Rechtstreeks naar Luxembourg?

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Rechtstreeks naar Luxembourg?

Bericht door rikthoff »

Ik denk erover om in het najaar een weekendje Luxemburg Stad te gaan doen, omdat ik dat in de jaren '90 ook gedaan heb. Toen reed er nog een rechtstreekse trein vanaf Mt, via Fl. Die krijg ik nu niet meer uit de reisplanner van NSI. In plaats daarvan moet ik minstens twee keer overstappen in Duitsland en ben ik totaal 5 uur onderweg. Ben ik nou zo ongeduldig geworden? Waarschijnlijk, maar belangrijker: kan dat niet eenvoudiger/sneller?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Rechtstreeks naar Luxembourg?

Bericht door Z2N »

Dat was de rechtstreekse trein Maastricht - Basel, van die trein is helemaal niets meer over. Je kan nog steeds via Maastricht, Luik en Gouvy reizen, of via Keulen/Koblenz, of via Brussel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rechtstreeks naar Luxembourg?

Bericht door Suus »

Vanuit 't Arnhemse zal inderdaad een route via Duitsland worden voorgesteld, omdat de routes door België nu eenmaal niet uitblinken in snelheid. De route via Koblenz en via Luik kunnen elkaar wedijveren qua schoonheid. De route via Brussel is ook mooi, maar kan niet tippen aan de twee andere lijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Rechtstreeks naar Luxembourg?

Bericht door dennistd »

En vanuit Köln kun je ook nog dwars door de Eifel via Gerolstein naar Trier. Ook een leuk traject, alleen wel een lange zit in een Lint81.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Rechtstreeks naar Luxembourg?

Bericht door en-es »

Die trein van Maastricht naar Basel rijdt al 25 jaar niet meer. Daarnaast had je ook een weekendtrein Haarlem-Luxemburg die met ICR rijtuigen werd gereden. Geen idee wanneer die voor het laatst reed.

Luik-Luxemburg is zeker de moeite waard. Daarentegen vind ik Brussel-Luxemburg niet echt de moeite waard. De reistijd tussen Brussel en Luxemburg is de laatste tijd flink verhoogt. Ooit was het twee en een half uur maar tegenwoordig ruim drie uur met vaak overstappen in Arlon.

Ik vraag me af of er nog weekendtarieven gelden naar Luxemburg. In ieder geval niet vanaf Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Rechtstreeks naar Luxembourg?

Bericht door trolly »

En daarvoor was er 's ochtends vroeg een directe trein Zandvoort-Basel :') Heb daarmee eens Overveen-Luxemburg gedaan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten