Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Cora »

Ik kom dit jaar aan de volgende extremen:

Noord:Zwolle
Oost:Almelo
Zuid:Marche-En-Famenne
West:Brugge

Als ik naar mijn 18 jaar op deze planeet kijk:

Noord:Buitenpost
Oost:Groningen
Zuid:Luxemburg(stad)
West:Brugge(sinds 2019!)(voorheen:Cadzand-Bad)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door julsteren »

Oh ja dat is ook wel leuk *O*

De extremen die ik de afgelopen 21 jaar heb gehad:

Noord: Vliegveld Skavsta in de buurt van Nyköbing (Zweden)
Oost: Hel (Polen)
Zuid: Bolzano (Italië)
West: station Kensington Olympia in het westen van Londen (VK) :')

Niet enorm ver dus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Jef400 »

Noord: Groningen
Oost: Mönchengladbach Hbf
Zuid: Bristol Temple Meads of Cardiff Central (kan niet goed zien welke zuidelijke ligt)
West: Swansea
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Sinds mijn laatste stand van zaken alhier:
Aking schreef:Oh en met dit tripje zijn er ook nog wat dingen gewijzigd:
Noordelijkste station (ongewijzigd): Narvik
Oostelijkste station (was Istanbul): Odessa
Zuidelijkste station(was Istanbul): Pragal (Caïro als je de stations waar ik niet per trein ben geweest meetelt)
Westelijkste station (was Londen): Cascais

En mijn langste reis in één trein is Beograd Centar - Zurich HB met 22 uur en 35 minuten *O*
Zijn de extremen niet meer verder gewijzigd, dat komt volgend jaar misschien wel weer *O*
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Timon91 »

Oeh :D In 2019 heb ik redelijk veel met de trein gereisd, met name omdat ik het nu ook als woon-werkverkeer en af en toe voor zakenreizen gebruik. In totaal ben ik uitgekomen op 31.312 km, bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, maar nog geen record. 14.056 km daarvan was in het buitenland, in 14 verschillende landen. 28 heb ik per trein een landsgrens overgestoken, via 14 verschillende grensovergangen. 14.794 km was voor woon-werkverkeer of voor zakenreis, wat het totaal natuurlijk flink opkrikt ;) Zes nachten zijn dit jaar in een nachttrein doorgebracht, sinds ik in 2008 voor het eerst in een nachttrein stapte zijn dit er nu in totaal 90. Verder heb ik dit jaar twee nieuwe landen bezocht (Mali en Vaticaanstad), zodat het totaal nu op 68 staat. In 51 van die landen heb ik met de trein gereisd. Bussen enzo houd ik niet bij. Vliegen is dan weer niet echt OV (andere discussie) en doen we op dit forum niet, maar toch: 20 vluchten dit jaar, waarvan 8 zakelijk en 12 privé.

Tenslotte nog de extrema van bezochte plekken:

In 2019:

Noord: Edinburgh, UK
Oost: Baku, Azerbeidzjan
Zuid: Siby, Mali
West: Siby, Mali

In totaal:

Noord: Poolcirkel, Yukon Highway, Alaska, USA
Oost: Gyeongju, Zuid-Korea
Zuid: Buenos Aires, Argentinië
West: Denali National Park, Alaska, USA
Mijn Flickr account.
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door cassie127 »

Ik ben momenteel nog onderweg dus de eindstand van wat hieronder staat volgt morgen ergens aan het einde van de middag
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door waldo79 »

@Timon91: alleen qua oostelijke punt kan ik jouw bijbenen. De rest nog niet.

Oost: Narita Airport bij Tokyo (2019)
Zuid: Marokko, ergens tussen de Hoge Atlas en de Anti-Atlas (2017)
West: Sintra (2018)
Noord: Vantaa - Helsinki Airport (2018)

Extremen in 2019
per OV:
Oost: Narita Airport
Zuid: Kansai Airport Osaka
West: Bergen op Zoom
Noord: Leeuwarden
Mdk
Berichten: 1249
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Mdk »

ik heb de afgelopen week wat lijntjes zitten trekken met BRouter op basis van mijn geheugen en google locatie data. Daarmee ben ik nu tot een redelijk compleet kaartje van mijn afgelegde routes per OV in de afgelopen jaren gekomen. Jammer genoeg kan ik niks terugvinden over de S-Bahn en tram in Berlijn en mijn metrogebruik in Moskou, waar mijn geheugen ook tekort schiet.

Kaartje:
Spoiler: show
Afbeelding
En een Link naar de kaart waar je zelf doorheen kan koekeloeren.

Verder voor mijn OV-extremen van 2019:
Noord: Station Zwolle
Oost: Station Enschede
Zuid: Washington, Archives-Navy Mem’l-Penn Quarter Station Metrostation
West: Bronte Go Station. (Buitenwijkstation van het Go transit netwerk van Toronto)

Hiermee komen we op het volgende totaalplaatje:
Noord: Metronet Moskou
Oost: Metronet Moskou
Zuid: Washington, Archives-Navy Mem’l-Penn Quarter Station Metrostation (Nieuw)
West: Bronte Go Station (Nieuw)

Jammer genoeg heb ik niet op alle plekken waar ik was het OV kunnen pakken, zo hebben ze in IJsland alleen wat buslijntjes door Reykjavik, ben ik in Oslo het vliegveld niet uitgeweest, is op Curaçao het OV niet erg gebruiksvriendelijk en kun je in Zuid-Afrika voor je eigen veiligheid maar beter de treinen en bussen vermijden.
Volgend jaar lekker interrailen door Oost-Europa (dat is het plan tenminste), dus dan wat meer treinkilometers en wat minder vliegen. dat is ten slotte wel zo duurzaam.
Bij twijfel altijd klagen
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door cassie127 »

Nou hierbij (op de valreep) mijn overzicht van 2019

In totaal heb ik in 2019 54919,6 kilometers met het openbaar vervoer gemaakt. Vorig jaar waren dit nog 33296,4 kilometers. De voornamelijke reden van de stijging is een stage aan het begin van het jaar in Utrecht waardoor ik dagelijks zo'n 212 kilometers maakte. Hierdoor zijn ook het aantal kilometers met de bus meer dan verdubbeld. In totaal heb ik in 2019, 1127 ritten met de trein gemaakt.

De trein was dit jaar goed voor 51129,9 kilometer. 2018: 31563,1 kilometer, 2017: 24785,3 kilometer.
De bus was dit jaar goed voor 3497,4 kilometer. 2018: 1494,5 kilometer, 2017: 1799,1 kilometer.
De Metro was dit jaar goed voor 165,1 kilometer. 2018: 191,5 kilometer, 2017: 80,2 kilometer.
De tram was dit jaar goed voor 67 kilometer. 2018: 47,3 kilometer, 2017: 16,7 kilometer.
De Zweeftrein voor 22,2 kilometer en de veerboot goed voor 38 kilometer. In 2018 & 2017 waren deze aantallen 0.

Afgelopen jaar heb ik ook meer bijgehouden dan de kilometers dus voor de geïnteresseerden een lijst met meest gebruikte vervoerders, treintypes etc.
top 10 Vervoerders trein
1. NS - 552 ritten
2. Keolis Nederland - 262 ritten
3. DB (Algemeen) - 173 ritten (waarvan 23 DB Fernverkehr, 86 DB Regio. De rest van de ritten waren met de S-Bahn)
4. Abellio Rail NRW - 33 ritten
5. Arriva - 32 ritten
6. Eurobahn - 25 ritten
7. ÖBB, NordWestBahn, National Express - Allemaal 6 ritten per vervoerder
10. NMBS/SNCB - 5 ritten

Materieel
Spoiler: show
  • een greep uit het gebruikte materieel van het afgelopen jaar, boven de 20 ritten staat er ook Duits materieel tussen. Onder de 20 ritten alleen buitenlands materieel wat in Nederland komt en wat bijzonder materieel.
    1. Flirt: 334
    2. ICM: 247
    3. DDZ: 102
    4. VIRM: 100
    5. Talent: 33
    6. Dosto: 30
    7. BR423: 26
    8. LINT: 27
    9. SLT: 24
    10. DDAR: 23
    11. GTW: 21
    12. Intercity Berlijn: 21
    13. ICE-3: 12
    16. SGM: 7
    21. ICR: 5
    22. SNG: 4
    23. MS60: 4
    27. DDM1: 1
    28. FYRA (ETR 700): 1
    29. Mat'64: 1
Meest gebruikte spoor trajecten van 2019 waren:
Raalte - Zwolle
Zwolle - Utrecht Centraal
Utrecht Centraal - Deventer

Meest gebruikte buslijnen van 2019 waren:
165 Raalte - Deventer
51 Hengelo - IKEA - Borne
6 Zwolle Station - Burgemeester van Walsumlaan
De meeste busritten zijn gemaakt met Syntus Overijssel: 268 Ritten. Alle namen van Keolis bij elkaar opgeteld bij de bus komt dit uit op 308 ritten van de 597 busritten in 2019

De uiterste plekken waar ik het afgelopen jaar per OV terecht ben gekomen:
Noord: Nykobing Falster
Oost: Wien Hbf
Zuid: Florance S.M.N.
West: Vlissingen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Gebruikersnaam »

Zo, ook nog mijn statistiekjes. Ten opzichte van vorig jaar veel meer gereisd, met als hoogtepunt een interrail reis naar Oost-Europa.

Noordelijkste punt en station: Berlin Gesundbrunnen (D)
Westelijkste punt: Vilvoorde of Antwerpen (B) of Rotterdam (NL)
Westelijkste station: Rotterdam Centraal (NL)
Zuidelijkste punt en station: Palárikovo (SK)
Oostelijkste punt en station: Košice (SK)
Bezochte landen: 6 (Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Tsjechië en Slowakije)
Meest bereden traject: Apeldoorn - Beekbergen (NL), op de hoofdlijn Arnhem Centraal - Ede-Wageningen

Ten opzichte van vorig jaar:
Spoiler: show
Noordelijkste punt en station: Groningen (NL) (jaja, er gaat niks boven Groningen :mrgreen: )
Westelijkste punt: Den Haag (NL)
Westelijkste station: Den Haag HS (NL)
Zuidelijkste punt: Taben, Rheinland-Pfalz (D)
Zuidelijkste station: Rotterdam Centraal (NL)
Oostelijkste punt en station: Blankenburg (Harz), Sachsen-Anhalt (D)
Oostelijkste station aangedaan met het OV: Venlo (NL)
Bezochte landen: 4 (Nederland, België, Luxemburg en Duitsland)
Meest bereden traject: Apeldoorn - Beekbergen (NL)
Allertijden:
Spoiler: show
Noordelijkste punt en station: Roodeschool (oud) (NL)
Westelijkste punt: Puerto de Mogan, Gran Canaria (ES)
Westelijkste station: Bournville (EN)
Zuidelijkste punt: Maspalomas, Gran Canaria (ES)
Zuidelijkste station: Bischofshofen (AT)
Oostelijkste punt: Košice (SK)
Oostelijkste station: Košice (SK)
Bezochte landen: 12 (Nederland, Duitsland, België, Luxembourg, Frankrijk, Spanje, Engeland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Slowakije)
Spoortrajecten:
Spoiler: show
Cursief is nieuw in 2019
NEDERLAND:
Ede-Wageningen - Amersfoort
Ede-Wageningen - Arnhem
Arnhem - Nijmegen - 's-Hertogenbosch - Tilburg
Arnhem - Zevenaar grens/Emmerich grens (D)
Nijmegen - Venlo - Roermond
Roermond - Sittard - Maastricht
Maastricht - Eijsden grens/Visé grens (B)
Venlo - Venlo grens/Kaldenkirchen grens (D)
Ede-Wageningen - Utrecht
Utrecht - Amersfoort - Zwolle
Zwolle - Deventer - Zutphen - Arnhem Centraal
Zwolle - Leeuwarden
Zwolle - Groningen
Groningen - Leeuwarden
Leeuwarden - Sneek
Groningen - Roodeschool (oud)
Eindhoven Centraal - Den Bosch - Utrecht Centraal
Utrecht Centraal - Amsterdam Bijlmer ArenA - Schiphol
Amsterdam Bijlmer ArenA - Amsterdam Centraal
Amsterdam Centraal - Hilversum - Amersfoort
Amsterdam Centraal - Zaandam - Alkmaar - Den Helder
Amsterdam Centraal - Haarlem
Haarlem - Zandvoort aan Zee
Haarlem - Leiden Centraal - Den Haag Centraal
Den Haag Centraal - Delft - Rotterdam Centraal
Rotterdam Centraal - Hoek van Holland Strand
Rotterdam Centraal - Gouda - Utrecht Centraal
Den Haag Centraal - Gouda - Utrecht Centraal
Bad Bentheim grens (D)/Oldenzaal grens - Hengelo - Almelo - Deventer - Apeldoorn - Amersfoort
Goes - Hoedekenskerke (SGB)
Simpelveld - Vetschau (D) (ZLSM)
Simpelveld - Kerkrade Centrum (ZLSM)
Apeldoorn - Dieren (VSM)

DUITSLAND
Zevenaar grens/Emmerich grens - Oberhausen Hbf - Duisburg Hbf - Düsseldorf Hbf - Köln Hbf
Duisburg Hbf - Oberhausen Hbf - Gelsenkirchen Hbf - Wanne-Eickel Hbf - Castrop-Rauxel Hbf - Dortmund Hbf - Hamm(Westf)
Hamm(Westf) - Paderborn - Warburg - Kassel-Wilhelmshöhe
Kassel-Wilhelmshöhe - Bebra
Bebra - Eisenach
Schwerte - Hagen Hbf - Wuppertal Hbf - Düsseldorf Hbf - Neuss Hbf - Mönchengladbach Hbf
Scherfede - Brilon Wald - Fröndenberg - Schwerte
Venlo grens (NL)/Kaldenkirchen grens - Mönchengladbach Hbf
Düsseldorf Hbf - Ratingen-Lintorf - Duisburg Hbf
Köln Hbf - Grevenbroich - Mönchengladbach Hbf
Köln Hbf - Bonn Hbf - Koblenz Hbf
Köln Hbf - SFS Rhein/Main - Frankfurt Flughafen - Frankfurt Hbf
Frankfurt Flughafen - Mannheim Hbf
Mannheim Hbf - SFS - Ulm Hbf - Augsburg Hbf - München Hbf
Frankfurt Hbf - Hanau Hbf - Aschaffenburg Hbf - Würzburg Hbf - Nürnberg Hbf - Ingolstadt Hbf - München Hbf
München Hbf - Rosenheim - Freilassing - Freilassing grens/Salzburg grens (AT)
Nürnberg Hbf - Regensburg - Passau grens
Schöna grens - Dresden - Coswig - Großenhain - Elsterwerda - Großbeeren - Berlin Hbf
Berlin Ostbahnhof - Berlin Hbf - Hannover Hbf - Osnabrück Hbf - Bad Bentheim grens/Oldenzaal grens (NL)
Berlin Westend - Berlin Gesundbrunnen
Drei Annen Hohne - Brocken (HSB)
Köln-Ehrenfeld - Köln West

OOSTENRIJK
Wörgl Hbf - Innsbruck Hbf
Freilassing grens (D)/Salzburg grens - Salzburg Hbf - Bischofshofen
Passau grens - Wels Hbf - Linz Hbf - St. Pölten Hbf - Wien Hbf
Wien Hbf - Marchegg grens

BELGIË
Eijsden grens (NL)/Visé grens - Visé - Luik-Guillemins
Luik-Guillemins - Gouvy - Gouvy grens/Troisvierges grens (LUX)
Verviers Central - Luik-Guillemins - Luik Sint-Lambert
LUXEMBOURG
Gouvy grens (B)/Troisvierges grens - Troisvierges - Kautenbach - Ettelbruck - Luxembourg
Luxembourg - Bettembourg - Esch-sur-Alzette - Pétange
Luxembourg - Pétange
Pétange - Fond-de-Gras
Ettelbruck - Diekirch
Kautenbach - Wiltz

TSJECHIË
Schöna grens - Ústí nad Labem - Praha Hlavní Nádraží
Praha Hlavní Nádraží - Pardubice - Česká Třebová - Olomouc - Ostrava hl.n.
Ostrava hl.n. - Bohumín - Cadca grens


SLOWAKIJE
Cadca grens - Žilina
Žilina - Vrútky - Poprad-Tatry - Spišská Nová Ves - Margecany - Košice
Margecany - Brezno - Banská Bystrica
Banská Bystrica - Zvolen - Žarnovica
Marchegg grens - Bratislava hl.st.
Bratislava hl.st. - Šaľa - Šurany - Levice - Nová Baňa
Poprad-Tatry - Štrbské Pleso
Štrbské Pleso - Štrba
Starý Smokovec - Tatranská Lomnica


ENGELAND
Bournville - Birmingham New Street
En tot slot hoe het totaalplaatje er uit ziet op de kaart: klik
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door julsteren »

En de eerste dag van 2020 is nu ook gedaan *O*

2x +4 gehad, waarbij de 2e keer kwam omdat de eerste dat al had.
En een keer met -6 aangekomen op Amersfoort CS omdat de rijtijden van lijn 8 wat ruim zijn en de Rošero first nogal vlot is.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jjasloot »

2019 voor mij:

Noordelijkste en oostelijkste punt: Hamburg, bushalte Semperstraße
Westelijkste punt: Den Haag, tramhalte Kalvermarkt - Stadhuis
Zuidelijkste punt: Station Jungfraujoch

Op een kaart ziet dat er zo uit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Hier zijn de statistieken van het jaar 2019 inmiddels ook bekend.

Ondanks dat ik vorig jaar flink ziek geweest ben heb ik toch nog 3355 kilometer per trein afgelegd. Tevens heb ik ook nog 1 voor mij nieuw station bezocht: Apeldoorn Osseveld.

Noord: Hilversum
Oost: Apeldoorn Osseveld
Zuid: Rotterdam Blaak
West: Rotterdam Centraal
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1491
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door JordiBrabant »

Vanochtend heb ik Bergen op Zoom als laatste station in Brabant bezocht. Heel ver is het voor mij niet, maar het ligt wel uit de richting van waar ik normaal reis. Voor mij betekent bezoeken: uit de trein stappen en met een volgende trein verder reizen, alleen stoppen op een station is niet genoeg, een check-uit en in is optioneel, maar wel mooi meegenomen.
Op het kaartje staan stations, waar ik nog naar toe zou moeten - gelukkig is het maar een meerjarendoel - de Oude lijn is net als de A2-corridor bijna helemaal afgestreept, terwijl op de Betuwelijn en Utrecht- Arnhem bijna alles nog moet. Al met al wordt het weer tijd voor een reisdagje.
Afbeelding
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

De score qua internationale reizen van de eerste twee maanden van 2020 *O*

Afbeelding

Noordelijkste treinstation: Neumünster Hbf
Westelijkste treinstation: Vlissingen
Zuidelijkse treinstation: Darmstadt Hbf
Oostelijkste treinstation: Fresenburg
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Hoe heb jij hier tijd voor om dat allemaal te doen :')

Ik heb dit jaar twee Duitslanddagjes gedaan en één dagje Amsterdam. De rest van mijn vrije tijd gaat op aan een klein beetje sociaal leven, het huishouden en uitrusten van de werkweek..
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door cassie127 »

Ik moet ook maar eens een kaartje van dit jaar gaan maken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Hoe heb jij hier tijd voor om dat allemaal te doen :')
Zorgen dat je weekenden drie dagen duren, hotels zijn het goedkoopst in de nacht van zondag op maandag. Soms strategisch Fernverkehr gebruiken. Je hebt veel meer aan een overnachting in Hamburg als je er al kwart over twaalf bent en de volgende dag pas om kwart voor zes weer uit Hamburg vertrekt.

En bij eendaagse trips ‘s ochtends de wasmachine vullen, timer aanzetten en als je ‘s avonds terugkomt kan ik de net voltooide was zo aan het wasrek hangen. Hoe sneller aan het wasrek, hoe minder strijkwerk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jjasloot »

Hoe houden jullie eigenlijk overzicht? Ik heb eerst met google my maps gewerkt maar dat was niet echt erg fijn vond ik. Ik heb uiteindelijk als hobby project even zelf wat gemaakt: http://ovdb.infinityx.nl/map/5804cc9c-c ... c0133bb559 Daar kan ik gewoon een KML bestand aan toevoegen via de web interface. Het draait voorlopig nog even thuis dus het is soms een beetje langzaam.

Is er bij jullie interesse voor zoiets? Dan kan ik het ook aanpassen zodat het voor meerdere gebruikers kan werken.
Laatst gewijzigd door jjasloot op za 14 mar 2020, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5306
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door umbusko »

Ik heb wel interesse! Heb weinig zin om een Googleaccount aan te maken namelijk, dus ik houd overzicht met schematische kaarten per gebied waar ik dan de bezochte spoorlijnen op inteken (gewoon met het programma Voorvertoning :@ ). Maar een kaartje van alles lijkt me ook wel leuk.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jjasloot »

Leuk! Ik heb je wat meer informatie gestuurd. De eerste ronde aanpassingen is nu wel ongeveer klaar dus er is nu ondersteuning voor meerdere gebruikers (en dan krijg je prachtige links zoals hierboven). Ik heb ook op de hoofdpagina de brouter profiles gezet die ik gebruik
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Z2N »

We zijn vandaag 31 maart, en dat is de laatste dag van het eerste kwartaal: een goed moment om even de balans op te maken. Nou had ik mijzelf al een tijdje beloofd om statistieken bij te houden van mijn dagelijkse forenzenritten tussen Alphen en Utrecht, en sinds begin dit jaar doe ik dan dan ook. Een korte blik achter de schermen.

Totaal aantal reizen
In totaal maakte ik 75 enkele reizen tussen Alphen aan den Rijn en Utrecht, op 90 dagen. Gemiddeld maakte ik dus 0,8333 treinreizen per dag. 1 keer maakte ik een enkele reis zonder bijbehorende reis de andere kant op, omdat ik die dag via Amsterdam heen reisde. In totaal heb ik dus 2625 kilometer afgelegd tussen mijn woonplaats en mijn studiestad. Gezien het feit dat ik in dit kwartaal geopereerd ben aan mijn enkel, en daarvan sneller herstelde dan verwacht is het meer dan eerder gedacht. Wel heb ik sinds 12 maart niet meer in de trein gezeten vanwege de coronacrisis. Zou deze crisis niet hebben plaatsgevonden zou het aantal reizen (gezien de afspraken die stonden) op 93 uit zijn gekomen, meer dan 1 per dag.

Vertraging
In totaal liep ik in de afgelopen drie maanden 102 minuten vertraging op. Twee keer was dit circa 30 minuten door uitval van mijn geplande trein, verder was er nog één vertraging van meer dan vijf minuten. Hierdoor was mijn officiële punctualiteit in het eerste kwartaal 96%.

Afbeelding

Dienstverlening
Als dagelijks forens merk ik dat de controlegraad nog wel eens kan wisselen, maar dat hij over het algemeen beroerd is. Gemiddeld kwam ik tot dusver dit jaar in 26,6% van de ritten een conducteur tegen, en in minder dan 10% van de ritten werd ik daadwerkelijk gecontroleerd. Het gevolg is dan ook dat, in de ritten die ik gemaakt heb, het gemiddeld gezien niet loonde om een vervoersbewijs aan te schaffen, rekening houdend met het feit dat een enkeltje 7,70 kost en de boete 57,70 zou zijn. Alleen in februari loonde het niet om zwart te rijden, er zal wel een een of ander offensief zijn geweest binnen NSR. Verder nam de zitplaatskans na een goede start in januari steeds meer af.

Afbeelding

De gegevens achter deze statistieken zijn hier na te lezen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door jelmerrr »

Totaal aantal uitvallen 2, maar per maand overal 0?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Z2N »

Ai, toch een foutje in de spreadsheet. Beide uitvalritten waren in januari. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Aking »

Z2N schreef: In totaal liep ik in de afgelopen drie maanden 102 minuten vertraging op. Twee keer was dit circa 30 minuten door uitval van mijn geplande trein
Als je geplande trein uitvalt is de vertraging toch exact 30 minuten, of was de volgende trein ook vertraagd (of te vroeg)? (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten