Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door TLP »

PatrickM schreef:Ik heb alleen gehoord dat ze zouden gaan keren over het Rip, meer heb ik niet gehoord. Weet niet of dit nog steeds het plan is, zou best kunnen dat ze nu een alternatief hebben gevonden.
Ik vraag me af of ze niet net zo goed de ronde door Kamperland in één richting kunnen doen: heen de Ruiterplaatweg af en vervolgens via de Oost-Westweg rechtstreeks de Nieuweweg in Wissenkerke oprijden. Dat bespaart allerlei ingewikkelde keringen en ik kan me voorstellen dat de vrijgekomen rijtijd gebruikt kan worden om de omloop efficiënter in te richten. Alleen reizigers vanaf de Molenweg moeten iets eerder opstappen en maken meer kilometers, maar het lijkt mij dat dit niet opweegt tegen de efficiëntere inzet van middelen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

Da’s wel een hele flinke omweg, alleen van Kamperland-dorp naar de N57 is al 10 minuten rijden. Dan zit je voor de mensen uit Kamperland dus zeker al op een kwartier extra.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

PatrickM schreef:
Suus schreef:Ik weet niet zo heel goed hoe je lijn 6 wel moet rijden tijdens de werkzaamheden. Kan je via de Poelstraat een grote bus laten rijden? Anders moet je helemaal via de N62.
Met een grote bus over de Poelstraat was niet zo’n groot succes volgens mij, dus Sas-Zelzate wordt nu met een taxibusje gereden en de rest met de grote bus. Met de grote bus over de N62 naar Zelzate zal wel te veel tijd kosten, en de brug over het kanaal is ook niet echt betrouwbaar (de Zelzatebrug is erger, dat is ook de reden waarom er naar Klein Rusland wordt gereden en niet naar Busstation).
Dé ideale oplossing lijkt mij komend vanuit Terneuzen in Sas van Gent op de rotonde linksaf en via de N62 naar het Busstation in Zelzate rijden. Moet qua tijd prima kunnen én Westdorpe wordt weer bediend, nog beter dan 'vroeger' zelfs.

Waarom Cxx dat niet nu al gaat rijden begrijp ik niet zo goed, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de nieuwe situatie blijft bestaan: van twintig minuten stilstaan in Sas van Gent (waarin de chauffeur van de grote bus nu overigens zelf met het kleine busje naar Zelzate rijdt) zal Connexxion toch niet per se heel vrolijk worden. Kennelijk gaat men er dus toch vanuit dat er ooit weer doorgereden wordt, of broedt men nog op een alternatieve dienstregeling (met of zonder Zelzate)

-----

Voor wat betreft het aanpassen van lijn 53: dat wil ik wel, maar ik heb geen idee hoe :P
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 03 dec 2019, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote ingekort
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

Die brug is (zoals ik eerder al zei) vaak open (en dan ook nog redelijk lang), waardoor er eigenlijk geen betrouwbare dienstregeling gereden kan worden.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Er is een actiegroep in het leven geroepen om lijn 569 in Middelburg te behouden, zou het iets helpen?

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/116 ... t-meer-uit
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Suus »

Nee, want de dienstregeling gaat volgend weekend al in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Wannes »

2 zinnen van het artikel lezen laat zien dat de bus pas op 1 mei wordt opgeheven :wink:
Genoeg tijd om nog actie te voeren dus.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Lijn 45 »

@TLP: ik zet je vraag ook even hier neer, omdat ik het idee heb dat er hier sneller een antwoord komt. :)
TLP schreef:Wie kan vertellen welk materieel er zoal op de haltetaxi rijdt?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

Van alles en nog wat, ik zou niet weten wat precies. Het zijn in principe gewoon taxi’s van TCR (Oosterschelderegio), Revo (Tholen) en nog een ander bedrijf op Zeeuws-Vlaanderen.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door TLP »

Bedankt Lijn 45 voor het doorzetten van de vraag.

@PatrickM: het vermelden van de eigenlijke aannemer is ook al interessant. Durf je zodoende met zekerheid te zeggen dat:
  • TCR rijdt op Schouwen-Duiveland, Noord-Beveland, Zuid-Beveland en Walcheren?
  • Revo rijdt op Tholen en Sint-Philipsland?
Dan kan ik bij de haltetaxi's in die regio's in ieder geval de aannemer vermelden.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door PatrickM »

Helemaal zeker weten doe ik het niet (kan nu zo snel nergens vinden waar welk bedrijf rijdt), maar volgens mij was dit de verdeling.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door busfanNL »

TLP schreef:Bedankt Lijn 45 voor het doorzetten van de vraag.

@PatrickM: het vermelden van de eigenlijke aannemer is ook al interessant. Durf je zodoende met zekerheid te zeggen dat:
  • TCR rijdt op Schouwen-Duiveland, Noord-Beveland, Zuid-Beveland en Walcheren?
  • Revo rijdt op Tholen en Sint-Philipsland?
Dan kan ik bij de haltetaxi's in die regio's in ieder geval de aannemer vermelden.
Ik weet dat een gedeelte van de oosterschelde ook gereden wordt door taxi de vlieger. :Y Zag in de zomer een mb citan van hun met het bordje haltetaxi achter de ruit.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door TLP »

PatrickM schreef:Helemaal zeker weten doe ik het niet (kan nu zo snel nergens vinden waar welk bedrijf rijdt), maar volgens mij was dit de verdeling.
busfanNL schreef:Ik weet dat een gedeelte van de oosterschelde ook gereden wordt door taxi de vlieger. :Y Zag in de zomer een mb citan van hun met het bordje haltetaxi achter de ruit.
In dat geval wacht ik even met aanpassen en houd ik mij aanbevolen voor een lijstje indien deze beschikbaar is (mag ook per PB indien het gevoelige informatie is).
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door busfanNL »

Volgensmij moet je gewoon kijken wie de regiotaxi rijdt in de betreffende regio, dan heb je volgensmij direct de vervoerder van de Haltetaxi te pakken. :wink:
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door TLP »

Ik wil je daarin best geloven, al kan ik ook daarvan geen bron vinden die dat bevestigt. Graag zou ik zoiets dan eerst krijgen voordat ik tot actie overga.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door busfanNL »

Dat is ook verstandiger hoor, want ik baseer dit ook op eigen waarnemingen. Maar kun je de Gemeentelijke vervoerscentrale niet bellen en het vragen?
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door TLP »

Eerlijk gezegd heb ik nooit zo gehouden van dergelijke telefoontjes plegen: mijn ervaring is dat mensen bij de klantenservice over het algemeen raar opkijken bij dat soort vragen en bovendien zijn zij niet altijd op de hoogte van wat er rijdt waardoor ik moet afwachten of ik de juiste informatie krijg. Daarbij heb ik helemaal geen banden met de GVC en buiten hobbyisme geen reden om het telefoontje te plegen. Om mezelf dan voor te doen als OVNL-beheerder terwijl ik dat niet ben vind ik ook weer zo wat.
Desondanks bedankt voor de tip, ik kan niet garanderen dat ik hem ook uit ga voeren maar wie weet verzamel ik nog wat moed de komende dagen. (A)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

CXX wil emissieloze bussen nu ook in Zeeland testen: https://www.pzc.nl/home/connexxion-wil- ... ~ac9a894d/
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door ICE11 »

In Kamperland is men niet blij met de nieuwe route van lijn 31:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/117 ... dig-pissig

Ik snap ook niet, waarom men niet tenminste bij de rit naar Goes van de Ruiterplaatweg linksaf in de Noordstraat rijdt, naar de halte Rabobank (in plaats van halte Molenweg) en dan verder in richting Wissenkerke. Dat scheelt voor de dorpsbewoners tenminste een beetje lopen en de bus moet niet door Het Rip draaien.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

Bewoners....
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door Stefan »

Ik vind het wel mooi dat de beste man in de video (bij 0:19) Naam Achternaam heet. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

Pim-AllianceB95 schreef:
PatrickM schreef:
Suus schreef:Ik weet niet zo heel goed hoe je lijn 6 wel moet rijden tijdens de werkzaamheden. Kan je via de Poelstraat een grote bus laten rijden? Anders moet je helemaal via de N62.
Met een grote bus over de Poelstraat was niet zo’n groot succes volgens mij, dus Sas-Zelzate wordt nu met een taxibusje gereden en de rest met de grote bus. Met de grote bus over de N62 naar Zelzate zal wel te veel tijd kosten, en de brug over het kanaal is ook niet echt betrouwbaar (de Zelzatebrug is erger, dat is ook de reden waarom er naar Klein Rusland wordt gereden en niet naar Busstation).
Dé ideale oplossing lijkt mij komend vanuit Terneuzen in Sas van Gent op de rotonde linksaf en via de N62 naar het Busstation in Zelzate rijden. Moet qua tijd prima kunnen én Westdorpe wordt weer bediend, nog beter dan 'vroeger' zelfs.

Waarom Cxx dat niet nu al gaat rijden begrijp ik niet zo goed, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de nieuwe situatie blijft bestaan: van twintig minuten stilstaan in Sas van Gent (waarin de chauffeur van de grote bus nu overigens zelf met het kleine busje naar Zelzate rijdt) zal Connexxion toch niet per se heel vrolijk worden. Kennelijk gaat men er dus toch vanuit dat er ooit weer doorgereden wordt, of broedt men nog op een alternatieve dienstregeling (met of zonder Zelzate)

-----

Voor wat betreft het aanpassen van lijn 53: dat wil ik wel, maar ik heb geen idee hoe :P
Die brug bij Sas van Gent staat veel te vaak open daarvoor.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

ICE11 schreef:In Kamperland is men niet blij met de nieuwe route van lijn 31:

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/117 ... dig-pissig

Ik snap ook niet, waarom men niet tenminste bij de rit naar Goes van de Ruiterplaatweg linksaf in de Noordstraat rijdt, naar de halte Rabobank (in plaats van halte Molenweg) en dan verder in richting Wissenkerke. Dat scheelt voor de dorpsbewoners tenminste een beetje lopen en de bus moet niet door Het Rip draaien.

Da's een aardige bocht plus dat dan die bewoners weer gaan klagen.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door huibf »

Pim-AllianceB95 schreef:Waarom Cxx dat niet nu al gaat rijden begrijp ik niet zo goed, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de nieuwe situatie blijft bestaan: van twintig minuten stilstaan in Sas van Gent (waarin de chauffeur van de grote bus nu overigens zelf met het kleine busje naar Zelzate rijdt) zal Connexxion toch niet per se heel vrolijk worden. Kennelijk gaat men er dus toch vanuit dat er ooit weer doorgereden wordt, of broedt men nog op een alternatieve dienstregeling (met of zonder Zelzate) daarvoor.
Het is zeker de bedoeling dat er over 1.5 jaar gewoon weer wordt gereden naar Zelzate.
Laatst gewijzigd door huibf op wo 26 feb 2020, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Zeeland

Bericht door custermans »

huibf schreef:
custermans schreef:Waarom Cxx dat niet nu al gaat rijden begrijp ik niet zo goed, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de nieuwe situatie blijft bestaan: van twintig minuten stilstaan in Sas van Gent (waarin de chauffeur van de grote bus nu overigens zelf met het kleine busje naar Zelzate rijdt) zal Connexxion toch niet per se heel vrolijk worden. Kennelijk gaat men er dus toch vanuit dat er ooit weer doorgereden wordt, of broedt men nog op een alternatieve dienstregeling (met of zonder Zelzate) daarvoor.
Het is zeker de bedoeling dat er over 1.5 jaar gewoon weer wordt gereden naar Zelzate.
Quote even wat zorgvuldiger ajb, dit heb ik niet gezegd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten