Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Kleiner materieel is goedkoper dan groter materieel, maar de grootste kostenpost blijft toch degene achter het stuur. En verder hebben paar jaar geleden in deze concessie's Procity's gereden voor de hier ook genoemde redenen, naast dat deze krengen onbetrouwbaar en nog oncomfortabeler waren en dus niet zorgde voor reizigersgroei, waren deze krengen ook voor veel lijnen te klein in de spitsuren. Dit zou in de ideale situatie, met zitplaatsgarantie, betekenen dat de nieuwe vervoerder tijdens de spits groter materieel in moet zetten en daarbuiten kleiner, maar dit is financieel ook niet interessant vanwege de hoge afschrijving, mede omdat het gaat om een korte concessie van 'maar' 9 jaar.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik vind het dienstregelingsmodel dat Connexxion in Noord-Holland Noord heeft doorgevoerd best interessant. Ze rijden nu met iets kleinere bussen dan voorheen, maar in de spitsuren wel vaker dan vroeger. Dat is met elektrische bussen bovendien wel zo praktisch, want daardoor heb je ook wat natuurlijke momenten waarmee je bussen in- en uit dienst kan halen die vanwege het opladen niet meer de gehele dag van 6:00 tot 23:30 in dienst kunnen zijn.
Blijft wel de vraag wat je op een zware en lange streeklijn zoals de 320 kan inzetten. Elektrisch is daar nog een uitdaging, zou een vervoerder dan voor hybride of pure diesel kiezen?
Blijft wel de vraag wat je op een zware en lange streeklijn zoals de 320 kan inzetten. Elektrisch is daar nog een uitdaging, zou een vervoerder dan voor hybride of pure diesel kiezen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
4x per uur voor de prijs van 1 grote rit is erg overdreven.
Dru schattingen die ik heb gezien in verhouding tot 12m waren: midibussen 85% van kosten 8 personenbusjes 65% en belbussen 35%. De bron is een academisch onderzoek naar de stadsdienst van Harderwijk (vast wel via Google te vinden, heb 'm nu niet bij de hand)
Je zou dus hooguit een paar spitsritten kunnen toevoegen als je een lijn volledig overzet naar midi
Dru schattingen die ik heb gezien in verhouding tot 12m waren: midibussen 85% van kosten 8 personenbusjes 65% en belbussen 35%. De bron is een academisch onderzoek naar de stadsdienst van Harderwijk (vast wel via Google te vinden, heb 'm nu niet bij de hand)
Je zou dus hooguit een paar spitsritten kunnen toevoegen als je een lijn volledig overzet naar midi
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Op instagram zie ik een Pier Eringa met collega's aan de borrel om te vieren dat Connexxion mag blijven rijden in Gooi-Vechtstreek.
https://www.instagram.com/p/B9j3xhLnIuB ... tqy6y810yv
https://www.instagram.com/p/B9j3xhLnIuB ... tqy6y810yv
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Klopt inderdaad. Las het vanmiddag al op het intranet maar dat bericht staat onder embargo. Morgen komt het nieuws in de media en zullen er wel wat plannen bekend gemaakt worden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
EBS???Arriva???Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Maar dat is dus niet met de Provincie Noord-Holland als opdrachtgever. ;)
🍉
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik ben in ieder geval benieuwd wat ze aan aanpassing aan het lijnennet voorzien hebben na de HOV-upgrade van de 320 en wat de ambassadors komt aflossen.
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Tegen beter weten in had ik nog hoop.Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
In opdracht van de Metropoolregio Amsterdam ja. In alle concessies van de provincie Noord-Holland heeft zoals ik al schreef nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion gereden.Meltrain schreef:Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik ook. Jammer, want een frisse wind was fijn geweest.TreinenFreak schreef:Tegen beter weten in had ik nog hoop.Daniel schreef:Ach ja, was te verwachten in Noord-Holland natuurlijk. De enige provincie in het land waar nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion en rechtsvoorgangers heeft gereden.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Nee, je schreef provincie. Waar je kennelijk concessie bedoelde :DDaniel schreef:In opdracht van de Metropoolregio Amsterdam ja. In alle concessies van de provincie Noord-Holland heeft zoals ik al schreef nog nooit een andere vervoerder dan Connexxion gereden.Meltrain schreef:Dat is niet waar: in Waterland rijdt EBS en daarvoor reed daar Arriva (en dan negeer ik het GVB nog even).
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Wat een hoop negatieve onderbuikgevoelens over Connexxion zeg. Alsof er alleen vernieuwing kan komen met een nieuwe vervoerder :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Maar het is wel frappant dat Connexxion al zijn concessies in opdracht van de provincie Noord-Holland behoud. Terwijl in Zuid-Holland bijna alles werd weggepikt door EBS.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Transdev blijft openbaar busvervoer verzorgen in Gooi en Vechtstreek
Transdev, het moederbedrijf van Connexxion, houdt het openbaar busvervoer in de Gooi en Vechtstreek. De nieuwe concessieperiode gaat in op 11 juli 2021 en loopt door tot 14 december 2030. Dat meldt de provincie Noord-Holland. Het bedrijf rijdt straks met alleen maar accu-elektrische bussen en biedt aanzienlijk meer OV aan dan nu het geval is, aldus de provincie.
https://www.ovpro.nl/bus/2020/03/11/tra ... dpr=accept
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Alleen met elektrische bussen? Wens ze veel succes om de volledige ritten van de 100, 101, 106, 109 en vooral de 320 te rijden op een accu...
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Fijn dat er een spitslijn huizen-uithof komt. Heeft Almere ook weer een makkelijkere route naar de Uithof.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Bij beide concessies van de MRDH die openbaar zijn aanbesteed nam de opdrachtgever de investeringskosten in het materieel op zich. Daardoor kwam het bij beide aanbestedingen vooral neer op organisatiekosten, waar een vervoerder opererend op de zolder van de enige garage die de onderneming heeft natuurlijk een groot voordeel heeft.regenmaker schreef:Maar het is wel frappant dat Connexxion al zijn concessies in opdracht van de provincie Noord-Holland behoud. Terwijl in Zuid-Holland bijna alles werd weggepikt door EBS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Mooi om te horen dat er weer een flinke elektrische vloot bijkomt! *O*
Ook leuk dat een quasi-150 weer terugkomt, ben wel benieuwd naar hoe die aangepaste frequenties en dat servicenet eruit gaan zien.
Ook leuk dat een quasi-150 weer terugkomt, ben wel benieuwd naar hoe die aangepaste frequenties en dat servicenet eruit gaan zien.
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
En hoe komen Almeerders in Huizen? De veerboot is er al jaren niet meer en via Muiden met de 320 is veel langer dan met de trein...sirvinniei schreef:Fijn dat er een spitslijn huizen-uithof komt. Heeft Almere ook weer een makkelijkere route naar de Uithof.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Ik ga er vanuit dat de spitslijn via Blaricum rijdt en laat daar nou ook lijn 326 vanuit Almere komen ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)
Het artikel heeft het de hele tijd over Transdev i.p.v. Connexxion. Zou deze naam dan ook gebruikt gaan worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten