Concessie Regio Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Overigens staat op U-OV al een geplande storing voor 18 maart, de dag van de tramaanslag, tussen 09:30 en 12:00 rijden de trams (lijn 60 en 61) niet, en lijn 4, 5 en 18 rijden om, en zullen de halte 24-Oktoberplein niet aan doen
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Ik mag hopen dat dat geen jaarlijkse traditie gaat worden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Waarom rijdt lijn 6 's ochtends vaker naar Galgenwaard en 's middags vaker naar Utrecht Centraal? Zijn er zo veel forenzen naar de Galgenwaard?
Niet naar de Galgenwaard maar wel naar de Kromhoutkazerne, bedrijven rondom de Galgenwaard en scholen aan de Rubenslaan. Overigens zijn die ritten niet nieuw: de extra ritten CS - Galgenwaard van lijn 6 in de spitsen zijn 1 op 1 in de plaats gekomen van de korte ritten die lijn 41 hier in de vorige dienstregeling reed. Alleen dan nu juist onder een ander lijnnummer om lijn 41 beter te kunnen ontlasten binnen Utrecht, immers zijn de Setra's niet zo geschikt voor stedelijk vervoer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Durashift »

teun schreef:Ik mag hopen dat dat geen jaarlijkse traditie gaat worden...
Het zal dit jaar wel zijn ivm oplevering van de herdenkingsplek.

https://www.duic.nl/algemeen/24-oktober ... amaanslag/

Maar, zou zomaar kunnen dat het wel een jaarlijks momentje wordt.
Zal de stremming heel erg zijn voor reizigers?
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Voor de tram heb ik zo me gemenge bedenkingen, aan de ene kant is het te begrijpen, aangezien dit nu bijna 1 jaar terug is, en het wel vorig jaar een impact op heel Nederland heeft gehad, echter, de stremming vindt plaats dit jaar op een woensdag, en mensen gaan dan shoppen in hun stadscentra, aangezien zowel Nieuwegein Stadcentrum als de binnenstad van Utrecht nu niet per tram bereikbaar zijn, heb ik een voorgevoel dat er reizigers zullen zijn die hier over gaan klagen, dat de tram 2,5 uur niet rijdt (12:00 wordt de dienstregeling pas weer opgestart)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Milco »

Ik mag toch aannemen dat de reizigers wel begrip hebben voor de reden van de stremming... :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Juist in Utrecht leeft dit nog heel erg, heb ik het idee. De opening van de herdenkingsplaats zal de media (zeker de lokale en regionale) ook wel ruimschoots halen. De rechtszaak tegen de tramschutter was ook landelijk nieuws de afgelopen week.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door trolly »

Pascal1998 schreef:heb ik een voorgevoel dat er reizigers zullen zijn die hier over gaan klagen
Dat zal inderdaad wel. En dat mag. Maar vind je dat belangrijker dan de herdenking?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Die herdenking mag er zeker wezen en dat je een paar bussen omleidt is ook helemaal te begrijpen (er wordt geregeld voor mindere zaken meer overlast gecreëerd), maar hoezo moet hiervoor de tram het merendeel van de ochtend geheel niet rijden?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Er zal het een en ander opgezet worden, en er moeten zaken als veiligheidscontroles gedaan worden voordat de bezoekers komen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

trolly schreef:
Pascal1998 schreef:heb ik een voorgevoel dat er reizigers zullen zijn die hier over gaan klagen
Dat zal inderdaad wel. En dat mag. Maar vind je dat belangrijker dan de herdenking?
Nee, tuurlijk vind ik een herdenking belangrijker dan een ‘normaal werkende’ dienstregeling, echter, ik zat ook voor de tv, dus ik zal het ook herdenken, het is niet alleen onderdeel van Utrecht, het heeft als je heel eerlijk bent heel Nederland platgelegd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door trolly »

Om heel Nederland dan maar opnieuw plat te leggen lijkt me wat overdreven, maar dat het OV op de plek van de aanslag een paar uur wordt stilgelegd vind ik niet zo vreemd. Als je echt met de tram moet om te gaan sjoppen kan dat vast wel een dagje eerder of later.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Die aanslag was natuurlijk juist in de tram, dus de tram dan wel laten rijden zou heel raar zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Overigens rijden er ook gewoon keurig tramvervangende bussen tussen Zuilenstein en Utrecht Centraal, zo meldt U-OV op hun website. Tussen Zuilenstein en Nieuwegein-Zuid/IJsselstein rijden de trams deze dag gewoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door 010jongen »

Ik zag op ROCOV Utrecht een advies staan m.b.t. het vervangend tramvervoer deze zomer. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de zuidelijke takken al vanaf april eruit gaan. Kan hier echter niks over terugvinden. In het advies van Rocov viel op te maken dat er 2 haltes in Nieuwegein en Ijsselstein al eerder verlaagd worden en daarna weer tijdelijk worden opgehoogd :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zover ik kan herinneren wat ik gelezen hebben gaan de zuidelijke takken er niet al vanaf april uit, maar zijn er in april al wel weekenden met voorbereidende werkzaamheden. Zou kunnen dat daar ook haltes bij zitten waar al eerder een verlaging van de halte plaatsvindt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

Wubbo schreef:Juist in Utrecht leeft dit nog heel erg, heb ik het idee. De opening van de herdenkingsplaats zal de media (zeker de lokale en regionale) ook wel ruimschoots halen. De rechtszaak tegen de tramschutter was ook landelijk nieuws de afgelopen week.
Hoop wel dat dit gewoon door mag gaan, zou wel vet zuur zijn als dit belangrijke moment vanwege cornonatoestanden niet door mag gaan.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Nee, het is afgelast.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Hainje »

:|
🍉
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Coronavirus: Aangepaste dienstregeling per maandag 16 maart 2020
De nieuwe maatregelen van de overheid leiden ertoe dat er aanzienlijk minder reizigers gebruik maken van het Openbaar Vervoer. Daarnaast leidt de aangescherpte definitie ertoe dat veel meer medewerkers van het OV zich preventief ziekmelden. Vanwege deze beide redenen zal het voor veel OV-bedrijven noodzakelijk zijn om de dienstregeling aan te passen. Dit is ook het geval voor U-OV.

Vanaf maandag 16 2020 maart rijdt U-OV volgens een aangepaste dienstregeling. Dit is dezelfde dienstregeling zijn als tijdens de kerstvakantie is gereden. Dit houdt het volgende in:

Lijnen 28, 29, 31, 34, 41, 50 (ritten U-OV), 73, 77, 241 en 285 rijden op andere tijden.
Lijnen 6, 11, 24, 30, 33, 47, 48, 55, 63, 65, 74, 85 rijden de normale dienstregeling, maar een aantal ritten vervallen.
Lijnen 18, 27, 35, 247, 281 en 703 rijden niet.
Op dit moment wordt de dienstregeling aangepast en verwerkt. Vanaf maandag is het mogelijk om je reis te plannen in de reisplanner op onze website. We raden je aan kort voor je vertrek je reis te plannen en de actuele reisinformatie in de gaten te houden.

Tot die tijd kun je op de lijnfolderpagina in de folder van jouw lijn de dienstregeling bekijken. Houd voor de lijnen waarvoor hierboven aangegeven staat dat ze op andere tijden rijden de kerstvakantiedienstregeling aan. De lijnen waarvan een aantal ritten vervallen: dit zijn de ritten met de voetnoot ‘Rijdt NIET van 22 december 2019 t/m 4 januari’.

Achterin instappen

Het maatschappelijk belang van openbaar vervoer is groot. Wij proberen en willen onze reizigers zo lang mogelijk van dienst zijn. Tenslotte vervoeren we ook dagelijks veel reizigers die werkzaam zijn in vitale sectoren. Juist nu is het extra belangrijk dat deze medewerkers kunnen werken.

Daarom verzoeken we de reizigers in de bus om via de achterdeur in te stappen én daar in te checken. Hierdoor verminderen we het aantal contactmomenten tussen reizigers en buschauffeurs. Door deze maatregel in te voeren proberen we een juiste balans te vinden tussen de gezondheid van onze medewerkers en de dienstverlening aan onze reizigers.

OV Service & Tickets winkels op Utrecht Centraal
De U-OV balie in de winkel aan de jaarbeurszijde is vanaf zaterdag 14 maart tot en met 31 maart gesloten.

De U-OV balie in de winkel aan de centrumzijde blijft geopend volgens de normale openingstijden.
Bron: https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... maart-2020
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door ovVeluwe »

Momenteel op de buffer van Utrecht CS: een Ulink Ebusco, met volledige Ulink bestickering. Gezien in het verhaal van dit insta account: https://instagram.com/stories/ov_spotte ... 39994gv4ld
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Gaan alle nieuwe Ebuscos dan toch op U-link (34?) rijden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Op U-link 34 en 50 ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5242
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Is er al laadinfra voor de Ebusco's?
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Concessie Regio Utrecht

Bericht door teun »

Volgens mij is de nieuwe remise bij Westraven nog eventjes niet klaar dus ze zullen aan de Europalaan wel tijdelijk wat extra stekkerkasten neer moeten zetten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten