Intercity Berlijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Intercity Berlijn

Bericht door trolly »

Ik ben erg nieuwsgierig hoeveel van die 1,75 miljard er over gaat zijn om heel veel andere leuke dingen van te doen nadat Weesp-Hilversum viersporig is gemaakt. En ik ben ook benieuwd wat er dan van Bussum over is gebleven.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Suus »

Ik zou liever wat bochtjes gladstrijken tussen Barneveld aansluiting en Apeldoorn die een snelheidsverhoging naar 200 km/uur belemmeren. Rond de meeste van die bochtjes staat niets wat je daarvoor moet afbreken.

Verder wil ik graag een DoorStroomStationDeventer, want dat is ook altijd een trage toestand. En kunnen we de twee relatieve scherpe bogen bij Teuge en Bathmen wat verzachten? Ik denk dat Teuge en Bathmen graag meewerken als je ze in ruil een viersporig station geeft. Vooral Teuge, die krijgen dan een spooraansluiting voor hun internationale vliegveld 8)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Intercity Berlijn

Bericht door trolly »

:Y

...en als er dan nog centjes over zijn, dan kopen we een ijsje *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Hainje »

Dan gaan we wel even terug in de tijd naar 1991, toen McDonalds groots adverteerde (op bussen enz.) voor hun ijsje dat slechts ƒ 0,25 kostte!! *O*
🍉
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Klaasje »

Welke boog bij Teuge? Dat stelt niet zoveel voor, die nét in Deventer is wel krap. DSSD zie ik niet gebeuren. Als je alle wisselverbindigen weghaalt lukt het misschien om de boog tussen de IJsselbrug en het station net naar 60 km/h te krijgen.
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Intercity Berlijn

Bericht door RTBS »

Denk dat je het huidige traject via Bentheim met die 1,75 miljard zeer fors kunt versnellen. En dan heb je straks twee treinen naar Berlijn die vrijwel tegelijk uit Amsterdam vertrekken naar exact dezelfde bestemming via twee routes? :shock:

Ze doen net alsof de Duitsers überhaupt een tweede traject Amsterdam-Berlijn in WiILLEN plannen, dat is natuurlijk complete waanzin en daar zullen ze nooit aan mee willen werken. En of de Duitsers eventjes een aantal ICE-stations over willen slaan omdat anders de Talgo via Bentheim veel sneller is. En de Duitsers ook nog verzoeken of ze eventjes honderden miljoenen willen investeren in nieuwe treinen die minstens 300km/u kunnen rijden (langzamer is geen optie want anders is via Bentheim altijd sneller). En alsof dat nog niet genoeg is de Duitsers ook nog een schop onder de kont geven om op te schieten met het geschikt maken van het spoor Arnheim-Hannover voor 300km/u. Ben benieuwd of Van Boxtel er asjeblieft bij gezegd heeft... *trein*
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Intercity Berlijn

Bericht door en-es »

Amen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door reisthijs »

RTBS schreef:Denk dat je het huidige traject via Bentheim met die 1,75 miljard zeer fors kunt versnellen. En dan heb je straks twee treinen naar Berlijn die vrijwel tegelijk uit Amsterdam vertrekken naar exact dezelfde bestemming via twee routes? :shock:
Dat zou gek zijn. Met die hypothetische 1,75 miljard kan één route flink versneld worden. Dat kan de huidige route via Bentheim zijn óf de voorgestelde alternatieve route via Ruhrgebied. Niet beide routes.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Z2N »

Het voordeel van de route via het Ruhrgebied is natuurlijk wel dat je er veel meer mensen van kan laten profiteren. Niet alleen de internationale reizigers naar Keulen en verder, maar toch vooral de binnenlandse reizigers langs de A12/A2. Idealiter zou je natuurlijk beide routes aanpakken, maar als je moet kiezen heeft een viersporigheid tussen Utrecht Vaartsche Rijn en De Haar aansluiting toch echt hogere prioriteit dan het verleggen van een paar bochten bij Twello.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Intercity Berlijn

Bericht door dennistd »

Arnhem heeft al een snelle verbinding met Amsterdam (Zuid). Zowel via de A12 als met de trein bedraagt de reistijd 1:01. Vanuit Twente is dat een heel ander verhaal: Enschede - Amsteerdam Zuid is met de auto 1:39 maar met de trein 1:59. Hier is dus nog een heleboel winst te behalen voor de trein.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Intercity Berlijn

Bericht door trolly »

Verplaats Twente. Dat scheelt veel reistijd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Tom98 »

Jij baalt gewoon dat jij niet uit Twente komt 8-)
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
RTBS
Berichten: 170
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 17:38

Re: Intercity Berlijn

Bericht door RTBS »

Aangezien Overijssel het traject Zutphen-Hengelo wil elektrificeren waarom dat traject ook niet voorzien van dubbelspoor en dat doortrekken tot Apeldoorn? Dat traject is al grotendeels voorbereid op dubbelspoor en is korter dan via Almelo-Deventer. Voor 1,75 miljard lijkt me dat prima uitvoerbaar en meteen geschikt te maken voor 200km/u. Als Overijssel het geld voor de elektrificatie er ook nog eens in stopt zit je zo over de 2 miljard. Is er meteen een fatsoenlijke alternatieve route aangezien het huidige intercitytraject via Deventer maar voor 120km/uur geschikt is en erg veel storingen/aanrijdingen kent. Het is maar een idee.... :)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Intercity Berlijn

Bericht door trolly »

Tom98 schreef:Jij baalt gewoon dat jij niet uit Twente komt 8-)
Ik ben een tijdje uit Twente gekomen, en kan niet zeggen dat ik het heel erg mis :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Aking »

Ik ben wel een keer in Twente gekomen, telt dat ook? *O*
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Z2N »

Nee, pas nadat we Twente afstoten mag het op de landenlijst. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Aking »

-o-
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Intercity Berlijn

Bericht door dennistd »

RTBS schreef:Aangezien Overijssel het traject Zutphen-Hengelo wil elektrificeren waarom dat traject ook niet voorzien van dubbelspoor en dat doortrekken tot Apeldoorn? Dat traject is al grotendeels voorbereid op dubbelspoor en is korter dan via Almelo-Deventer. Voor 1,75 miljard lijkt me dat prima uitvoerbaar en meteen geschikt te maken voor 200km/u. Als Overijssel het geld voor de elektrificatie er ook nog eens in stopt zit je zo over de 2 miljard. Is er meteen een fatsoenlijke alternatieve route aangezien het huidige intercitytraject via Deventer maar voor 120km/uur geschikt is en erg veel storingen/aanrijdingen kent. Het is maar een idee.... :)
Gezien de reizigersaantallen is het veel logischer om de lijn van Zwolle naar Wierden te voorzien van dubbelspoor en snelle wissels in Wierden. In combinatie met de al hogere toegelaten snelheid op de Hanze- en Flevolijn (ook die laatste is aangelegd voor 160km/h voor zover ik weet) kun je dan een flinke winst boeken.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Intercity Berlijn

Bericht door henrivanderweijden »

Ach ja, laten we Zwolle er weer eens bijhalen ......
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Aking »

Kan dat ding niet gewoon via Hoogeveen? *O*
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Intercity Berlijn

Bericht door en-es »

Alleen als dat ding in Hoogeveen stopt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Mikos »

Dat is allemaal niet van belang, de grote vraag is: Rijdt hij na Ede-Wageningen door naar Arnhem of moeten de reizigers daar overstappen?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Klaasje »

Het moet wel een machtsspel zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Intercity Berlijn

Bericht door Aking »

Een soort BDSM dus?

Wie is dan de sub en wie is de dom? *O*
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Intercity Berlijn

Bericht door verfmeer »

https://www.treinreiziger.nl/duitsland- ... r-sneller/
Terwijl Nederland in de nabije toekomst (2024) hoopt op een half uurtje kortere reistijd naar Berlijn, zijn de Duitsers bezig om de trein naar Berlijn op termijn in Duitsland bijna een uur te versnellen. Bovendien willen de Duitsers dat er elk uur een trein tussen Amsterdam en Berlijn gaat rijden.

Dat blijkt uit de dienstregelingsplannen die onder regie van het Duitse Ministerie voor Infrastructuur zijn gemaakt. De Duitsers willen dat de reistijd Amsterdam – Berlijn in 2030 is verkort tot 5 uur en 27 minuten. “Aangenomen dat de reistijd Bad Bentheim – Amsterdam gelijk blijft aan de huidige reistijd.” Nu bedraagt de reistijd nog 6 uur en 22 minuten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten