Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door rikthoff »

Afbeelding
Mijn favoriete ghettostation Ahp (42% is er tevreden over, schijnt) begint langzaam ook structureel minder integer te worden. Dit is in de hoek van de wachtruimte naast Spoor 2, aan de kant richting Ah. Heeft te maken met dat het dak op die plek lekt. En de deur rechts van deze plaats hangt uit het lood, dus die is nauwelijks open te duwen, want schuurt over de grond. En de andere deur van deze wachtruimte mist een klink aan de buitenzijde. Kun je daar iets mee?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Jup, ik heb iemand gevraagd dit rommeltje eens nader te bekijken. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Fijn dat als je een paar dagen weg bent, alles weer oud en vertrouwd is als je terugkomt. :wink: Mijn favoriete scherm, met het bekende probleem:
umbusko schreef:Scherm 12195 in Nijmegen, spoor 3/4, bij de lift.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door rikthoff »

Mikos schreef:Jup, ik heb iemand gevraagd dit rommeltje eens nader te bekijken. :pos:
Dank, dan ga ik me weer bezighouden met ergeren aan de ondertussen structureel opbouwende graffiti op/onder/naast de perrons, de mensen die al jonko's blowend over die perrons langs me lopen (die lucht) terwijl ik de alcoholgebruikers zie die hun halflege blikjes over het hek mieteren richting het tankstation. Dat percentage van 58% ontevreden gebruikers moet tenslotte ergens vandaan komen, niet? #tijdvoorpoortjes
Laatst gewijzigd door rikthoff op vr 28 feb 2020, 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ah ja, want poortjes zijn het ultieme middel natuurlijk :')

Ik weet niet of dat gevoelige bedrijfsinformatie is, maar die poortjes geven ruim 3000 keer per dag een alarm. Jij mag de rest er bij bedenken *O*
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door rikthoff »

Ik zeg alleen dat ik me heel goed kan voorstellen dat 58% van de bezoekers van dit station er niet over tevreden is.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 02 mar 2020, 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

rikthoff schreef:#tijdvoorpoortjes
Impliceert toch wat anders :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Doorgeefluik

Bericht door AppleMoose »

Velperpoort is dan ook al jaren (kan me eigenlijk niet anders herinneren :') ) een pauperstation, waar je 8 van de 10 keer niet fatsoenlijk zonder laarzen op kunt komen en nogal een hoge aantrekkingskracht heeft op pauperfiguren. Die wachtruimtes vermijd ik altijd en eigenlijk sowieso het liefst de overkapping (als in, er niet onder blijven wachten), want van dat aanzicht en de lucht die er steevast hangt, wordt zelfs een rat nog onpasselijk van. Ben blij dat het binnenkort eens aangepakt gaat worden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door rikthoff »

Is misschien buiten de discussie van het Doorgeefluik, dus als één van de mods dit zou kunnen verplaatsen, prima.

Vandaag was het dus weer eens plensweer in Arnhem. Dan wil ik niet onder de overkapping, want koud. Ik wil er ook niet niet onder, want nat én koud. Ik wil ook niet naar Ah lopen, want nat, koud, én moeite. Wat rest is even een paar minuutjes in die ruimte. Die ik dus net aan Mikos schetste. En in die ruimte een medemens die tegen zijn hond zit uit te leggen dat de trein naar Zp over een paar minuten gaat. Naast de jonge pubers die ik in de straat vuurwerk had zien afsteken. En dán komt er een gozer binnen die uiteindelijk "een saffie" aan me vraagt. Waarop ik best heftig (voor mezelf) reageer met "Schiet eens op met stoppen met roken, gozer." Dat had me mogelijk ook wel op een paar klappen kunnen komen. Maar deze gast was relaxed, en liep naar buiten om daar verder te bedelen.

En dat is maar 1 dag. #TijdvoorpoortjesSorryAking
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

De samenstelling van de zevendelige ICD-stammen in de NS-app klopt niet.

In de app staat de trein als
Loc-2-2-1-2-2-1-2-loc, terwijl de samenstelling Loc-2-1-2-2-2-1-2-loc is.

Afbeelding

Ik krijg het maar net zichtbaar op de screenshot helaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos: Dit soort Reisplanner-gerelateerde zaken mag je ook altijd in de app zelf doorgeven (rechtsonder in onder Meer > App support).
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Doorgeefluik

Bericht door katvis »

Scherm 11701 op perron van Rotterdam Centraal spoor 11/12 toont voor ⅓ een grijs scherm.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

De schuifdeur bij deur 2 van rijtuig 20145 van stam 16510 maakt ongewenste geluiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Suus schreef:De schuifdeur bij deur 2 van rijtuig 20145 van stam 16510 maakt ongewenste geluiden.
Sissen? Nafluiten?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Doorgeefluik

Bericht door Rob357 »

De rechter ruit (van de zijde waar je tegen aan loopt als je het perron op loopt) van de enige overdekte wachtruimte op station Lochem is verdwenen. Er leken gelukkig geen achtergebleven scherven te zijn in het kozijn of op de grond, dus mogelijk is het al bekend. Verder mist ook één deur al een hele poos, maar dat was bewust geloof ik.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

umbusko op 14 januari schreef:Paaltje C5 in Rm (spoor 3b, eerste paaltje van het eerste overstapmeubel dat je tegenkomt) heeft last van het vlekkenvirus: tijdens het in- of uitchecken is er een grote ronde zwarte vlek op het scherm, die in normale toestand echter niet zichtbaar is.
Ik weet niet of dit nog niet opgepakt is of dat het probleem weer terug is (aangezien het later gemelde paaltje C17 wel al vervangen is), maar dit paaltje heeft nog altijd dezelfde kwaal.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb weer vier meldingen:
In rijtuig 29 446 van stam 16510 klapt de klapstoel links naast deur 3 (van binnenuit gezien) niet automatisch op. Verder heeft iemand de deuren zelf en drie klapstoeltjes rechts ervan met krijt beschreven.
Bij poortje 4.5, het poortje het dichtst bij de uitgang aan de centrumzijde van station Tilburg, reageren de deuren traag op een check-in of check-out.
Tot slot staat op de schermen bij deur AL1 in treinstel 2525 de ritinformatie dubbel aan de zijde van de tweede klas en de huisregels dubbel aan de zijde van de eerste klas.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door rikthoff »

Op mijn favoriete ghettostation Ahp zijn er twee lichtbakken/TL-buizen defect op Spoor 1. Betreft de lantaarns ter hoogte van bakbord 4 richting Ah. En gelijk een vraag: tot hoe ver mag Service & Veiligheid eigenlijk optreden op een station? Want er loopt een medemens met te weinig geld te bedelen onderaan de trap van Spoor 2.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Volgens mij mogen ze optreden op terrein van NS/Prorail, dus als medemens zich op de trap bevind lijkt me dat nog binnen hun werkgebied, daarbuiten hangt van de data van het kadaster af denk ik :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:

Voor wat betreft handhaving geldt dat men mag handhaven in het gehele stationsgebied, dat is dus ook het plein rondom het station.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten