Intercity Berlijn
Re: Intercity Berlijn
Ik ben erg nieuwsgierig hoeveel van die 1,75 miljard er over gaat zijn om heel veel andere leuke dingen van te doen nadat Weesp-Hilversum viersporig is gemaakt. En ik ben ook benieuwd wat er dan van Bussum over is gebleven.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Intercity Berlijn
Ik zou liever wat bochtjes gladstrijken tussen Barneveld aansluiting en Apeldoorn die een snelheidsverhoging naar 200 km/uur belemmeren. Rond de meeste van die bochtjes staat niets wat je daarvoor moet afbreken.
Verder wil ik graag een DoorStroomStationDeventer, want dat is ook altijd een trage toestand. En kunnen we de twee relatieve scherpe bogen bij Teuge en Bathmen wat verzachten? Ik denk dat Teuge en Bathmen graag meewerken als je ze in ruil een viersporig station geeft. Vooral Teuge, die krijgen dan een spooraansluiting voor hun internationale vliegveld
Verder wil ik graag een DoorStroomStationDeventer, want dat is ook altijd een trage toestand. En kunnen we de twee relatieve scherpe bogen bij Teuge en Bathmen wat verzachten? Ik denk dat Teuge en Bathmen graag meewerken als je ze in ruil een viersporig station geeft. Vooral Teuge, die krijgen dan een spooraansluiting voor hun internationale vliegveld
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Intercity Berlijn
:Y
...en als er dan nog centjes over zijn, dan kopen we een ijsje *O*
...en als er dan nog centjes over zijn, dan kopen we een ijsje *O*
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Intercity Berlijn
Dan gaan we wel even terug in de tijd naar 1991, toen McDonalds groots adverteerde (op bussen enz.) voor hun ijsje dat slechts ƒ 0,25 kostte!! *O*
🍉
Re: Intercity Berlijn
Welke boog bij Teuge? Dat stelt niet zoveel voor, die nét in Deventer is wel krap. DSSD zie ik niet gebeuren. Als je alle wisselverbindigen weghaalt lukt het misschien om de boog tussen de IJsselbrug en het station net naar 60 km/h te krijgen.
Re: Intercity Berlijn
Denk dat je het huidige traject via Bentheim met die 1,75 miljard zeer fors kunt versnellen. En dan heb je straks twee treinen naar Berlijn die vrijwel tegelijk uit Amsterdam vertrekken naar exact dezelfde bestemming via twee routes?
Ze doen net alsof de Duitsers überhaupt een tweede traject Amsterdam-Berlijn in WiILLEN plannen, dat is natuurlijk complete waanzin en daar zullen ze nooit aan mee willen werken. En of de Duitsers eventjes een aantal ICE-stations over willen slaan omdat anders de Talgo via Bentheim veel sneller is. En de Duitsers ook nog verzoeken of ze eventjes honderden miljoenen willen investeren in nieuwe treinen die minstens 300km/u kunnen rijden (langzamer is geen optie want anders is via Bentheim altijd sneller). En alsof dat nog niet genoeg is de Duitsers ook nog een schop onder de kont geven om op te schieten met het geschikt maken van het spoor Arnheim-Hannover voor 300km/u. Ben benieuwd of Van Boxtel er asjeblieft bij gezegd heeft... *trein*
Ze doen net alsof de Duitsers überhaupt een tweede traject Amsterdam-Berlijn in WiILLEN plannen, dat is natuurlijk complete waanzin en daar zullen ze nooit aan mee willen werken. En of de Duitsers eventjes een aantal ICE-stations over willen slaan omdat anders de Talgo via Bentheim veel sneller is. En de Duitsers ook nog verzoeken of ze eventjes honderden miljoenen willen investeren in nieuwe treinen die minstens 300km/u kunnen rijden (langzamer is geen optie want anders is via Bentheim altijd sneller). En alsof dat nog niet genoeg is de Duitsers ook nog een schop onder de kont geven om op te schieten met het geschikt maken van het spoor Arnheim-Hannover voor 300km/u. Ben benieuwd of Van Boxtel er asjeblieft bij gezegd heeft... *trein*
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Intercity Berlijn
Dat zou gek zijn. Met die hypothetische 1,75 miljard kan één route flink versneld worden. Dat kan de huidige route via Bentheim zijn óf de voorgestelde alternatieve route via Ruhrgebied. Niet beide routes.RTBS schreef:Denk dat je het huidige traject via Bentheim met die 1,75 miljard zeer fors kunt versnellen. En dan heb je straks twee treinen naar Berlijn die vrijwel tegelijk uit Amsterdam vertrekken naar exact dezelfde bestemming via twee routes?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Intercity Berlijn
Het voordeel van de route via het Ruhrgebied is natuurlijk wel dat je er veel meer mensen van kan laten profiteren. Niet alleen de internationale reizigers naar Keulen en verder, maar toch vooral de binnenlandse reizigers langs de A12/A2. Idealiter zou je natuurlijk beide routes aanpakken, maar als je moet kiezen heeft een viersporigheid tussen Utrecht Vaartsche Rijn en De Haar aansluiting toch echt hogere prioriteit dan het verleggen van een paar bochten bij Twello.
Re: Intercity Berlijn
Arnhem heeft al een snelle verbinding met Amsterdam (Zuid). Zowel via de A12 als met de trein bedraagt de reistijd 1:01. Vanuit Twente is dat een heel ander verhaal: Enschede - Amsteerdam Zuid is met de auto 1:39 maar met de trein 1:59. Hier is dus nog een heleboel winst te behalen voor de trein.
Re: Intercity Berlijn
Verplaats Twente. Dat scheelt veel reistijd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Intercity Berlijn
Jij baalt gewoon dat jij niet uit Twente komt
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Intercity Berlijn
Aangezien Overijssel het traject Zutphen-Hengelo wil elektrificeren waarom dat traject ook niet voorzien van dubbelspoor en dat doortrekken tot Apeldoorn? Dat traject is al grotendeels voorbereid op dubbelspoor en is korter dan via Almelo-Deventer. Voor 1,75 miljard lijkt me dat prima uitvoerbaar en meteen geschikt te maken voor 200km/u. Als Overijssel het geld voor de elektrificatie er ook nog eens in stopt zit je zo over de 2 miljard. Is er meteen een fatsoenlijke alternatieve route aangezien het huidige intercitytraject via Deventer maar voor 120km/uur geschikt is en erg veel storingen/aanrijdingen kent. Het is maar een idee.... :)
Re: Intercity Berlijn
Ik ben een tijdje uit Twente gekomen, en kan niet zeggen dat ik het heel erg mis :')Tom98 schreef:Jij baalt gewoon dat jij niet uit Twente komt
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Intercity Berlijn
Ik ben wel een keer in Twente gekomen, telt dat ook? *O*
Re: Intercity Berlijn
Nee, pas nadat we Twente afstoten mag het op de landenlijst.
Re: Intercity Berlijn
Gezien de reizigersaantallen is het veel logischer om de lijn van Zwolle naar Wierden te voorzien van dubbelspoor en snelle wissels in Wierden. In combinatie met de al hogere toegelaten snelheid op de Hanze- en Flevolijn (ook die laatste is aangelegd voor 160km/h voor zover ik weet) kun je dan een flinke winst boeken.RTBS schreef:Aangezien Overijssel het traject Zutphen-Hengelo wil elektrificeren waarom dat traject ook niet voorzien van dubbelspoor en dat doortrekken tot Apeldoorn? Dat traject is al grotendeels voorbereid op dubbelspoor en is korter dan via Almelo-Deventer. Voor 1,75 miljard lijkt me dat prima uitvoerbaar en meteen geschikt te maken voor 200km/u. Als Overijssel het geld voor de elektrificatie er ook nog eens in stopt zit je zo over de 2 miljard. Is er meteen een fatsoenlijke alternatieve route aangezien het huidige intercitytraject via Deventer maar voor 120km/uur geschikt is en erg veel storingen/aanrijdingen kent. Het is maar een idee.... :)
-
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Intercity Berlijn
Ach ja, laten we Zwolle er weer eens bijhalen ......
Re: Intercity Berlijn
Kan dat ding niet gewoon via Hoogeveen? *O*
Re: Intercity Berlijn
Alleen als dat ding in Hoogeveen stopt.
Re: Intercity Berlijn
Dat is allemaal niet van belang, de grote vraag is: Rijdt hij na Ede-Wageningen door naar Arnhem of moeten de reizigers daar overstappen?
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Intercity Berlijn
Het moet wel een machtsspel zijn.
Re: Intercity Berlijn
Een soort BDSM dus?
Wie is dan de sub en wie is de dom? *O*
Wie is dan de sub en wie is de dom? *O*
Re: Intercity Berlijn
https://www.treinreiziger.nl/duitsland- ... r-sneller/
Terwijl Nederland in de nabije toekomst (2024) hoopt op een half uurtje kortere reistijd naar Berlijn, zijn de Duitsers bezig om de trein naar Berlijn op termijn in Duitsland bijna een uur te versnellen. Bovendien willen de Duitsers dat er elk uur een trein tussen Amsterdam en Berlijn gaat rijden.
Dat blijkt uit de dienstregelingsplannen die onder regie van het Duitse Ministerie voor Infrastructuur zijn gemaakt. De Duitsers willen dat de reistijd Amsterdam – Berlijn in 2030 is verkort tot 5 uur en 27 minuten. “Aangenomen dat de reistijd Bad Bentheim – Amsterdam gelijk blijft aan de huidige reistijd.” Nu bedraagt de reistijd nog 6 uur en 22 minuten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten