Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door DSJM »

htm_tram schreef:GVB iets met een goed imago, service en kwaliteit? Wat een grapjas ben jij...
Inderdaad: imago, service en kwaliteit. Zéker vergeleken met EBS! Daar is niks grappigs aan.
htm_tram schreef:Zij hebben geen verwarming op diesel.
De E-Citea's van EBS in Waterland hebben wel degelijk (niet werkende) bijverwarming op diesel. Maar er wordt niet doorgepakt in dat bedrijf.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

Zou je wat concreter kunnen aangeven wat er met EBS is in Haaglanden?
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door DSJM »

waldo79 schreef:Zou je wat concreter kunnen aangeven wat er met EBS is in Haaglanden?
Dat ze er dezelfde bende van maken als in de andere concessies waar ze rijden.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door julsteren »

Daar zijn alle vervoerders goed in hoor :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Milco »

Volgens mij zijn er in Haaglanden weinig ritten uitgevallen en zijn er weinig bussen stilgevallen in de eerste paar dagen van de concessie, dus waar wil je naartoe? Wat doet EBS dan allemaal verkeerd in Haaglanden? Ik heb het slechter ervaren in andere concessies...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Ik denk dat hij/zij/iets ertussen, gewoon iets tegen EBS heeft. Eigenlijk zoiets als dat km46 permanent en vaak onterecht de RET afzeikt. :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag had ik zin in een busritje door het Westland, dus nam ik vanaf Schiedam Centrum lijn 456 naar Naaldwijk en daarvandaan lijn 30 naar Rijswijk. Als ik me iets beter had voorbereid, had ik geweten dat de rit van Schiedam naar Naaldwijk €4,40 kost en had ik wel een kaartje bij de chauffeur gekocht.
Maar goed, lijn 30 rijdt een omleiding waardoor we omreden via het parkeerterrein van een distributiecentrum. Best geinig. De omroep was alleen niet helemaal aangepast, want die riep steeds de haltes om en was al bij "Westlands Museum" toen we de normale route weer bereikten, waarna het systeem terug ging naar "Molenlaan", wat inderdaad de eerstvolgende halte was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Milco »

Meltrain schreef:Als ik me iets beter had voorbereid, had ik geweten dat de rit van Schiedam naar Naaldwijk €4,40 kost en had ik wel een kaartje bij de chauffeur gekocht.
Dit begrijp ik niet helemaal. Bij de chauffeur is een kaartje nog duurder, aangezien je dan een Ritkaart Streek nodig hebt. ;)
https://www.ebs-ov.nl/haaglanden/produc ... tkaartjes/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

De rit Naaldwijk - Rijswijk was nog eens €1,69 dus in totaal kostte het me €6,09. Dan was een ritkaart van €5,55 dus goedkoper. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

Waarom staat lijn 34 niet op de DRIPs in Maassluis?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Anne »

Vernieuwde busplatform Den Haag Centraal wordt begin deze maand opgeleverd.
HTM viert dit met goedkope buskaartjes, koffie en paraplu's.
Het lukt niet een directe link te plaatsen. Kijk daarom kijk hier bij Pak nu de bus voor maar € 1,50

Begin november worden de nieuwe instaphalten, overkapping en wachtruimte bij het busplatform op Den Haag Centraal in gebruik genomen. HTM viert dit graag met u! Van 4 november tot maar liefst 24 december reist u met alle HTM-bussen supergoedkoop. Voor een enkele reis betaalt u in de daluren maar € 1,50.
Zó reist u goedkoop met de bus
koop uw buskaartje gemakkelijk bij de buschauffeur en betaal met bankpas of creditcard (Visa/ Mastercard)
uw buskaartje is alleen geldig op de bussen van HTM
overstappen binnen de geldigheidsduur mag op alle buslijnen van HTM
het buskaartje is 1 uur geldig na aankoop en alleen te koop bij de HTM buschauffeur op maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 15:00 uur en na 19:00 uur. In het weekend is het kaartje de hele dag te koop.
HTM paraplu’s
Op regenachtige dagen delen we op het busplatform op Den Haag Centraal HTM-paraplu’s uit.
Die paraplu's hadden ze beter tijdens de verbouwing kunnen uitdelen. Nu kan je toch droog overstappen, mag ik hopen .
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Reizigers staan niet in de kou: Bus naar station Lansingerland blijft rijden

De bus tussen Centrum-West en station Lansingerland Zoetermeer blijft rijden. Nieuwe buslijn 73 van EBS neemt vanaf zondag 15 december de route van de RET over.

Het was even de vraag of de nieuwe vervoerder EBS wel een lijn tussen centrum en het station zou bieden. De nieuwe vervoerder, die sinds 25 augustus 2019 in de regio Haagland rijdt, en Metropoolregio Rotterdam Den Haag, die over vervoerskwesties gaat, waren hierover druk in overleg.
De twee zijn eruit gekomen. Nieuwe stadslijn 73 van EBS neemt met ingang van de nieuwe dienstregeling bus 173 van RET over. Bus 73 rijdt vanaf zondag 15 december langs alle bestaande haltes tussen Centrum West en station Lansingerland-Zoetermeer, zo staat in een brief van het stadsbestuur aan de gemeenteraad.

Lees meer
--------
De MRDH heeft nog een zak geld gevonden voor een tijdelijke pendelbus tussen Lansingerland-Zoetermeer en Zoetermeer Centrum West, na het vervallen van lijn 173 volgende week.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

WSM schreef:
Sam.h schreef:Natuurlijk was de reisinformatie weer prut op Rodenrijs en Lansingerland, want dat lijkt toch lastig te zijn. Verder ben ik erg benieuwd wie er gebruikt gaat maken van de nieuwe EBS lijn 73 in Zoetermeer, deze zou ter vervanging van het Zoetermeer gedeelte van lijn 173 moeten zijn. Maar overstappen van 173 --> 73 is een goede 5 minuten met een stevige trap, misschien lokaal verkeer.
Zou lijn 73 niet gewoon een excuusbus zijn, net zoals toentertijd de stadsbus van Zoeterwoude?
Lijn 73 heeft meer potentieel dan die bus, aangezien lijn 73 van een treinstation naar een RR-station rijdt en onderweg nog best wat haltes bedient. Ik verwacht daarom dat er nog best wat gebruikers zijn, met name reizigers richting Den Haag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Sam.h
Berichten: 40
Lid geworden op: di 08 okt 2019, 13:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Sam.h »

Lansingerland-Zoetermeer naar Zoetermeer Centrum West kan nu op 3 manieren:

170 van RET in 10 min met 6-3-2 freq
73 van EBS in 12 min met 2p/u freq
RR4 van HTM in 14 min met 6 p/u freq

Ze bedienen natuurlijk andere delen van Zoetermeer, maar het is wel opvallend.

Ergens is het loskoppelen van 173 en 73 jammer. Van de noord zijde naar zuid zijde lopen op station Lansingerland is een onderneming. Dat terwijl er enorme DC's (werkgelegenheid) tussen Zoetermeer en Bleiswijk worden neergezet. Zalando, Hoogvliet, Ahold, Jumbo etc. Die zijn vooralsnog niet zonder overstap bereikbaar. Wellicht iets met Lijn 74 van EBS doen tzt.
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Matt5154 »

De EBS 6767, 6768, 6769 en 6772 gaan volgens FB groep terug naar de HTM.

https://www.facebook.com/groups/6297470 ... 025099011/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Gisterenavond is er een elektrische Citea beland op R-Net-lijn 455. Zag hem rijden richting station Delft, terwijl ik zelf in bus 40 richting Rotterdam zat.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

We krijgen hier in Den Haag (HTM) eindelijk nieuwe OV-chipkaart lezers: https://dagblad070.nl/algemeen/htm-vervangt-3800-chipkaartlezers.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

De (voorlopig) laatste Avenio, de 5070, is gisteren (24-1) in Den Haag aangekomen:
Afbeelding
Via: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2020025
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Gideon »

Door even geen auto te hebben, moest ik van Rotterdam oost naar Seghwaert met OV

Op Leidschenveen moest ik overstappen op tram 3, maar ben ik het of is het onduidelijk waar de tram heen gaat?

Ik weet dat hij 2x langs Zoetermeer gaat, maar de 1ste keer raakte ik wel lichtjes in paniek
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Op Leidschenveen lijkt me weinig verwarring te bestaan: tram 3 gaat de ene kant op naar Zoetermeer en de andere kant op naar Den Haag. ;)
In Zoetermeer zelf kan ik me de verwarring wel enigszins voorstellen, maar gelukkig staan op alle haltes erg handige routestrips. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Gideon »

Ik dacht voor een seconde dat hij niet verder ging dan Zoetermeer, maar hij gaat nog neer Seghwaert en Voorweg Hoog.
Maar dan ben ik het die het verwarrend vond
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 10 feb 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Wubbo »

Seghwaert is toch Zoetermeer? Of dacht je dat hij niet verder ging dan treinstation Zoetermeer?
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Gideon »

Dacht dat hij niet verder ging dan Zoetermeer Centrum zoals op de bord stond, maar hij moet eerst een soort loop maken.
Daarna stopt die echt pas op Zoetermeer centrum.

Zelf vind ik dat best verwarrend als je voor het eerst echt met de tram wilt reizen, zeker als je vaak bestemmingen als dit ziet:
Rodenrijs via Bleiswijk
Barendrecht via Keizerswaard
Anders tot een bepaalde punt als 38 eerst Rotterdam Centraal laat zien en vanaf Rotterdam Centraal Schiedam Centrum v.v.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 10 feb 2020, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd
Met vriendelijke groet,

Gideon.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door katvis »

Nou, na zowat een halfjaar staat bus 34 ook op de DRIPs in Maassluis hoor :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Deze week is de bij de HTM de 1117 (MAN bus) weer gaan rijden na zijn avontuur bij Connexxion en EBS Haaglanden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten