schaalvoordeel krijgen en daardoor goedkoper kunnen produceren (in concurrentie met goedkope chinese treinen) is dat alleen maar mooi toch?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie

Bericht door Suus »

Ik zit mij eerder af te vragen waarom Alstom dit zou willen? Met de spoorafdeling van Bombardier gaat het erg slecht, wel gevulde orderboeken maar de productie gaat langzaam en levert slechte kwaliteit af. Volgens mij wil je die ellende niet in je bedrijf hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie

Bericht door trolly »

Voorziet Alstom wellicht een afnemende vraag? Of gaat het uiteindelijk gewoon over de inkoopprijs van de grondstoffen? Als je staal voor duizenden treinen tegelijk inkoopt schijn je toch een beter prijs te krijgen dan die ze mij bij de ijzerhandel op de hoek in rekening brengen, dus dat scheelt vast. Die treinen zullen er in ieder geval niet duurder van worden, want dan is de keus voor een Chinese trein natuurlijk snel gemaakt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie

Bericht door Suus »

Maar hoewel de Chinezen een aantal keren een aanbod hebben gedaan in Europa zijn er nu geloof ik pas twee of drie keer Chinese treinen gekocht. De West-Europese industrie heeft volgens mij meer te vrezen van Polen, waar PESA en NEWAG de markt bestormen met relatief goedkope treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Alstom en Bombardier praten over treinfusie

Bericht door Reiziger Delft »

Die bij DB al bijna uit elkaar trillen van ellende.

Hitachi heeft recent AnsaldoBreda overgenomen. Daar is de kwaliteit daarna beter geworden toch? Kan hier ook gebeuren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten