Korte vragen
Re: Korte vragen
Aangezien Zwolle 1 van de startpunten van de railcatering is is dat niet gek :Y
Re: Korte vragen
Ik kom er opeens achter dat bij internationaal reizen de kortingsperiodes anders zijn, met "spits" tussen 4 en 9 uur en "dal" van 9 tot 4 uur. Dus geen "vroege-ochtend-dal" en geen "middagspits". Dat hadden ze me wel eens eerder mogen vertellen. :o Zie de tabel hier.
Stel nu, ik koop via de NS-International-app of via de NMBS-International-app een e-ticket Nijmegen-Visé met 100% korting in NL voor €2,60, ga om 17:00 uur reizen met e-ticket en niet ingecheckte Flex DalVrij en open om 18:00 uur in Eindhoven een poortje met behulp van dat e-ticket. Dan bedrieg ik de boel natuurlijk. (Hoewel, wie zegt dat ik niet van plan ben mijn reis op een later tijdstip voort te zetten?) Maar zou dat goed gaan? (Puur hypothetisch natuurlijk, want laatst heb ik dus twee uur in Eindhoven doorgebracht en voorlopig ben ik dat niet wéér van plan.)
Stel nu, ik koop via de NS-International-app of via de NMBS-International-app een e-ticket Nijmegen-Visé met 100% korting in NL voor €2,60, ga om 17:00 uur reizen met e-ticket en niet ingecheckte Flex DalVrij en open om 18:00 uur in Eindhoven een poortje met behulp van dat e-ticket. Dan bedrieg ik de boel natuurlijk. (Hoewel, wie zegt dat ik niet van plan ben mijn reis op een later tijdstip voort te zetten?) Maar zou dat goed gaan? (Puur hypothetisch natuurlijk, want laatst heb ik dus twee uur in Eindhoven doorgebracht en voorlopig ben ik dat niet wéér van plan.)
Re: Korte vragen
Zover ik begrepen heb is het vooral Zwolle - Almere en daarna Zwolle - Utrecht.PHS schreef:Op Utrecht - Zwolle v.v. en Arnhem - Zwolle v.v. ook regelmatig railcatering. Ik heb de indruk dat er regelmatig een rondje via Zwolle wordt gemaakt.
Zwolle - Arnhem tref ik ze eigenlijk alleen een enkele keer tussen Deventer en Zwolle. Volgens mij heeft zelfs Zwolle - Assen nog vaker Railcatering dan Zwolle - Arnhem.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Zwolle - Utrecht komt juist zeer geregeld voor, er zit immers ook een standplaats voor de railcatering op Utrecht Centraal. Incidenteel kom ik ze ook wel tegen op de treinen naar Enschede, maar dat zou toeval kunnen zijn bij werkzaamheden met een omreisroute naar Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
En naar Eindhoven kun je ze ook treffen vanuit Utrecht.
Re: Korte vragen
Kan ik een kaartje met 100% korting DE (dus tot de grens) én 40% korting NL uit de automaat trekken? Of kan dat alleen bij het loket/online?
Re: Korte vragen
Voor Belgistan kan het in ieder geval zeker niet, dus ik neem aan dat het voor Germanistan ook niet kan. Ik kan het rond twee uur even voor je uittesten.
Re: Korte vragen
Dan bin ich schön unterwegs, maar danke fürs angebot *O*
Re: Korte vragen
Volgens mij zijn plaatsbewijzen tot de grens niet aan de automaat te krijgen. Tenminste, ik denk niet dat bijv. Venlo grens en Emmerich grenze tot het assortiment behoren.
Re: Korte vragen
Daarvoor is dus de 100% korting optie. Dan koop je een kaartje naar het grensstation met 100% korting en dan krijg je een kaartje vanaf de grens. Maar tot de grens kan niet in de automaat, want buitenlandse korting kent ie niet.
Terug kun je dus wel een kaartje Bentheim - Utrecht met 100% NL kopen en dan krijg je een kaartje Bentheim - grens
Terug kun je dus wel een kaartje Bentheim - Utrecht met 100% NL kopen en dan krijg je een kaartje Bentheim - grens
Re: Korte vragen
De kaartautomaten van NS kunnen behalve RailPlus geen buitenlandse korting geven. Het loket kan dit wel, maar daar krijg je boekingskosten erbij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Sinds de kaartautomaat ook voor buitenlandse kaartjes €1 toeslag rekent, is online sowieso het devies.
Re: Korte vragen
Lopend aangekomen bij Ahp zag ik dat Breng mijn vaste trein naar Dtc er (alweer) uitgegooid had. Dus heb ik weer uitgecheckt, naar Spoor 1 gelopen, en weer ingecheckt. Ik weet namelijk dat dié trein omloopt via Ah, en dat daar in de spits heul veul reizigers van gebruik maken. Dus komt er zo een heul vol perron. En een heul vol perron op Ahp. En dan mag ik staan tot, in ieder geval, Zv. En daar had ik geen zin in.
Toen de Arrivatrein rechtsrijdend over de wissel links binnenliep, ik comfortabel op een zitplaats plaatsnam, om rustig glunderend de balkons en gangpaden te zien vollopen, vroeg ik me toch af:
- Moet ik eigenlijk wel uit- en inchecken? Want ik maak meer tariefkilometers.
- Kan het systeem zien dat ik heb omgelopen via Ah? Maakt mij niet uit, de baas betaalt, maar toch.
En ja, dit is geen korte vraag, waarvoor excuses.
Toen de Arrivatrein rechtsrijdend over de wissel links binnenliep, ik comfortabel op een zitplaats plaatsnam, om rustig glunderend de balkons en gangpaden te zien vollopen, vroeg ik me toch af:
- Moet ik eigenlijk wel uit- en inchecken? Want ik maak meer tariefkilometers.
- Kan het systeem zien dat ik heb omgelopen via Ah? Maakt mij niet uit, de baas betaalt, maar toch.
En ja, dit is geen korte vraag, waarvoor excuses.
Laatst gewijzigd door rikthoff op wo 19 feb 2020, 17:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Ja, officieel moet je inchecken in Velperpoort en uit- en weer inchecken in Arnhem. Je reist namelijk tegen de reisrichting in en dat kan je bij controle weer op een boete komen te staan. Het systeem kan dat niet zien.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Op welk perron je in Ahp in- en/of uitcheckt maakt geen drol uit, maar zoals Mikos aangeeft moet je in Arnhem de trein uit (daar gaat je zitplaats :') ), uitchecken en weer inchecken. Want tussen Arnhem en Ahp reis je tegen de richting in/terug naar je beginstation, en damagnie. Maar als je tot Ahp geen controle krijgt zal niemand dat ooit weten
Re: Korte vragen
Ik had al zo'n vermoeden. Wel gek dat je dan even niet een reisrichting hebt ingesteld in het systeem toen je die paaltjes plaatste. Nu loop je veel geld mis, want ik ben heus niet de enige. Hoe zit dat dan met omrijden?Mikos schreef:Ja, officieel moet je inchecken in Velperpoort en uit- en weer inchecken in Arnhem. Je reist namelijk tegen de reisrichting in en dat kan je bij controle weer op een boete komen te staan. Het systeem kan dat niet zien.
Als S&V er überhaupt over peinst om in de spits te gaan controleren tussen Ah en Ahp in een trein, waarvan de voorgaande omloop er is uitgegooid, wens ik ze heel veel succes. Ik denk dat je nog geen halve bak kunt controleren in die drie minuten.Aking schreef:Maar als je tot Ahp geen controle krijgt zal niemand dat ooit weten
Re: Korte vragen
Een reisrichting? Hoe zie je dat voor je? Er zijn wel eens spoorwijzigingen, werkzaamheden en een heleboel stations waar je diverse richtingen op kunt vanaf hetzelfde perron.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Ah, sorry, ik bedoelde niet een reisrichting als gegeven in het paaltje, maar in het systeem.Mikos schreef:Een reisrichting? Hoe zie je dat voor je? Er zijn wel eens spoorwijzigingen, werkzaamheden en een heleboel stations waar je diverse richtingen op kunt vanaf hetzelfde perron.
Oh zeker, er zijn de nodige incidenten waardoor je de reistijd van een reiziger niet met zekerheid kunt vaststellen. Maar in de reguliere dienst weet je wanneer, waar en met wat ik heb ingecheckt, en hetzelfde met de uitcheck. Ook weet je de (uitzonderingen op de) omlopen van die dag. Algoritme'tje er over, en je weet dat ik heb omgereden. Dus kun je me ook die tariefkilometers in rekening brengen.
Re: Korte vragen
Damn, dat is waar. Dank je!umbusko schreef:Je kunt daarna alsnog naar het andere perron zijn gelopen.
Merkt dat-ie iets teveel in WIDM-modus staat...
Re: Korte vragen
Geldt mijn RET maandkorting 20% ook na Berkel Westpolder?
PSA: Links gaan, rechts staan
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Blijkbaar want je verwachtte veel te veel van "het systeem". Dat berekent simpelweg de ritprijs van A naar B, meer niet.rikthoff schreef: Merkt dat-ie iets teveel in WIDM-modus staat...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Er staat op de website in de voorwaarden geen uitzondering voor het traject naar Den Haag. RET dagkaart is daar bijvoorbeeld ook gewoon geldig.katvis schreef:Geldt mijn RET maandkorting 20% ook na Berkel Westpolder?
Dus ik zou zeggen dat de korting gewoon geldig is.
https://www.ret.nl/home/reisproducten/p ... ml#tariffs
Re: Korte vragen
Weet iemand welke herstelwerkzaamheden er momenteel gaande zijn tussen Schiedam en Leiden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Defect spoor op Den Haag HS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten