Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
München, waar ik overstap op een vlucht naar Amsterdam. Met Lufthansa. Ben benieuwd hoe druk die laatste vlucht gaat zijn, want een CRJ-900 passen niet veel mensen in.
trolly schreef:Dan hebben ze de stoelen lekker ver uit elkaar staan. Op de Bombardier CRJ-Seriespagina hebben ze het over 90 passagiers.
De stoelen in de CRJ900 van Lufthansa staan juist allesbehalve ver van elkaar. Jaartje of twee geleden nog met zo'n ding gevlogen (ook op Amsterdam - München toevallig) en vond 't maar krappe dingen. Naast dat het een enorme herrie is als je op de achterste rij zit vlak naast de motoren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik heb nog nooit in een CRJ gezeten. Voor kortere vluchten binnen Europa vond ik de Embraer 190 van KLM Cityhopper wel fijn: kleiner dan de 737 en twee stoelen in plaats van drie aan beide kanten van het gangpad. :pos:
Daniel schreef:De stoelen in de CRJ900 van Lufthansa staan juist allesbehalve ver van elkaar. Jaartje of twee geleden nog met zo'n ding gevlogen (ook op Amsterdam - München toevallig) en vond 't maar krappe dingen. Naast dat het een enorme herrie is als je op de achterste rij zit vlak naast de motoren.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal hoe VIRM aan 79 passagiers komt. Ik kom overal 90 zitplaatsen tegen. Enige oplossing die ik zie is dat als de eerste zes rijen als businessclass gebruikt worden, er elf stoelen leeg worden gelaten. Maar dat heeft inderdaad weinig invloed op het zitcomfort voor de haringen achterin.
Daniel schreef:De stoelen in de CRJ900 van Lufthansa staan juist allesbehalve ver van elkaar. Jaartje of twee geleden nog met zo'n ding gevlogen (ook op Amsterdam - München toevallig) en vond 't maar krappe dingen. Naast dat het een enorme herrie is als je op de achterste rij zit vlak naast de motoren.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal hoe VIRM aan 79 passagiers komt. Ik kom overal 90 zitplaatsen tegen. Enige oplossing die ik zie is dat als de eerste zes rijen als businessclass gebruikt worden, er elf stoelen leeg worden gelaten. Maar dat heeft inderdaad weinig invloed op het zitcomfort voor de haringen achterin.
Oh, dat plattegrondje verklaart het. Van de 22 stoelen in de business class worden er maar 11 gebruikt. Er zijn theoretisch dus 90 plaatsen, maar in de praktijk worden er maar 90 - 11 = 79 gebruikt.
In de praktijk hebben vliegtuigen van Europese maatschappijen die business class aanbieden gewoon standaard economystoelen, hoogstens met ietsje meer beenruimte, waarbij de stoel naast je wordt vrijgelaten. Afhankelijk van de vraag kan het gordijntje tussen de business class en economy dan worden verschoven.
Overigens is dat plattegrondje ook niet helemaal juist, want dat zegt dat stoel 25A geen raam heeft terwijl ik 2 jaar terug die stoel had en er toen gewoon een raam zat daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Met het risico een beetje melig te klinken, toch dit bericht. Gezien alle heisa zitten er een hoop mensen (al dan niet zelf gekozen) langere tijd thuis. Veel voorzieningen zijn gesloten, bijeenkomsten worden afgezegd.
Dat geldt voor ouderen, maar zeker ook voor mensen van onze eigen leeftijd. Sommigen met meer sociale contacten dan anderen. Zit je alleen en voel je behoefte aan contact? Doe iets, anders ga je er aan onderdoor. Bellen of skypen is ook al een vorm van sociaal contact. Voel je behoefte aan contact, voel je vrij me een PB te sturen.
Ik twijfelde of ik hiervoor een eigen topic aan moest maken. Als het beheer dat beter vindt, doe gerust.